گزارش/ بازیکنانی که از تیمی رفتند و دوباره بازگشتند

گزارش/ بازیکنانی که از تیمی رفتند و دوباره بازگشتند

بازیکنان زیادی از تیمی جدا شدند و به تیمی دیگر رفتند و مدتی بعد دوباره به تیم اولشان بازگشته اند که در زیر اشاره ای به برخی از آن ها خواهیم داشت.

به گزارش کاپ، پس از بازگشت احساسی داوید لوئیز به تیم سابق خود طرفداران آبی های لندن به دو دسته تقسیم شدند. با این حال هیچ گاه نمی توان آینده را در فوتبال پیش بینی کرد و در اینجا به بررسی بازیکنانی می پردازیم که به تیم سابق خود بازگشتند.

تیری آنری: ده سال برای تیم آرسنال بازی کرد و تبدیل به افسانه این تیم شد. تیری آنری با گلزنی های خود برای آرسنال و همچنین کیفیت فوق العاده ای که داشت تبدیل به بت طرفداران این تیم تبدیل شد و از او به عنوان یکی از بهترین بازیکنان تاریخ لیگ برتر یاد می شود. باشگاه آرسنال به پاس عملکرد فوق العاده اش مجسمه او را در بیرون ورزشگاه امارات نصب کرده است. این اقدام در سال 2012 و مدتی قبل از بازگشت آنری به آرسنال انجام گرفت. اقدامی که به نظر می رسید برای بازگشت قهرمان به تیم خود بود. با وجود 35 ساله بودن او در بازی جام حذفی برابر لیز به میدان آمد و توانست برای تیمش گلزنی کند. او قبل از بازگشت به آمریکا در لیگ هم به یاد گذشته توانست برای آرسنال گلزنی کند و با خاطره ای خوب آرسنال را ترک کند.

سسک فابرگاس: یک نمونه برای اینکه در فوتبال چگونه شرایط عوض می شود. فابرگاس قبل از پیوستن به آرسنال دوران نوجوانی خود را در آکادمی معروف بارسلونا یعنی لاماسیا گذراند. او در 17 سالگی به آرسنال پیوست اما در نهایت سال 2011 به تیم سابق خود، بارسلونا، بازگشت. بارسا برای بازگرداندن فابرگاس به نیوکمپ 35 میلیون یورو هزینه کرد اما برای فابرگاس همه چیز طبق برنامه پیش نرفت. پس از آن که فابرگاس نتوانست به سطحی که از او انتظار می رفت برسد به انگلیس بازگشت اما این بار به دیگر تیم لندنی یعنی چلسی پیوست.

آلن شیرر: مهاجم بزرگ انگلیسی ها که رکوردار گلزنی در لیگ برتر انگلیس است کار خود را در نیوکاسل، تیم زادگاه خود، آغاز کرد اما برای بازی در تیم جوانان به ساوثهمپتون پیوست. پس از ساوثهمپتون به بلکبرن رفت و توانست با این تیم قهرمان لیگ برتر انگلیس شود. در نهایت نیوکاسل مجبور شد برای بازگرداندن آلن شیرر به تیم دوران بچگی خود رکورد نقل و انتقالات خود را بشکند و با مبلغ 15 میلیون یورو او را از بلکبرن به این تیم بیاورد.

مارک هیوز: او بین دو دوره حضورش در منچستریونایتد در بارسلونا و بایرن مونیخ هم بازی کرد، اما مهاجم ولزی نتوانست فرم خوب خود در انگلیس را در آنجا هم داشته باشد و در سال 1988 با مبلغ 1.8 میلیون که رکورد به حساب می آمد به یونایتد بازگشت. در هفت سالی که زیر نظر سر الکس فرگوسن به میدان رفت 83 گل به ثمر رساند و توانست تبدیل به اولین بازیکن یونایتد شود که جایزه بهترین بازیکن فصل لیگ برتر انگلیس را کسب می کند.

پل پوگبا: در اولین مقطع حضور خود در یونایتد از تیم های پایه لوهاور به منچستر پیوست. پوگبا در نهایت به علت عدم رسیدن بازی به وی در دوران سر الکس فرگوسن پس از اینکه قراردادش به اتمام رسید، این تیم را به مقصد ایتالیا و تورین ترک کرد. پس از عملکرد درخشان پوگبا در یوونتوس که توانست با این تیم برای چهار فصل پیاپی قهرمان لیگ شود یونایتد تمام تلاش خود را آغاز کرد تا بازیکن سابق خود را به اولدترافورد بازگرداند و در نهایت توانستد هافبک فرانسوی را به جمع بازیکنان خود اضافه کند، اما با مبلغ 89 میلیون پوند که رکورد گرانترین انتقال تاریخ فوتبال را برای این بازیکن به ثبت رساند.