ادامه افشاگری هکرهای روس؛ بزرگترین ورزشکارهای المپیکی بریتانیا دوپینگ کرده‌اند؟

ادامه افشاگری هکرهای روس؛ بزرگترین ورزشکارهای المپیکی بریتانیا دوپینگ کرده‌اند؟

وبسایت رسمی برنامه نود - هکرهای روس هر روز اطلاعات بیشتری از مرکز کامپیوتری آژانس جهانی مبارزه با دوپینگ منتشر می‌کنند.

به گزارش سایت نود، گروه "فنسی بر" که دولت روسیه بارها ارتباط با آن را تکذیب کرده از هفته گذشته بعد از حمله گسترده به این مرکز، اطلاعات زیادی را درباره پرونده پزشکی ورزشکاران مطرح جهان منتشر می‌کند. این گروه هفته گذشته مدعی شد بسیاری از ورزشکاران و مدال آوران آمریکا در المپیک ریو از معافیت موقت استفاده از مواد نیروزا برخوردار بوده‌اند.

این گروه روس امروز در پایگاه خبری خود اعلام کرد به پرونده پزشکی 53 ورزشکار بریتانیایی حاضر در المپیک ریو دست پیدا کرده که از همین معافیت برخودار هستند. براساس اعلام این گروه "مو فرح" فوق ستاره دوهای استقامت بریتانیا که در المپیک ریو موفق شد سه مدال طلا کسب کند و "کریس فروم" قهرمان دوچرخه سواری توردو فرانس مهمترین ورزشکاران حاضر در این فهرست هستند.

روزنامه گاردین در این‌باره می‌نویسد "فرح" که پیش از این در سال 2015 هم درگیر پرونده دوپینگ بود، در سال 2014 به دلیل استفاده از یک داروی غیر مجاز سکته قلبی کرده است. آژانس جهانی مبارزه با دوپینگ به "فرح" اجازه داده به دلیل برخی مشکلات خونی از داروهایی استفاده کند که در لیست داروهای ممنوعه قرار دارند.

یکی از سخنگوهای این ورزشکار برجسته بریتانیایی به این روزنامه گفت او و تمام ورزشکاران بریتانیایی حاضر در ریو آزمایش‌های دقیق دوپینگ داده‌اند و مشکلی از این بابت ندارند.

گروه "فنسی بر" نام 4 مدال آور بریتانیا در المپیک از رشته‌های بوکس، شنا و دوچرخه سواری را هم در لیست خود آورده است.

39046