شمس: تاریخ‌سازی فوتسال با کسب مدال برنز تکمیل خواهد شد/ داور قرقیز به ضرر ما سوت زد

شمس: تاریخ‌سازی فوتسال با کسب مدال برنز تکمیل خواهد شد/ داور قرقیز به ضرر ما سوت زد

وبسایت رسمی برنامه نود - سرمربی اسبق تیم ملی فوتسال گفت: قبلاً یک بار مقام چهارم جهان را کسب کرده‌ایم و همه عوامل تیم باید بدانند که کسب مدال برنز جام جهانی یک تاریخ‌سازی بزرگ برای فوتسال است.

حسین شمس، سرمربی اسبق تیم ملی فوتسال در گفت‌وگو با خبرنگار وبسایت نود راجع به شکست تیم ملی در بازی نیمه نهایی جام جهانی فوتسال مقابل روسیه گفت: با وجود اینکه در این دیدار شکست خوردیم اما بسیار خوب بازی کردیم و من مطمئن هستم که همه مردم از نحوه بازی تیم ملی در این دیدار راضی هستند. متاسفانه حواشی که هفته گذشته پیرامون تیم ایجاد شد تمرکز را از بازیکنان گرفته بود و این مساله برای ما مشکل‌ساز شد. در دو بازی قبلی مقابل برزیل و پاراگوئه بعد از اینکه عقب افتادیم راحت بازی کردیم و نتیجه را جبران کردیم اما در این بازی چون بازیکنان به خاطر حواشی پاداش و لباس‌های تیم ملی تمرکز کافی نداشتند، نتوانستیم بعد از عقب افتادن، به خوبی دو دیدار قبل عمل کنیم.

او ادامه داد: آسیب‌دیدگی محمد کشاورز هم در این بازی خیلی به ما لطمه زد. حضور او در دقایقی که تیم داشت پاور پلی بازی می‌کرد خیلی می‌توانست به ما کمک کند. محمد در این سیستم خیلی خوب تیم را مدیریت می‌کرد و قطعاً اگر او مصدوم نمی‌شد می‌توانستیم بهتر بازی کنیم.

سرمربی اسبق تیم ملی با اشاره به ضعف تیم ملی در روی ضربات کرنر نیز اظهار داشت: متاسفانه در این بازی هم مانند اکثر دیدارهای قبل روی کرنر گل خوردیم و این مشکل دیگر خیلی زشت و زننده شده است. مربیان تیم ملی باید هرچه سریع‌تر فکری برای برطرف کردن این ضعف بزرگ بکنند تا حداقل در دیدار رده‌بندی دوباره از این نقطه ضعف آسیب نبینیم.

محمد ناظم‌الشریعه، سرمربی تیم ملی فوتسال پس از شکست مقابل روسیه به انتقاد از داور قرقیزستانی این بازی پرداخت و قضاوت ضعیف او را یکی از دلایل باخت ایران مقابل روسیه قلمداد کرد. شمس در واکنش به صحبت‌های سرمربی تیم ملی عنوان کرد: به نظر من ناظم‌الشریعه درست می‌گوید و حق دارد که از قضاوت بازی ناراضی باشد. انتخاب این داور اوج کج‌سلیقگی فیفا بود. همه می‌دانند که قرقیزستان یکی از کشورهایی است که زیر نظر روسیه بوده است و طبیعی است که به سمت آنها تمایل داشته باشد. این همه داور خوب در خود آمریکای جنوبی وجود دارد و من واقعاً نمی‌دانم چرا فیفا این داور قرقیز را برای این بازی انتخاب کرد. زمانی که روسیه پنج خطایی شده بود، او می‌توانست در دو صحنه برای ما پنالتی بگیرد که این کار را نکرد و به ضرر ما سوت زد. اگر داور دیگری جای او بود قطعاً بازی در وقت اضافه مساوی می‌شد و شاید نتیجه متفاوتی رقم می‌خورد.

حسین شمس در پایان در رابطه با دیدار رده‌بندی و حریف احتمالی ایران در این بازی نیز گفت: من هر دو تیم پرتغال و آرژانتین را به خوبی می‌شناسم و اعتقاد دارم که ما از هر دوی این تیم‌ها قوی‌تر هستیم. پرتغال اتکای زیادی به بازیکنان فنی خود مانند ریکاردینیو دارد که این بازیکن بدون شک نمی‌تواند مقابل ما کاری از پیش ببرد. فرقی ندارد کدام از این دو تیم در بازی رده‌بندی حریف ما باشد و فقط ما باید تمرکز تیم را در آستانه این بازی حفظ کنیم. مدال برنز جهان هم برای ما کم ارزش‌تر از مدال طلا نیست. بازیکنان نباید فکر کنند حالا که به فینال نرسیده‌اند همه چیز تمام شده است. ما قبلاً یک بار مقام چهارم جهان را کسب کرده‌ایم و همه عوامل تیم باید بدانند که کسب مدال برنز جام جهانی یک تاریخ‌سازی بزرگ برای فوتسال است.

6017