پیش بازی اسپورتیگ خیخون - بارسلونا؛ به دنبال تکرار خاطرات فصل پیش

پیش بازی اسپورتیگ خیخون - بارسلونا؛ به دنبال تکرار خاطرات فصل پیش

وبسایت رسمی برنامه نود - در یکی از دیدارهای هفته ششم لیگ اسپانیا موسوم به لالیگا، بارسلونا از ساعت 17:45 روز شنبه در ورزشگاه ال ملینون به مصاف اسپورتینگ خیخون می رود. قضاوت این بازی بر عهده کارلوس دل کرو گراند است.

به گزارش وبسایت رسمی برنامه نود، این بازی در شرایطی برگزار می شود که چهارشنبه شب بارسلونا نتوانست از لغزش رئال مادرید استفاده کند و با تساوی که در خانه برابر اتلتیکو مادرید به دست آورد، 10 امتیازی شد در رده سوم جدول قرار گرفت. تساوی که البته تلفات هم داشت و لیونل مسی، فوق ستاره آرژانتینی آبی و اناری ها را سه هفته خانه نشین کرد. البته فراموش نکنیم که فصل گذشته و در همان ابتدای کار نیز ستاره بارسلونا مصدوم شد؛ اما در غیاب مسی بارسلونا عملکردی طوفانی داشت. مسی زمانی به مسابقات بازگشت که بارسلونا با 7 امتیاز اختلاف در صدر قرار گرفته و در خانه رئال مادرید 4 بر 0 پیروز شده بود. حالا آن ها می خواهند بار دیگر خاطرات خوش فصل قبل را تکرار کنند.

بارسلونا در 5 فصل اخیر در غیاب مسی به شکل زیر نتیجه گرفته است:

بارسلونا از 5 بازی نخست خود 3 پیروزی، 1 تساوی و 1 شکست را تجربه کرده و تیم میزبان نیز با 2 پیروزی و 1 تساوی و 2 شکست موفق به کسب 7 امتیاز شده است و در جایگاه یازدهم جدول رده بندی قرار گرفته است. در 6 بازی اخیر دو تیم بارسلونا 5 بار پیروز شده و 1 بار نیز دیدار دو تیم برنده ای نداشته است که البته این تساوی به 5 سال پیش باز می گردد. بهترین پیروزی بارسلونا مربوط به فصل گذشته است. جایی که خیخون در ورزشگاه نیوکمپ گلباران شد و با نتیجه 6 بر 0 شکست خورد. سه بازی اخیر دو تیم در این ورزشگاه نیز دو بار با پیروزی بارسلونا همراه بوده و یک بار نیز به تساوی انجامیده است. یاران اسپورتینگ که فصل را خوب آغاز کرده بودند در دو دیدار اخیر متحمل دو شکست شده اند و هفت بار نیز دروازه خود را باز شده دیده اند. این موضوع اهمیت این دیدار خانگی را برای آن ها دو چندان کرده است. این بار حریف بارسلوناست و انگیزه آن ها نیز برای کسب نتیجه و جبران امتیازات از دست رفته بیشتر خواهد بود.

در آن سوی میدان بارسلونا پس از یک دیدار سنگین که منجر به مصدومیت لیونل مسی و سرخیو بوسکتس شد پا به این میدان می گذارد. ساموئل اومتیتی نیز پیش از این مصدوم شده بود. هرچند گفته می شود بوسکتس مجددا آماده این دیدار شده است اما نبود لیونل مسی قطعا بر این دیدار تاثیر خواهد گذاشت. بارسلونای خسته می داند که از دست دادن امتیاز در این برهه از فصل می تواند در ادامه مسیر برای آن ها گران تمام شود. هرچند روی کاغذ خیخون تیمی نیست که بتواند بارسلونا را تحت فشار قرار دهد اما نباید فراموش کرد که دیدار سنگین مقابل اتلتیکو آبی و اناری ها را خسته کرده و از طرفی آن ها باید چهارشنبه شب در آلمان به مصاف بروسیا مونشن گدلادباخ بروند. این بدان معناست که آن ها باید مراقب ذخیره انرژی و البته ساق هایشان باشند. خصوصا که بارسلونای انریکه همیشه در این زمینه مشکل داشته است و در بازی هایی که پیش از دیدارهای این تیم در لیگ قهرمانان انجام شده معمولا بارسلونا یا نتیجه نگرفته یا به سختی موفق به پیروزی شده است.

این بازی در شرایطی برگزار می شود که حواشی نخ نما مجددا به سراغ آن ها آمده است و پرونده انتقال نیمار به بارسلونا بار دیگر گشوده شده است. هرچند لوئیز انریکه در این باره گفته "اگر تنها یک بازیکن در دنیا باشد که به موقعیت‌های مختلف عادت کرده باشد، آن بازیکن نیمار است و اگر تنها یک باشگاه باشد که همواره به مسائلی که هیچ ربطی به فوتبال ندارند، متهم می‌شود، آن باشگاه، بارسلوناست. ما تقریبا به چنین جریاناتی عادت کرده‌ایم." اما بدون شک این مسائل می تواند روی عملکرد این بازیکن برزیلی تاثیرگذار باشد.

ترکیب احتمالی دو تیم:

اخبار دو تیم و نکات بازی:

* لیونل مسی و ساموئل اومتیتی از بارسلونا قطعا به این دیدار نخواهند رسید. سرخیو بوسکتس از بارسلونا و مویی گومز از خیخون نیز دچار مصدومیت شده اند اما گفته می شوند که هر دو می تواند تیم هایشان را در این بازی همراهی کنند.

* داگلاس دوس سانتوس این فرصت را دارد تا خیلی زود مقابل تیم سابقش به میدان برود. داگلاس یکی از بدترین خرید های یه دهه اخیر بارسلونا بود که هیچگاه نتوانست جایگاهی حتی به عنوان بازیکن تعویضی در این تیم داشته باشد. او که به تازگی به خیخون پیوسته فردا شب مقابل بارسلونا بازی خواهد کرد.

* بارسلونا در 11 بازی از 13 بازی خارج از خانه خود در لالیگا پیروز شده است.

* بارسلونا در 9 بازی از 10 بازی اخیر خود برابر خیخون پیروز شده است.

پیش بینی وبسایت معتبر whoscored از این بازی:

1313