چگونه بیشتر کردن تیم های جام جهانی به فوتبال آمریکا کمک می کند؟

چگونه بیشتر کردن تیم های جام جهانی به فوتبال آمریکا کمک می کند؟

به گزارش ورزش 11، زمانی که رئیس فیفا جانی اینفاتینو ایده ی جام جهانی با 48 تیم را داد خیلی ها به او قر زدند. این عکس العمل به دلایل زیادی قابل درک بود.

برای خیلی از هواداران فوتبال آمریکا شاید دیدن جام جهانی با 48 تیم یا با 32 تیم تفاوتی نداشت زیرا آن ها از سال 1998 تا به حال به جام جهانی راه یافته اند و صعود از کونکاکاف هیچوقت ماموریتی غیرممکن برای یانکی ها نبوده است.

بدیهی است که بیشتر شدن تیم ها در جام جهانی روحیه ی خوبی برای کشورهای کوچک تر و ضعیف تر است که به خود تکانی دهند و برای رسیدن به مهم ترین تورنمنت ورزشی دنیا بجنگند اما از آنسو می تواند باعث کم شدن کیفیت بازی ها شود و مانند یورو شاهد رقابت های کم گل و بسته ای باشیم. یکی از مزیت کم کردن تعداد تیم ها نیز می تواند همین موضوع باشد و زمانی که جام جهانی تنها با 16 تیم برگزار شود آنگاه تنها تیم های بزرگ دنیا هستند که در برابر هم صف آرایی می کنند و کمتر تیمی دست به بازی بسته یا دفاعی می زند اما اینگونه جذابیت جام جهانی از کشورهای کوچک گرفته می شود. 16 تیم یا 32 تیم آمریکا باز هم کار سختی برای صعود از کونکاکاف ندارد.

پس چگونه 48 تیمی شدن جام جهانی می تواند به آمریکا کمک کند؟ آن ها که کار سختی برای صعود ندارند پس این موضوع چه کمکی به آن ها می کند؟ این موضوع به آمریکایی ها کمک می کند اما به طور مستقیم به تیم ملیشان نه.

اصلی ترین کمکی که این موضوع به آمریکایی ها می کند بیشتر شدن شرکت کنندگان از کونکاکاف است و همین شانس میزبانی آمریکا در جام جهانی را بیش از پیش می کند. آمریکایی ها مدت هاست به دنبال کسب میزبانی این رقابت ها هستند اما به دلایلی که شاید مهم ترینش کم بودن شرکت کننده ها از آمریکای شمالی است موفق به کسب آرا نشده است. آمریکایی ها قطعا استادیوم ها، زیرساخت ها و اماکن تفریحی و مسکونی لازم برای اداره کردن جام جهانی حتی با 48 تیم هستند و می توانند این کار را هر زمانی که بخواهند انجام دهند و همین یک برتری برای آن هاست.

بزرگ ترین کمکی که این موضوع به کانادایی ها می کند نیز این است که آن ها شانس بسیار بیشتری برای رسیدن به جام جهانی می یابند. آن ها قطعا جزو 12 تیم برتر قاره اند و می توانند به هفت تیم برتر نیز برسند البته این موضوع نم یتواند جای ثابتی را برای آن ها در جام جهانی بسازد اما قطعا شانس آن ها بسیار بیشتر خواهد شد.

در نهایت این موضوع قطعا می تواند سوختی برای فوتبال آمریکایی ها و کانادایی ها باشد همانطور که جام جهانی 1994 به راه اندازی لیگ ام ال اس و سر و سامان دادن به فوتبال آمریکا کمک بسیار زیادی کرد. بیشتر شدن شانس کانادایی ها نیز به آن ها این امید را می دهد که با کمی تلاش بیشتر می توانند به جام جهانی راه یابند و شاید بتوانند حتی لیگ داخلی کشور خود را نیز راه بیاندازند.