پیتر شیلتون: گزینه انگلیسی مناسب برای جانشینی الردایس وجود ندارد

پیتر شیلتون: گزینه انگلیسی مناسب برای جانشینی الردایس وجود ندارد

وبسایت رسمی برنامه نود - پیتر شیلتون دروازه بان اسبق تیم ملی فوتبال انگلیس می گوید که در حال حاضر، در بین مربی های انگلیسی یک گزینه مناسب برای مربیگری سه شیرها وجود نداشته و اتحادیه فوتبال باید به دنبال استخدام مارتین اونیل سرمربی کنونی تیم ملی ایرلند باشد.

به گزارش وبسایت نود، پیتر شیلتون اعتقاد دارد که سرمربی کنونی تیم ملی ایرلند بهترین گزینه برای هدایت انگلیس است. اتحادیه فوتبال انگلیس پس از برکناری جنجال برانگیز سم الردایس از تیم ملی این کشور، به دنبال استخدام یک مربی دائمی جانشین می گردد. پیتر شیلتون 67 ساله پیش از انتصاب روی هاجسون در سال 2012 نیز علاقه زیادی به حضور مارتین اونیل روی نیمکت سه شیرها داشت. شیلتون درباره سرمربی جدید تیم ملی انگلیس می گوید:

در حال حاضر یک گزینه مناسب بین مربی های انگلیسی وجود ندارد. من 20 سال برای انگلیس و در رده ملی بازی کردم و 30 سال هم به عنوان بازیکن حرفه ای. من می دانم که مربی تیم ملی از سر آلف رمزی بزرگ بگیرید تا سر بابی رابسون، چه کار سختی دارند. شما باید به مرحله ای از کیفیت و پیشینه کاری رسیده باشید تا در این پست قرار بگیرید.

من مطمئن نیستم که چنین مربی با کیفیتی را هم اکنون در انگلیس داشته باشیم. یک مربی که بتواند بازیکن ها را به خوبی مدیریت کند زیرا همه چیز که تاکتیک و تمرین نیست. مربی باید شخصیتی داشته باشد که بازیکن ها به او احترام گذاشته و با تمام وجود برای وی بازی کنند. من بارها به اتحادیه توصیه کردم که مارتین اونیل را استخدام کنند اما کو گوش شنوا؟ من با او در ناتینگام فارست بازی کردم. کارنامه مربیگری اش سرشار از موفقیت است.

پیتر شیلتون درباره مربی موقت تیم ملی انگلیس می گوید:

وقتی که گرت ساوتگیت در تیم ملی بازی می کرد، احساس خوبی را القاء می کرد. اگر چه که نمی توان او را در اعمال مخفیانه همچون الردایس تصور کرد اما باید گفت که گرت دارای تجربه موفقی در مربیگری میدلزبورو نبود. او تیم ملی زیر 21 ساله ها را هدایت کرد ولی مربیگری در رده های سنی پایین، کمی متفاوت است. مربیگری افراد کم سن و سال با فوتبالیست های حرفه ای قابل قیاس نیست. ساوتگیت از یک پیشینه قوی برخوردار نبوده اگر چه پتانسیل بالایی دارد. البته پتانسیل به تنهایی برای مربیگری تیم ملی کافی نخواهد بود.

گرت ساوتگیت بازیکن اسبق تیم ملی انگلیس پس از برکناری سم الردایس، طی 4 بازی آینده روی نیمکت سه شیرها خواهد نشست. انگلیس در این 4 بازی باید به مصاف تیم های اسلوونی، مالت، اسکاتلند و اسپانیا برود.

4464