بخش‌هایی از کتاب جنجالی مورینیو؛ ژوزه برای از بین بردن کثافت‌های این چهار بازیکن می‌خواست به رئال مادرید بازگردد

بخش‌هایی از کتاب جنجالی مورینیو؛ ژوزه برای از بین بردن کثافت‌های این چهار بازیکن می‌خواست به رئال مادرید بازگردد

وبسایت رسمی برنامه نود - در آستانه انتشار کتاب "ژوزه مورینیو، خیلی نزدیک و شخصی" انتشار بخش هایی از این کتاب از سوی ناشر باعث شده تا این کتاب تبدیل به یکی از جنجالی ترین بیوگرافی های فوتبالی سالهای اخیر تبدیل شود.

به گزارش وبسایت نود، راب بیسلی، نویسنده این کتاب که پس از سالها ملاقات شخصی با مورینیو این کتاب را نوشته، در طول آن به مسائل شخصی و درونی مورینیو نفوذ کرده است. در این کتاب به مسائل مختلف نظیر شرایط فصل گذشته چلسی، احساسات واقعی او نسبت به آرسن ونگر و تفکراتش نسبت به منچستر یونایتد اشاراتی شده اما بخشی جنجالی از این کتاب مربوط به دوران حضور مورینیو  در رئال مادرید است.

مورینیو در سه فصل حضور در رئال مادرید فقط یک لالیگا و یک جام حذفی برد اما پرز شخصا علاقه خاصی به این مربی داشت. مربی پرتغالی در سال 2013 با توافقی دو جانبه از رئال مادرید جدا شد چرا که با بسیاری از بزرگان رختکن رئال دچار اختلاف شده بود. بدین ترتیب مورینیو راهی لندن شد. مربی پرتغالی ادعا کرده است که پرز در سال 2015 برای استخدام او تلاش کرده است.

مورینیو ادعا کرده که پرز از او درخواست کرده که باشگاه را از حضور بازیکنان مهم این تیم پاکسازی کند. بیسلی در کتاب خود نوشته است:

او (مورینیو) افشا کرد که پیشنهاد بازگشت به رئال را رد کرده است و گفت:"مدیر رئال (پرز) عاشق من است، می خواست که به رئال بروم و پاکسازی کنم. او می خواست که رئال را از بازیکنان آشغالی نظیر په په، کاسیاس، راموس و مارسلو پاکسازی کنم اما به او گفتم که دیر شده است."

مربی پرتغالی همچنین ادعا کرده که پرز پیش از استخدام بنیتز به گزینه زیدان فکر کرده است. بیلس در این کتاب با نقل قول از مورینیو نوشته است:

مدیر به زیدان به خاطر اسم و شهرتش فکر می کرد اما او در تیم رزروهای رئال افتضاح کار کرده بود و به همین خاطر پرز از این ریسک می ترسید. کلوپ تنها کسی بود که می توانست بیاورد. استخدام رافا به هیچ وجه امکان پذیر نبود.

البته هر دو پیش بینی مورینیو اشتباه بود. اول به این خاطر که بنیتز سرمربی رئال شد و دوم به این دلیل که زیدان در ژانویه سرمربی رئال مادرید شد و عملکرد خوبی از خود ارائه داد.

1140