نوری:اگر دربی برنده داشت،پرسپولیس بود/هواداران تراکتور انرژی می دهند

نوری:اگر دربی برنده داشت،پرسپولیس بود/هواداران تراکتور انرژی می دهند

هافبک تیم تراکتورسازی گفت: صدرنشینی حق تراکتورسازی بود اما در این زمان، چندان مهم نیست و باید در حفظ این مقام، تلاش بیشتری کنیم.

به گزارش کاپ، محمد نوری بازیکن این فصل تیم تراکتورسازی و اسبق پرسپولیس این روزها در ترکیب تیم امیر قلعه نویی خوش می درخشد و بازی های خوبی را به نمایش می گذارد. این بازیکن در گفت و گو با کاپ، درباره صدرنشینی تیمش، جا افتادنش در تبریز، دربی 83 و... صحبت کرد که در ادامه متن این مصاحبه را می خوانید:

*فکر می کنم بهتر باشد صحبت مان را از صدرنشینی تراکتورسازی شروع کنیم.

واقعیتش این است که لیاقت تراکتورسازی بود که صدرنشین لیگ شود. ما از روز اول با قدرت شروع کردیم و بسیار خوب ادامه دادیم. طبیعی هم است وقتی نفراتی که جذب شوند خوب باشند، کادر فنی تیم هم بادرایت باشد و هواداران هم بهترین باشند همین نتیجه حاصل خواهد شد. از انتخابم راضی هستم البته صدرنشینی در هفته های ابتدایی نمی تواند چندان ملاک باشد. ما باید به این عملکرد خوبمان استمرار بخشیم.

*از پیروزی مقابل ذوب آهن بگو و اینکه توانستی با حضورت در 45 دقیقه دوم تاثیر زیادی در برد اصفهان داشته باشی.

بردن ذوب آهن در اصفهان کار بسیار سختی است که خدا را شکر ما این کار را انجام دادیم. من چهار بازی به صورت فیکس در ترکیب حضور داشتم اما نزدیکی بازی ها باعث شد تا آقای قلعه نویی صلاح بداند در این بازی از ابتدای نیمه دوم به میدان بروم. خدا را شکر کمک کردیم و تیم به گل رسید. البته این را نباید فراموش کنیم که این پیروزی متعلق به همه است. چه آنها که از ابتدا در بازی بودند، چه آنها که مدت زمان کمتری در میدان بودند و چه آنها که اصلا به میدان نرفتند. وقتی یک تیم می برد همه بردند و هروقت شکستی از راه می رسد همه شکست می خورند. ذوب آهن فراتر از حد انتظار مقابل ما کار کرد. آنها تنها تیمی بودند که مقابل ما سه، چهار موقعیت گلزنی داشتند. می توانست نتیجه دیگری هم در این بازی رقم بخورد. مثلا بازی مساوی شود اما خدا را شکر از آن ما شد.

*بازی کردن در تبریز خیلی خاص است و زمان می برد تا بازیکنان با شرایط آنجا آداپته شوند. اما تو خیلی زود توانستی با هواداران و بازیکنان ارتباط برقرار کنی. در این باره صحبت کن.

من باید یک واقعیت را به شما بگویم و آن این است که از انتخاب تراکتورسازی بسیار خوشحالم. هواداران به من انرژی می دهند. تیم ما واقعا قدر است. باید همگی کمک کنیم تا تراکتورسازی به جایگاه واقعی اش برسد. در همه پست ها نفرات خیلی خوبی داریم. 

*در خط میانی هم بازیکنانی چون سروش رفیعی، مهدی کیانی، سینا عشوری و کرار جاسم کنار تو حضور دارند. از بازی در کنار این بازیکنان هم برایمان بگو.

داشتن یک کمربند میانی قوی یکی از مهم ترین فاکتورها در رسیدن به موفقیت است. همه این بازیکنان که گفتید در کنار نفراتی چون علیرضا رمضانی، شهرام گودرزی، ادینیو و... نفراتی هستند که در تیم ما حضور دارند و امیر قلعه نویی به خوبی از همه ما استفاده می کند. ما در بقیه پست ها هم نفرات خوبی داریم و به خاطر همین است که کم گل خوردیم و زیاد گل زدیم و از همه مهم تر هنوز نباخته ایم.

*بعد از بازی با پرسپولیس اظهارنظری از تو ندیدیم. میخواستم بابت برخورد گرم و صمیمانه ای که با پرسپولیسی ها قبل از این دیدار داشتی صحبت کنی و اینکه چرا علی رغم دور ماندن از تیم محبوبت به همراه محسن بنگر این قدر حرفه ای برخورد کردید.

