ویدیچ: بایی می‌تواند سال‌ها در منچستریونایتد بماند

ویدیچ: بایی می‌تواند سال‌ها در منچستریونایتد بماند

وبسایت رسمی برنامه نود - نمانیا ویدیچ، مدافع و کاپیتان سابق منچستریونایتد ضمن ابراز خرسندی از مقایسه بین او و اریک بایی، اعلام کرد که این بازیکن می‌تواند آینده‌ای درخشان در باشگاه منچستریونایتد داشته باشد.

به گزارش وب‌سایت رسمی برنامه نود و به نقل از اسکای، بایی که در تابستان جاری از ویارئال به جمع شیاطین سرخ پیوسته، به‌خوبی با لیگ جزیره انطباق پیداکرده و حتی در ماه آگوست، بازیکن ماه باشگاه انتخاب‌شده است. شرایط خوب این بازیکن باعث شده که خیلی‌ها او را با ویدیچ مقایسه کنند. بازیکنی که یکی از محبوب‌ترین بازیکنان معاصر باشگاه بوده و علاوه بر رسیدن به‌عنوان کاپیتانی، در طی 9 سال حضور در باشگاه به 5 عنوان قهرمانی لیگ برتر هم دست یافته است. حالا خود ویدیچ در گفتگو با سایت رسمی باشگاه، در مورد این بازیکن گفت:

شنیدن این مقایسه‌ها مایه خوشحالی است. و طبق چیزی که تا به حال او دیده‌ام، او بازیکن خیلی خوبی است. اگر او به این روند ادامه دهد، قطعاً دوران موفقیت‌آمیزی در منچستریونایتد خواهد داشت. وقتی می‌بینم ما را باهم مقایسه می‌کنند احساس خوبی پیدا می‌کنم و امیدوارم او بتواند به‌خوبی برای تیم ما کار کند. او فیزیکی قوی دارد و بازی با پای خوبی دارد. اعتمادبه‌نفس بالایی دارد و نقاط مثبت متعددی دارد.. طبق آنچه در بازی‌های اول دیده‌ام این است که بازیکنی خیلی خوب برای آینده در اختیار داریم و می‌توانم بگویم همان بازیکنی است که احتیاج داشیم. قدرت بازبخوانی او خیلی بالاست و همین حالا یک خرید عالی برای ما به نظر می‌رسد.

ویدیچ ادامه داد:

به نظرم او همین حالا در میان هواداران محبوب است. احتمالاً بین بازیکنانی که تازه به باشگاه آمده‌اند، او بیش از بقیه توانسته هواداران را شگفت‌زده کند. او با اینکه فقط 22 سال دارد و تازه به باشگاهی بزرگ آمده است، طوری بازی می‌کند که انگار چندین سال است در این باشگاه حضور دارد. این موضوع از دید من فوق‌العاده است. همه ما می‌دانیم که بازیکنان زیادی پس از آمدن به انگلستان، برای سازگاری با محیط به زمان نیاز دارند و به همین دلیل به نظرم عملکرد او خارق‌العاده بوده است. او 22 سال دارد اما خیلی زود با تیم هماهنگ شده و درعین‌حال با اعتمادبه‌نفس ظاهر می‌شود.

ویدیچ درعین‌حال توصیه‌هایی برای بایی هم دارد و تاکید می‌کند که یک شروع خوب به معنی این نیست که می‌تواند کمتر از گذشته تلاش کند. وی ادامه داد:

مهم‌ترین مسئله برای یک بازیکن در این سن این است که متواضع برخورد کند. او در بازی‌های اول خود خیلی خوب ظاهر شده است و خیلی‌ها او را تحسین کرده‌اند. اما مهم این است که خونسرد باشد و به کاری که در حال انجام دادنش بوده ادامه دهد و باز هم پیشرفت کند. اگر این سطح از بازی را حفظ کند و متمرکز بماند، می‌تواند سال‌ها در این باشگاه بماند و به موفقیت هرچه بیشتر باشگاه کمک کند.

گفتنی است که اریک بایی تا به حال در همه بازی‌های منچستریونایتد در لیگ برتر به‌طور ثابت بازی کرده است.

1405