روز کم ستاره مقدماتی جام‌جهانی در آمریکای‌جنوبی

روز کم ستاره مقدماتی جام‌جهانی در آمریکای‌جنوبی

آرژانتین بدون مسی و کلمبیا بدون خامس رودریگس به مصاف رقبای خود می‌روند.

 به گزارش کاپ، هفته نهم مرحله مقدماتی جام‌جهانی 2018  در منطقه آمریکای‌جنوبی بدون حضور لیونل مسی درتیم ملی آرژانتین و خامس رودریگس در تیم ملی کلمبیا با برگزاری 5 دیدار انجام می‌شود.

دغدغه‌های آرژانتین

 لیونل مسی به جای تمرین با تیم ملی آرژانتین همراه همسر و فرزندش به سینما رفت و این یعنی عدم حضور او در این بازی به خاطر تداوم مصدومیت. بدون او هم آرژانتین در بازی ساعت 5:45 بامداد فردا به وقت ما در زمین پرو، آماده است؛ حداقل ادگاردو بائوزا، سرمربی تیم ملی این کشور چنین نظری دارد: بازی کردن بدون بهترین بازیکن دنیا برای ما یک امتحان است. امیدوارم روند ریکاوری مسی هرچه سریع‌تر به پایان برسد و ما برای بازی‌های بعدی‌مان برابر برزیل و کلمبیا او را در اختیار داشته باشیم.  آماده‌ایم بدون مسی هم بازی کنیم. کرانویر کم و بیش سبک بازی مشابه به بیلیا دارد و برای این بازی بهترین گزینه است. قرار گرفتن دیبالا در سمت راست خط حمله برای او خیلی عجیب نیست چون زمانی که کارش را در پالرمو آغاز کرد در این پست بازی می‌کرد. البته او آزاد است در سراسر زمین بدود.

پرو برای آرژانتین یادآور بازی مراحل پایانی مقدماتی جام‌جهانی 2010 است؛ جایی که آلبی‌سلسته پس از دریافت گل تساوی در دقیقه 98، زیر باران شدید در دقیفه 90 توسط پالرمو به گل رسید و به جام‌جهانی رفت.

در حال حاضر پس از  8 دور رقابت، آرژانتین با 15 امتیاز سوم و پرو با 7 امتیاز نهم است.

طوفان برزیلی 

 برزیل از ساعت 4:15 بامداد در زمین خودش به مصاف بولیوی می‌رود. تیته، سرمربی تیم تمام نفرات اصلی خود را در اختیار دارد و می‌داند برتری در این رقابت نه‌چندان دشوار تا چه اندازه راه صعود تیم او را آسان می‌کند. برزیل در شروع رقابت‌های مقدماتی وضعیت چندانی خوبی نداشت اما رفته رفته بهتر شد و حالا بالاتر از آرژانتین فقط اروگوئه 16 امتیازی را بالای سر خود می‌بیند.بولیوی امسال هم باید حسرت حضور در جام‌جهانی را بخورد. آخرین حضور آن‌ها در این فستیوال درجام‌جهانی 1994 و با قهرمانی برزیل شکل گرفت. دفاع و حمله ضعیف، این تیم را به یک گوشت قربانی تبدیل کرده است! بولیوی تنها 5 بار موفق به شکست دادن برزیل شده و 20 بار مغلوب قهرمان 5 دوره جام‌جهانی شد. 3 تساوی هم حاصل مجموع 28 رویارویی 2 تیم از سال 1930 تا به حال است. به نظر می‌آید یاران نیمار باید آماده  جشن بیست و یکمین پیروزی شوند!  رزیل 15 امتیازی دوم و بولیوی 7امتیازی هشتم هستند.

 کلمبیا بدون خامس 

نکته بازی ساعت 3 بامداد کلمبیا در زمین پاراگوئه، غیبت خامس رودریگس مصدوم است. این ستاره حین گرم کردن قبل از شروع بازی گذشته رئال مادرید مصدوم شد و به دستور پزشکان باید 2 هفته استراحت کند. فدراسیون فوتبال کلمبیا اعلام کرد باید پزشکان تیم‌ملی مصدومیت خامس را تایید کنند. رودریگس برای تست‌های پزشکی به اردوی تیم ملی آمد اما در نهایت مشخص شد حق با پزشکان رئال مادرید است و او از لیست بازیکنان کلمبیا خارج شد! در حال حاضر کلمبیا، 13 امتیازی و در رده چهارم و پاراگوئه 12 امتیازی و  در رده ششم است.

سایر بازی‌های هفته نهم مقدماتی جام‌جهانی 

اروگوئه- ونزوئلا، اکوادور- شیلی