دلیلی نداشت که از تیم محبوبم دلخور باشم. من و محسن شش سال در پرسپولیس حضور داشتیم و بهترین سال های فوتبال ما در آنجا بوده است. من به شخصه هرچه دارم از پرسپولیس و هوادارانش است. هیچ وقت هم برای این تیم کلاس نمی گذارم و مثلا سمت نیمکت این تیم نروم. کریم باقری، همبازی، کاپیتان و مربی من بوده است. محمود خوردبین شش سال سرپرست من بود. همچنین یک سال کاپیتان تیم برانکو بودم و بازیکنان هم برای من عزت و احترام ویژه ای قائل هستند. چرا نباید به سمت نیمکت بروم. من همیشه و همیشه برای پرسپولیس آرزوی موفقیت می کنم.

*این بازی حواشی خاصی هم داشت که چند روزی نقل محافل بود و همه از آن صحبت می کردند. درباره آن اتفاقات و درگیری ها صحبت کن.

راستش را بخواهید من هنگام وقوع درگیری ها و ماجراهایی که رخ داد در رختکن بودم و هیچ چیز ندیدم. ترجیح دادم فیلم های آن درگیری را مشاهده نکنم پس نمی توانم در این باره اظهارنظر داشته باشم اما درباره بازی می توانم بگویم که بازی درگیرانه و خوبی بود. من همیشه برای تیمم با تمام وجود بازی می کنم. گرچه مقابل پرسپولیس کمی برایم سخت بود اما همان طور که دیدید یک بار هم توپ را به تیر دروازه زدم. می توانستیم در این بازی به برتری برسیم اما به هر حال بازی مساوی شد.

*اما واقعا به نظر تو برگزاری بازی هایی همچون پرسپولیس و تراکتور در یک زمین تمرین مناسب است؟

راستش را بخواهید نه. اگر یادگار امام درست شده بود مطمئنا آن اتفاقات رخ نمی داد. بازی های بزرگ باید در زمین های بزرگ انجام شود. اگر هر اتفاقی دربازی ما و پرسپولیس رخ داد مقصر مسئولین هستند وگرنه تماشاگران فهیم تبریزی هیچ مشکلی ندارند. خبرنگاران و بازیکنان هم مقصر نیستند. در زمین تمرین نمی شود بازی پرسپولیس و تراکتور را برگزار کرد. امیدوارم هرچه زودتر ورزشگاه یادگار امام مهیای برگزاری بازی شود.

*برسیم به دربی. بازی را دیدی؟

بله. دربی را دیدم و از آن لذت نبردم. بازی چندان خوبی نبود. طبیعی هم بود. پرسپولیس شرایطش در جدول خوب بود و استقلالی ها هم تحت فشار بودند. همین مساله باعث شد دو تیم محتاط بازی کنند. پرسپولیس سه، چهار موقعیت خیلی خوب داشت و استقلال هم یکی، دو بار روی دروازه پرسپولیس موقعیت ایجاد کرد.

*نتیجه به دست آمده عادلانه بود؟

با توجه به اینکه پرسپولیس موقعیت هایش بیشتر بود و به نظرم آمار هم تقریبا 60 به 40 به سود پرسپولیس بود می توانم بگویم اگر قرار بود تیمی برنده شود آن تیم باید پرسپولیس می بود. اما از این تساوی بیشترین سود را تراکتورسازی برد و حالا این تیم ماست که در صدر جدول رده بندی قرار دارد. فکر می کنم از بین استقلال و پرسپولیس هم استقلال باید از این نتیجه خوشحال تر باشد.

*روز سه شنبه مقابل تیمی بازی دارید که فصل گذشته تراکتور را از مسیر قهرمانی دور کرد. از بازی با سیاه جامگان بگو.

من نمیدانستم که فصل پیش سیاه جامگان تراکتور را برده است و پدیده هم هر گاه مقابل تیم ما به میدان رفته به برتری رسیده است. با این حال ما اگر تراکتور هستیم و می خواهیم قهرمان شویم باید سه امتیاز بازی خانگی مقابل سیاه جامگان را به دست آوریم. این تیم هم بازیکنان جوان دارد و هم فرهاد کاظمی کار بلد مربی اش است. مطمئنم بازی خوبی ارائه خواهیم داد و برای رسیدن به سه امتیاز از هیچ تلاشی مضایقه نخواهیم کرد. پیروزی در این دیدار قبل از تعطیلات می تواند ما را در رسیدن به هدف مان کمک کند.