خواندنی های آماری منچستر سیتی-بورنموث؛ مرد کاتالان در مسیر کارلتو

خواندنی های آماری منچستر سیتی-بورنموث؛ مرد کاتالان در مسیر کارلتو

وبسایت رسمی برنامه نود - منچستر سیتی در ادامه روند رؤیایی ابتدای فصل با پپ گواردیولا، میزبان بورنموث بود که توانست با 4 گل این تیم را در هم بکوبد. نگاهی متفاوت به بازی منچستر سیتی- بورنموث از دریچه آمار و ارقام

به گزارش وبسایت نود، منچستر سیتی با درخشش چند ستاره ارزشمند خویش و در غیاب سرخیو آگوئرو مصدوم با 4 گل از سد بورنموث گذشت. کوین دی بروینه، کلچی ایهناچو و رحیم استرلینگ توانستند یک گل زده و یک پاس گل بدهند. پای ایلی گوندوعان نیز در این بازی به گلزنی باز شد ولی تنها دستاورد نولیتو از خوان گسترده بورنموث، چیزی جز یک کارت قرمز نبود.

جالب این که هر 3 تقابل منچستر سیتی و بورنموث طی دو فصل اخیر لیگ برتر، با اختلاف 4 گل به سود سیتیزن ها خاتمه یافته است. سنگین ترین شکست های لیگ برتری بورنموث در مقابل آبی های شهر منچستر ثبت شد. گیلاس ها هرگز طعم پیروزی مقابل سیتی در لیگ را نچشیده اند.

منچستر سیتی از روز داربی شهر منچستر تاکنون، طی 3 بازی توانسته به 10 گل دست یابد. دومین برد متوالی 4-0 یاران پپ در ورزشگاه اتحاد طی 3 روز مقابل گلادباخ و بورنموث

رحیم استرلینگ بازیکن برتر میدان شد. او در این بازی یک گل زد و یک پاس گل داد تا روال بازی های خوب خود را مقابل بورنموث ادامه بدهد. استرلینگ که کم حاشیه تر از گذشته به نظر می رسد، نخستین هت تریک لیگ برتری اش را مقابل همین بورنموث در فصل گذشته به ثبت رسانید.

کلچی ایهناچو در کل بازی های خود در لیگ برتر، 17 شوت را به سوی دروازه رقبا شلیک کرده که منجر به 10 گل شده است.

پپ گواردیولا سرمربی سیتی توانست به پنجمین برد متوالی طی 5 حضور نخست خود روی نیمکت یک تیم لیگ برتری دست یابد. پیش از وی، تنها مربی لیگ برتری که به این مهم نایل شده، کسی نیست جز کارلو آنچلوتی سرمربی سابق چلسی. (کارلتو 6 بازی نخست را با پیروزی به پایان رساند)

کسب 5 برد طی 5 بازی نخست لیگ، بهترین شروع پپ گواردیولا در کلیه تیم هایی بوده که هدایت آنها را بر عهده داشته است.

منچستر سیتی با کسب 5 برد در 5 هفته نخست، تبدیل به دومین تیم تاریخ لیگ برتر پس از چلسی شد که دو فصل متوالی به این مهم نایل می شود.

گیلاس ها در 10 بازی اخیر مقابل تیم های لیگ برتری، یا یک گل زده اند یا اصلاً گل نزده اند. به عبارت دیگر، بورنموث طی هیچ کدام از 10 بازی اخیر، نتوانسته بیش از یک گل بزند.

حضور الکساندر کولاروف در پست دفاع وسط و ایلکای گوندوعان در ترکیب اصلی منچستر سیتی جالب توجه بود. این بار جان استونز و لروی سانه روی نیمکت نشستند.

اولین حضور جک ویلشر در ترکیب اصلی بورنموث مورد توجه رسانه ها قرار گرفت. ویلشر بسیار بد بازی کرد و تعویض شد. او حتی یک بار هم شوت نزد و فقط 10 پاس را در کارنامه اش ثبت کرد. برای مقایسه، کولاروف در همین بازی 75 پاس فرستاد، 4 دفع توپ داشت و در 8 دوئل پیروز شد.

ادی هو سرمربی بورنموث تقریباً از همان تیم چغر فصل گذشته استفاده می کند. تنها دو بازیکن جدید در ترکیب بورنموث حضور داشتند (جک ویلشر و جوردن آیب)

4464