کامرانی فر: روی اشتباهات داوران نباید سرپوش گذاشت

کامرانی فر: روی اشتباهات داوران نباید سرپوش گذاشت

رییس دپارتمان داوری گفت: داوران و تیمها در کنار هم هستند و فاصله ای وجود ندارد؛ از مربیان می خواهم صبر بیشتری داشته باشند.

به گزارش کاپ، حسن کامرانی فر درباره اعلام لیست داوران بین الملل اظهار داشت: هر سال باید لیست داوران به فیفا اعلام شود. در حضور دبیر کل فدراسیون فوتبال و اعضای کمیته داوران، لیست داوران بین الملل فرستاده شد. عملکرد داخل و خارج کشور داوران ما، نمره ناظرین و ... لیست را مشخص می کنند و سعی شده بهترین ها انتخاب شوند و خدا را شکر تا به الان هیچ اعتراضی به این لیست نشده است.

وی درباره وضعیت داوری در هفت هفته ای که گذشته خاطرنشان کرد: اجازه بدهید در سه هفته ای که حضور داشته ام صحبت کنم. در این سه هفته سعی کردیم مقداری انگیزه  ایجاد کنیم. از داوران جوان استفاده کنیم.حرکتی در این راه اتفاق افتاده و ممکن است مشکلاتی در ابتدا به وجود بیاید. خوشحالم که تیمها کنار ما هستند. به جز یکی دو بازی که اشتباه تاثیر گذار داشتیم بقیه قضاوت ها قابل قبول بوده است.

رییس دپارتمان داوری در ادامه اذعان داشت: به داورانی که اشتباه تاثیر گذار داشته باشند تذکر میدهیم و نکات لازم را گوشزد خواهیم کرد. اعتقاد داریم اگر روی اشتباهات، سرپوش بگذاریم بهتر نمی شود. باید شفاف دپارتمان اشتباهات داوری را اعلام کند. داوران باید متوجه بشوند.

وی درباره اعتراض مربیان به داوران در نشست های خبری تصریح کرد:  من از کلمه برخورد خوشم نمی آید. ما داوران و تیمها کنار هم هستیم و فاصله ای نیست. اگر به داوران فشار بیاید بدتر می شود. از همه به خصوص سرمربیان بزرگ می خواهم تحمل بیشتری داشته باشند. اگر بعد از بازی این گونه صحبت شود به درد نمی خورد و مشکل به وجود می آید.

رییس دپارتمان داوری همچنین بیان داشت: ما دیروز به اطلاع همه رساندیم. سه چهار اتفاق افتاد که دوران اشتباه کردند. گوشزد کردیم و صحبت کردیم. مربیان مقداری صبر بیشتری داشته باشند. اجازه بدهند کار را جلو ببریم. باور کنید شرایط بهتر می شود.

وی درباره اوضاع لیگ یک و همچنین صحبت های مزبان علیه داوری تاکید کرد: لیگ یک را هم مانند لیگ برتر جدی گرفته ایم. مرزبان نظر شخصی اش گفته و من رد می کنم. ما برررسی کردیم. مطئن باشید اشتباهی نشده است.

کامرانی فر در پایان گفت: الان تعامل بین کمیته و دپارتمان خیلی خوب است. رییس کمیته داوران و دپارتمان اعتماد کامل به یکدیگر داریم. مستقل داریم کار می کنیم. چیدمان هم به صورت مستقل و با حمایت کمیته داوران انجام می دهیم..