جهانبخش:هم تیمی ام می گوید ازمرگ نجاتش دادم/کسی نگفت بامکابی بازی نکنم

جهانبخش:هم تیمی ام می گوید ازمرگ نجاتش دادم/کسی نگفت بامکابی بازی نکنم

وینگر ملی پوش تیم آلکمار گفت: بازی با ازبکستان و کره جنوبی بسیار حساس است و باید با تمرکز بالا و صد در صد انرژی به مصافشان برویم تا بهترین نتیجه را کسب کنیم.

نوید استادرحیمی- به گزارش کاپ، علیرضا جهانبخش فصل جدید را بسیار خوب شروع کرد. درخشش در ترکیب آلکمار و گلزنی برای تیم ملی گواه همین موضوع است اما یک بدشانسی باعث شد تا علیرضا چند بازی تیمش را به دلیل مصدومیت از دست بدهد. حالا علیرضا در شرف رسیدن به آمادگی است. این بازیکن در گفت و گو با خبرنگار کاپ، درباره حضور در تیم ملی برای بازی با ازبکستان و کره جنوبی، عدم حضور مقابل نماینده رژیم اشغالگر در لیگ اروپا و همچنین فیفا بازی کردنش در هلند صحبت کرد که متن مصاحبه را در ادامه می خوانید:

×گفت و گویمان را از مصدومیتت شروع کنیم. مردم خیلی نگران هستند. در این باره صحبت کن.

بعد از بازی در لیگ اروپا مقابل دان دالک دچار مصدومیت شدم. فکر نمی کردم اینقدر طولانی بشود. تصورم بر این بود که حدود یک هفته دور باشم اما این یک هفته به دو هفته افزایش یافت. خدا را شکر الان خیلی بهتر هستم. یک بازی جام حذفی را از دست دادم که چندان مهم نبود اما از دست دادن دو بازی لیگ، برایم سخت بود. حالا هم برای اینکه مصدومیتم به صورت کامل حل شود؛ قرار است به روسیه نروم و به تمرینات انفرادی ام ادامه دهم.

×پس مشکلی برای همراهی تیم ملی نداری؟

خدا را شکر به زودی صد در صد آماده می شوم و مشکلی برای همراهی تیم ملی ندارم.

×سوال بعدی ام، درباره ماجرای شب گذشته است. باشگاه آلکمار اعلام کرد که تو در بازی مقابل نماینده رژیم اشغالگر قدس بازی نمی کنی.

بله. درست است. جا دارد همین ابتدا از باشگاه آ زد آلکمار تشکر کنم که شرایط من را درک کردند و نهایت همکاری را با من داشتند. رئیس و مدیر باشگاه، هم با من و هم با آقای هاشمی صحبت کردند و جلسه گذاشتند. آنها اعلام کردند که به ارزش ها و اعتقادات من احترام می گذارند. آنها نمی خواستند شرایط من در تیم ملی هم دچار مشکل بشود و ریسک نکردند. در نهایت قرار بر این شد که من در بازی های رفت و برگشت مقابل نماینده رژیم اشغالگر قدس بازی نکنم.

×شایعه شده که از ایران با تو صحبت کرده اند و گفته اند که اگر بازی کنی مشکلی برایت به وجود می آید. این شایعه صحت دارد؟

خیر. به هیچ وجه. آدم باید در هر شرایطی حقیقت را بگوید. هیچ کس نه به من توصیه ای کرد و نه چیزی گفت. خود باشگاه در این باره با من و آقای هاشمی وارد صحبت شد و هر دو طرف تصمیم گرفتیم این کار را انجام دهیم. من با این کار باشگاه آلکمار انگیزه ام دو برابر از قبل شد تا برای آنها بدرخشم تا محبتشان را جبران کنم.

×این فصل را هم حسابی خوب شروع کردی. هم سه گل زدی و هم چند پاس گل دادی.

درست است. فصل را بسیار خوب شروع کردم. متاسفانه بدشانسی که آوردم باعث شد روند رو به رسشدم متوقف شود اما تشنه بازی کردن هستم. به هر حال این مصدومیت قسمت بوده و کاریش نمی توان کرد. این اتفاق ممکن است برای هر فوتبالیستی رخ دهد و حالا هم برای من رخ داد.

×تیمت هم این فصل را بسیار خوب شروع کرد. حالا در رده پنجم هستید و به قرار گرفتن در بین سه تیم ابتدایی خیلی نزدیک هستید.

درست است. ما فصل را خوب شروع کردیم اما ۴ امتیاز حساس را از دست دادیم که می توانست اینطور نشود. در بازی اول مقابل هیرنفین و تیم رضا قوچان نژاد باید برنده می شدیم اما این اتفاق نیفتاد. در همین بازی آخر هم باز می توانست اتفاق بهتری برای ما رخ دهد اما دو امتیاز دیگر را از دست دادیم. با این حال زیاد نگران نیستیم. ما هنوز با دو سه تیم نخست زیاد فاصله نمداریم و می توانیم در ادامه راه جبران کنیم.

×در بازی با دان دالک بود که یک اتفاق عجیب افتاد. همبازی تو ضربه مغزی شد و تو در آن زمان نقش اصلی را بازی کردی. هم احساساتی شده بودی و هم کمک کردی تا شرایط وایتنز بهتر شود. می خواهم از زبان خودت به ما بگویی که چه بر تو گذشت.

