آشنایی با حریف چغر فوتسالیستها/ بنویسید روسیه، بخوانید برزیل

آشنایی با حریف چغر فوتسالیستها/ بنویسید روسیه، بخوانید برزیل

تیمهای ایران و روسیه در نیمه نهایی رقابت های جام جهانی فوتسال به دیدار هم می روند.

به گزارش کاپ، بامداد چهارشنبه، ایران شب زنده داران زیادی دارد. چشم ایرانی ها به قاب تلویزیون خواهد بود تا شاهد پیکار فوتسالیستهای ایران مقابل روسیه قدرتمند باشند.

شاگردان محمد ناظم الشریعه طلسمشان را شکسته اند و حالا به هدف خود رسیدند و از این پس باید برای خودشان و برای مردمشان و قد جاه طلبیشان مسابقه بدهند و فشار چندانی را حس نمی کنند. بدون تردید فارغ از هر نتیجه ای، مردم ایران به فرزندان خود افتخار می کنند.

در ادامه کمی با حریف ایران، روسیه اشنا شوید

سابقه حضور در جام جهانی:

روسها سابقه حضور 6 دوره ای در جام جهانی را دارند. آنها در سال های 1989 و 2004 نتوانستند جواز حضور در این رقابت ها را کسب کنند اما در ما بق ادوار حضور داشتند. بهترین عملکرد تزارها کسب عنوان سوم در سال 1996 است. آنها هیچ وقت موفق نشدند به فینال این رقابت ها راه پیدا کنند ولی چهارمین حضور خود در نیمه نهایی را تجربه می کنند. بدون شک این تیم به اولین حضور در فینال فکر می کنند؛ مثل ما.

تیم 2016:

روسیه در سال 2016، تنها یک شکست خورده است. آنها 12 بازی رسمی انجام داده اند و به 9 برد، 2 تاسوی و یک باخت دست پیدا کرده اند. دو تساوی در برابر کرواسی و بلاروس بوده و تنها باخت در برابر اسپانیا که در فوریه اتفاق رخ داد.

روسیه در 7 بازی اخیرش هیچ شکستی نخورده و این می تواند خیلی به اعتماد به نفسشان کمک کند. تزارها در جام جهانی هم هر 5 مسابقه خود را با پیروزی پشت سر گذاشته اند. پیروزی 6-4 مقابل تایلند، 6-1 در برابر مصر، 7-1 مقابل کوبا، 7-0 در برابر ویتنام و 6-2 در مصاف با اسپانیا ماحصل کار روس ها بوده است. آنها 32 گل زده اند و تنها 8 گل دریافت کرده اند.

روسیه در رنکینگ فیفا، سوم هستند و ایران در جایگاه پنجم قرار دارد. شاگردان سرگی اسکوروپیچ تنها رومولو را به دلیل محرومیت مقابل ایران در اختیار ندارد.

ستاره ها:

به واقع باید بنویسیم روسیه و بخوانیم برزیل. بار اصلی تیم ملی روسیه روی دوش 4 بازیکن برزیلی و با تجربه این تیم است. گوستاوو، رومولو، لیما و روبینیو این 4 نفر هستند که رومولو محروم است و به این مسابقه نمی رسد.

گوستاووی 37 ساله در درون دروازه قرار دارد و پیتر چک آنها به شمار می رود. او چند بار از ناحیه سر آسیب دیده و به توصیه مادرش، بیرون از زمین فوتسال هم با کلاه راگبی حضور پیدا می کند.

پدرو لیما و روبینیو هم با شماره های 8 و 10 جزو اصلی های روسیه هستند و تنها چیشکالا، شماره 6 روسیه است که اصالتا تزار است و کیفیت خوبی هم دارد.

نکات:

ایران، سومین حریف اسیایی روسیه در داین جام است. دو تیم قبلی ویتنام و تایلند بوده اند که به ترتیب 7 تایی و شش تایی شده اند. البته تایلند تنها با دو گل فاصله باخت اما ویتنام موفق به گل زدن به گوستاوو نشد.

روسیه به جز بازی با تایلند بقیه دیدارهای خود را با فاصله بیش از سه گل برده است.

روس ها، سومین حریف اروپایی ایران در این رقابت ها حساب می شود. شاگردان ناظم الشریعه در دو جدال قبلی به یک تساوی 3-3 مقابل آذربایجان دست پیدا کرده اند و به اسپانیا هم 5-1 باختند.

ایران و روسیه آخرین بار سال گذشته در ایران به مصاف هم رفتند که ملی پوشان تیم نه چندان اصلی روسیه را 3-1 شکست دادند.

میانگین سنی تیم ملی روسیه 33 سال است و آنها نسبت به بازیکنان تیم ملی ما 4 سال پیرتر هستند و این می تواند به ما کمک کند.

همه بازیکنان تیم ملی روسیه در لیگ داخلی این کشور فعالیت می کنند و از این نظر، هر دو تیم شبیه هم هستند.

پدرو لیما با 6 گل، بهترین گلزن روسیه در این جام بوده و علی اصغر حسن زاده از ایران با 4 گل، در ترکیب تیم ملی  بهترین آمار را دارد.

**********

در نهایت باید گفت روس ها درست است که نسبت به ایران بازیکنان آب دیده تری دارند و برعکس ایران که فقط یک برد در جریان وقت معمول این بازی ها دارد، همه مسابقات خود را برده است؛ شکست ناپذیر نیست. تیم آنها پیر است؛ ایران از آنها شناخت خوبی دارد گرچه این شناخت دو طرفه است و  همینطور اینکه فشاری که روس ها تحمل می کنند خیلی بیشتر از بازیکنان ماست و البته اینکه بچه های ما سه بازی در مدلین به انجام رسانده اند و روس ها اولین پیکار خود را در این شهر به انجام می رسانند.