یادداشت روز؛ هر آنچه که از هفته چهارم لالیگا آموختیم

یادداشت روز؛ هر آنچه که از هفته چهارم لالیگا آموختیم

وبسایت رسمی برنامه نود - یک هفته دیگر از رقابت های فصل 2016/17 لالیگا به پایان رسید و یوان مک‌تیر پنج اتفاق اصلی و چشمگیر این هفته را بررسی کرده است.

به گزارش وب سایت رسمی برنامه نود، در پایان هفته چهارم رقابت های لالیگا، تیم رئال مادرید با کسب 12 امتیاز صدرنشین ماند و بعد از تیم زیدان، بارسلونا و لاس پالماس تیم های 9 امتیازی هستند. در قعر جدول نیز والنسیا بدون امتیاز و سلتاویگو با یک امتیاز قرار دارند.

1- روز های حضور ماسکرانو در بارسلونا به شماره افتاده است:

خاویر ماسکرانو تاکنون هرگز به کم کاری یا سستی متهم نشده و احتمالاً نخواهد شد. او در هر مسابقه ای که به میدان می رود تمام توان خود را به کار می گیرد و بدن خود را در خط مقدم دفاع از تیمش قرار می دهد، حتی هنگام پوشیدن پیراهن تیم ملی آرژانتین در راه رسیدن به جام جهانی، از جان مایه می گذارد. با وجود تمام این سخت کوشی ها و شور و اشتیاق، ماسکرانو امسال بازیکنی که به آن عادت کرده بودیم نیست. به عنوان بخشی از دفاع سه نفره بارسلونا مقابل لگانس، او در مقابل سرعت خط حمله تیم تازه صعود کرده به مشکل خورد، و این نشان می دهد که در بازی های بزرگ فصل مانند دیدار چهارشنبه شب مقابل اتلتیکو مادرید، جرارد پیکه و ساموئل اومتیتی دو گزینه نخست لوئیز انریکه در قلب خط دفاعی خواهند بود. در نقل و انتقالات تابستانی بحث جدایی ماسکرانو از بارسلونا نیز به طور جدی مطرح شده بود، چرا که وی انتظار داشت در این فصل فرصت های معدودی در ترکیب اصلی به دست آورد، و حالا به نظر می رسد که در پایان فصل حضور 7 ساله این بازیکن آرژانتینی در کاتالونیا سرانجام به پایان خواهد رسید.

2- هامس رودریگز در رئال مادرید آینده دارد:

در آغاز نقل و انتقالات تابستانی بعید به نظر می رسید که هامس رودریگز در تاریخ 1 سپتامبر هنوز بازیکن رئال مادرید باشد، اما این اتفاقی است که دقیقاً رخ داد و زین الدین زیدان یکشنبه شب قطعاً از اینکه او را در تیم خود داشت راضی است. در غیاب کریستیانو رونالدو و بیل، هامس ستاره تیمش در جریان پیروزی مقابل اسپانیول بود، و در وقت های تلف شده نیمه اولی که طبق انتظار و خواسته مادریدی ها پیش نرفته بود، از راه دور گلی تماشایی به ثمر رساند. شاید او جایی در ترکیب اصلی تیم نداشته باشد، اما هامس یک جانشین ایده آل است، نقشی که هم بازیکن و هم باشگاه آن را پذیرفته اند. با توجه به محرومیت رئال مادرید از دو پنجره بعدی نقل و انتقالات، رئال مادرید باید تمام توان خود را برای حفظ هافبک کلمبیایی در سانتیاگو برنابئو به کار گیرد.

3- آدوریز برگشته است:

هنگامی که آریتز آدوریز در ورزشگاه سن مامس به هوا برخواست تا با یک ضربه سر توپ را به قعر دروازه والنسیا بفرستد، خاطرات فصل گذشته به ذهن هواداران اتلتیک بیلبائو هجوم آوردند. مهاجم باسکی فصل گذشته در لالیگا 20 گل برای تیمش به ثمر رساند، که یک چهارم آنها با ضربات سر قدرتمند او از راه رسیدند، اما در سه دیدار نخست فصل جدید وی موفق به گلزنی نشده بود. با توجه به اینکه امسال او 36 ساله خواهد شد، شک و تردید هایی در مورد اینکه آیا آدوریز امسال هم می تواند به مانند فصل گذشته مؤثر باشد یا نه، وجود داشت اما وی در مقابل باشگاه سابقش نشان داد که هنوز دود از کنده بلند می شود. علاوه بر اینکه با ضربه سر گل مساوی را به ثمر رساند، در ادامه گل دوم را نیز وارد دروازه دیگو آلوز کرد تا حتی در آستانه هت‌تریک قرار گیرد.

4- ایبار می تواند برای حضور در اروپا رقابت کند:

ایبار بعد از آنکه در سال 2014 برای اولین بار جواز حضور در رقابت های لالیگا را کسب کرد، در هر دو فصلی که در سطح اول (لالیگا) حضور داشته تا قبل از به مشکل خوردن در تعطیلات کریسمس، شروع خوبی داشته است، پس هواداران باید بدانند که زیاد به این 7 امتیازی که از چهار بازی به دست آورده اند دل خوش نکنند. با اینحال، امسال یک چیز خاصی در مورد این تیم منطقه باسک وجود دارد. هم این هفته و هم هفته گذشته، لوس آرمروس 10 نفره شد، اما هم مقابل گرانادا و هم در خانه مقابل سویا آنها توانستند که با یک یار کمتر از حریف کنار بیایند و فوتبالی تحسین برانگیز به نمایش گذارند. از لحاظ دفاعی مقابل سویا مستحکم بودند و در حرکت از هر دو جناح نیز مهارت خوبی نشان دادند تا به تساوی 1-1 دست پیدا کنند؛ بنابراین این تیم قطعاً می تواند از سقوط دوری کرده و حتی می تواند در نیمه بالای جدول، جایگاه مناسبی برای خود دست و پا کند. آنها فقط برای رسیدن به این هدف، باید سعی کنند که هر 11 بازیکن خود را درون زمین حفظ کنند!

5- نولیتو مهم تر و تأثیرگذار تر از آن بود که تصور می شد:

در این فصل از رقابت های لالیگا طی 4 هفته ای که گذشت، نولیتو حتی یک دقیقه هم برای سلتا بازی نکرده است، و در این میان هواداران سلتا با گذشت زمان بیشتر قدر استعداد های حاضر در تیم خود را می دانند. دلیل عدم حضور نولیتو در بازی های این فصل سلتا، انتقال وی به منچستر سیتی در آغاز نقل و انتقالات تابیستانی است، و به این ترتیب سلتا قدرت اصلی خط حمله اش در فصل گذشته را از دست داد. در حالیکه شاید برخی بر این باور بودند که زندگی بدون او هم ادامه دارد، اما زندگی بعد از او برای سلتا بسیار سخت گذشته و آنها در 4 بازی تنها موفق به ثبت یک گل شده اند و تنها یک امتیاز کسب کرده اند. اوساسونا این هفته به آخرین تیمی تبدیل شد که مقابل آنها کلین شیت می کند و این نشان می دهد که تیم گالیسیایی چقدر در غیاب وینگر هیجان انگیز خود کم اثر تر است؛ نولیتو فصل گذشته 12 گل و 7 پاس گل برای سلتاویگو مهیا کرده بود. این حقیقت که نولیتو امسال با پیراهن منچستر سیتی 3 گل و 2 پاس گل داده است، جدایی او را دردناک تر هم می کند.

پویا نیّری وند

1771