اتفاق بسیار عجیبی بود و اولین بار بود که چنین صحنه ای را می دیدم و تجربه می کردم. وقتی بازیکنمان را در آن شرایط دیدم شوکه شدم. زمانی که بالای سرش رفتم دیدم که نفس نمی کشد. خیلی ترسیدم. فکر کردم اتفاقی که نباید رخ می داد؛ حادث شده است. فک او قفل شده بود. کمک کردم تا دهانش را باز کنم. می دانستم احتمال دارد زبانش درون حلقش برگردد و راه نفس کشیدنش بسته شود. وایتنز دوست خوب من است و احساساتی شده بودم. برایم خیلی سخت بود. خدا را شکر کادر پزشکی سریع بالای سر او حاضر شد و وایتنز به زندگی بازگشت.

×پس می توان گفت، وایتنز زندگی اش را مدیون تو است؟

نه. اینطور فکر نمی کنم. اتفاقا اینجا هم خیلی به این مساله پرداختند و حتی خود وایتنز به من گفت، تو من را از مرگ نجات دادی. اما من به او گفتم خدا این کار را کرد و من فقط کمک کردم تا بهتر نفس بکشی. حالا هم خدا را شکر حال او خیلی خوب است.

×کمی بحث را عوض کنیم. در اینستاگرامت تصاویری از فیفا بازی کردنت گذاشته بودی و حتی کری هم خوانده بودی و گفتی که حریف می طلبی؟

این مسائل که جنبه فان و تفریحی داشت اما موضوع از این قرار بود که برای افتتاح بازی فیفا در هلند، از هر تیم دو سه بازیکن را دعوت کرده بودند و من هم از طرف باشگاه آلکمار دعوت شده بودم. از تیمهای پی اس وی، فاینورد، ویتس و... هم نفراتی حاضر بودند. من تا مسابقه فینال پیش رفتم و در آنجا شکست خوردم.

×از چه کسی باختی؟

بازیکنان فاینورد و ویتس را شکست دادم و در دیدار فینال به دروازه بان ویتس باختم. من رئال را برداشته بودم و او بارسلونا را. البته می توانستم بازی را ببرم اما بدشانسی آوردم(باخنده)

×قدرت خودت در فیفا ۱۷ چند است؟

قدرت من در سری جدید این بازی ۷۳ است که می توانست بیشتر باشد.

×به سراغ تیم ملی برویم. اول بگو که چه زمانی به اردوی تیم ملی اضافه می شوی؟

انشا... دوشنبه هفته‌اینده مستقیم با پروازی از هلند به تاشکند خواهم رفت و همراه تیم ملی خواهم بود.

×دو بازی حساس پیش روی ماست. ابتدا با ازبکستان و سپس با کره جنوبی. شاید مهمترین رقیبان ما برای رسیدن به جام جهانی.

بله. فعلا این دو تیم روی کاغذ جدی ترین رقیبان ما برای رفتن به جام جهانی هستند. باید سعی کنیم در این دو بازی بهترین نتایج را کسب کنیم. اصلا کار ساده ای نداریم. باید تمرکز کنیم و صد در صد تلاش کنیم تا به بهترین نتیجه ممکن دست پیدا کنیم.

×درخشش توو سردار آزمون در لیگ های روسیه و هلند باعث شده توقعات از شما بسیار بالا برود و اگر یک بازی نتوانید خوب کار کنید؛ انتقادات زیادی به شما می شود. این فشار را چگونه کنترل می کنی؟

این فشار و انتظار بالا از سوی هواداران و مردم هم نکات مثبت دارد و هم نکات منفی. هر بازیکنی که در تیم ملی حضور دارد حتما کیفیت بالایی داشته که توانسته به این موفقیت دست پیدا کند. من و سردار هم در لیگ های اروپایی شرایطی خوبی داریم و همین باعث شده خواسته یا نا خواسته توقعات را بالا ببریم. با این حال ما تمام تلاش خود را می کنیم که برای تیم ملی کشورمان مفید باشیم و بتوانیم چیزهایی که در اروپا یاد گرفته ایم را به تیم منتقل کنیم.

×خبر از درخشش فوتسالیستها و فوتبالیستهای نوجوانمان داری؟

بله. بازی های تیم ملی فوتسال را کم و بیش دیده ام و حتی خبر دارم که تیم نوجوانان هم به جام جهانی صعود کردند. خیلی خوشحالم و به هر دو تیم تبریک می گویم. فوتسال ما همیشه وضعیت خوبی داشته و حالا هم بچه ها توانستند به نیمه نهایی صعود کنند. فوتبالیستهای نوجوان ما هم دست به کار بزرگی زدند. این بچه ها می توانند با بازی در جام جهانی خود را نشان دهند و راه موفقیتشان را تضمین کنند. اما صحبت دیگری هم داشتم.

×چه مساله ای؟

الان شنیدم که بحث پاداش های تیم فوتسال مطرح شده است.این بچه ها توانسته اند در مسابقات جام جهانی نام ایران را بر سر زبان ها بیندازند و خوش بدرخشند. آنها باید ساپورت شوند و نباید تفاوتی با دیگر افتخارآفرینان داشته باشند.امیدوارم مسئولین ذی ربط به این مساله توجه داشته باشند.

×سوال پایانی. سایت کاپ از زمان شروع بازی های تیم ملی فوتبال در مرحله پایانی رقابت های مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۸ با به راه انداختن کمپین #من_یک_ملی_پوشم حمایت همه جانبه خود را از تیم ملی چه در روزهایی که می برد و چه در روزهایی که خدای ناکرده شکست می خورد؛ اعلام می کند. می خواستم نظر تو را درباره این کمپین بدانم.

صد در صد این کمپین می تواند کمک کننده باشد. نکته مثبت این کمپین، آن است که در روزهای شکست هم پشت بچه های تیم ملی است و این می تواند دلگرمی خوبی باشد. همه ما به دنبال موفقیت ایران هستیم و هدف دیگری نداریم. از هیچ تلاشی هم مضایغه نخواهیم کرد. امیدوارم ما حصل همه این اتفاقات به جهانی شدن تیم ملی منتهی شود.