سرجی روبرتو، راه حلی که خود یک معضل است

سرجی روبرتو، راه حلی که خود یک معضل است

به گزارش "ورزش سه"، تا فصل گذشته، کمتر هواداری از بارسلونا روی سرجی روبرتو حساب باز می کرد. او که هر لحظه ممکن بود در لیست فروش بارسا قرار بگیرد، مورد اعتماد لوئیس انریکه قرار گرفت و با درخشش در ال کلاسیکوی رفت فصل گذشته، به ستاره غیرمنتظره آبی اناری ها بدل شد. او روی گل دوم بارسا به رئال، نقش اصلی را ایفا کرد.

همان بازی باعث شد تا روبرتو به تدریج جایگاه خوبی در ترکیب بارسلونا پیدا کند. انریکه از او در میانه زمین و در کناره ها استفاده می کرد و جالب اینکه در همه پست ها نمایش او بی نظیر بود و به همین دلیل وقتی دنی آلوس ساز جدایی کوک کرد و به یوونتوس پیوست، انریکه اعلام کرد که با بودن روبرتو و ویدال، نیازی به بازیکن دیگر نیست.

فصل جاری که شروع شد انریکه از روبرتو به عنوان بال راست استفاده کرد و ویدال را روی نیمکت نشاند. مطابق انتظار بازدهی روبرتو بسیار عالی بود و پیش بینی می شود که تا انتهای فصل او جایگاه خود را حفظ کند اما با مصدوم شدن بوسکتس مقابل اتلتیکو، حالا بارسلونا جایگزین مناسبی برای این بازیکن در بازی فردا مقابل خیخون ندارد.

در مقابل اتلتیکو، آندره گومس به جای بوسکتس وارد زمین شد و عملکرد قابل توجهی نداشت که با توجه به تازه وارد بودن گومس، این نمی تواند مساله عجیبی هم باشد.

رسانه های چاپ بارسلونا معتقدند که روبرتو بهترین جایگزین برای بوسکتس خواهد بود و تا هر زمان که مصدومیت این بازیکن طول بکشد، روبرتو می تواند جای وی را به خوبی پر کند اما مشکل اصلی اینجاست که با رفتن روبرتو به پست هافبک دفاعی، منطقه راست بارسلونا خالی از بازیکن قابل اطمینان خواهد شد.

الکس ویدال که مورد غضب انریکه قرار گرفته و رابطه این دو به هیچ عنوان خوب نیست، نمی تواند مهره قابل اعتمادی باشد و انریکه باید امیدوار باشد که سرجی روبرتو در ادامه فصل دچار مصدومیت نشود.

در صورتیکه سرمربی بارسا بخواهد برابر خیخون از روبرتو به جای بوسکتس استفاده کند، این امکان وجود دارد که ماسکرانو به سمت راست زمین منتقل شود. شاید حالا انریکه بیش از پیش افسوس عدم جذب یک بال راست باکیفیت در نقل و انتقالات تابستانی را می خورد.