پیش بازی منچستر سیتی-بورنموث؛ ضیافت صدرنشینی یاران گواردیولا به صرف گیلاس خوشمزه!

پیش بازی منچستر سیتی-بورنموث؛ ضیافت صدرنشینی یاران گواردیولا به صرف گیلاس خوشمزه!

وبسایت رسمی برنامه نود - هفته پنجم رقابت های لیگ برتر انگلیس با برگزاری چند بازی در عصر شنبه پیگیری خواهد شد که در یکی از مهم ترین مسابقات، یاران پپ گواردیولا پس از یک آغاز رؤیایی و فرا تر از حد تصور، باید به مصاف حریفی نه چندان قدرتمند به نام بورنموث بروند.

به گزارش وبسایت نود، منچستر سیتی می بایست ساعت 18.30 عصر شنبه 27 شهریور در ورزشگاه امارات و در چارچوب هفته پنجم رقابت های لیگ برتر انگلیس، با بورنموث دیدار کند. قضاوت این بازی بر عهده جان موس است. منچستر سیتی پس از 3 برد پیاپی در 3 هفته نخست لیگ، باز هم قدرتنمایی کرد و توانست با سه امتیاز کامل از اولدترافورد بیرون بیاید. سیتیزن ها با پیروزی مقابل منچستر یونایتد و سپس مونشن گلادباخ، اثبات کردند که نتایج درخشان آغاز فصل آنها یک اتفاق زودگذر نیست.

نگاهی به آمار و ارقام بازی:

یاران گواردیولا این فصل را با چهار برد پیاپی آغاز کرده و رسیدن به رکورد خارق العاده پنجمین برد متوالی طی 5 هفته نخست لیگ برتر و افزایش فاصله در صدر جدول با سایر رقبا را غیر ممکن نمی دانند. در صورت رقم خوردن پنجمین برد متوالی سیتی در 5 هفته نخست لیگ برتر، پپ گواردیولا به رکورد کارلو آنچلوتی خواهد رسید. البته آنچلوتی تنها مربی تاریخ لیگ برتر است که در 6 حضور نخست روی نیمکت، به 6 برد متوالی دست یافت.

منچستر سیتی در صورت کسب پنجمین برد متوالی در 5 هفته نخست، پس از چلسی تبدیل به دومین تیمی خواهد شد که توانسته دو فصل متوالی لیگ برتر را با 5 برد پیاپی آغاز کند.

بورنموث نیز تاکنون توانسته 4 امتیاز از 4 بازی نخست را به دست بیاورد. گیلاس ها پس از 2 شکست در شروع فصل، به تدریج شرایط بهتری پیدا کرده و اولین پیروزی این فصل خود در لیگ برتر را هفته گذشته در مقابل وست بروم با تک گل دیرهنگام کالوم ویلسون جشن گرفتند.

در هر دو رویارویی این دو تیم طی فصل گذشته لیگ برتر، منچستر سیتی با اختلاف 4 گل به پیروزی رسیده بود تا سنگین ترین باخت های بورنموث در آن فصل را رقم بزنند.

نخستین هت تریک لیگ برتری رحیم استرلینگ، مقابل همین تیم بورنموث و در اکتبر 2015 رقم خورد.

گیلاس ها هرگز نتوانسته اند مقابل آبی های منچستر در لیگ پیروز شوند. طی رویارویی های این دو تیم در لیگ، 2 تساوی و 6 شکست در کارنامه بورنموث دیده می شود.

بازی مقابل بورنموث، دویست و پنجاهمین بازی لیگ برتری منچستر سیتی در ورزشگاه اتحاد است. سیتی از آگوست 2003 طی بازی های خانگی در این ورزشگاه نوساز، توانسته 61.5 درصد از بازی های لیگ را با پیروزی به پایان برساند. جا دارد که یادی کنیم از ورزشگاه قدیمی منچستر سیتی، ورزشگاه مین رود

کلچی ایهیناچو یکی از بهترین بازیکن های سیتی در فصل جدید بوده است. او از 13 ضربه ای که در لیگ برتر به سوی دروازه حریفان شلیک کرده، 9 گل به ثمر رسانده است.

بورنموث در 8 بازی از 9 مسابقه اخیر در لیگ برتر، دقیقاً یک گل به ثمر رسانده است. 7 گل اخیر گیلاس ها در لیگ برتر توسط 7 بازیکن متفاوت وارد دروازه تیم های حریف شد.

آخرین وضعیت بازیکن های مصدوم و محروم:

در غیاب سرخیو آگوئرو محروم که در بازی اروپایی مقابل گلادباخ توانست هت تریک بکند، به نظر می رسد که باز هم کلچی ایهیناچو در نوک خط حمله سیتی به میدان برود. تقابل او با سایمون فرانسیس یا استیو کوک جالب توجه خواهد بود.

داوید سیلوا نیز پس از غیبت در بازی مقابل گلادباخ در لیگ قهرمانان، از شانس کمی برای رویارویی با بورنموث برخوردار است ولی احتمال حضور ایلی گوندوعان در این بازی بسیار بیشتر خواهد بود. ونسان کمپانی هم هنوز به اوج آمادگی برای بازگشت به میادین دست پیدا نکرده است.

به نظر می رسد که پپ گواردیولا در سمت راست خط دفاعی به سیستم چرخشی نا نوشته بین باکاری سانیا و پابلو زابالتا اعتقاد داشته باشد. در بازی مقابل بورنموث، نوبت سانیا است که در ترکیب اصلی قرار بگیرد. تخمین زده شده که لروی سانه برای اولین بار در ترکیب اصلی سیتی  به میدان برود.

تایرون مینگس تنها بازیکن مصدوم و غایب بورنموث در این مسابقه است. بسیاری از علاقه مندان به فوتبال منتظر هستند تا اولین حضور جک ویلشر بازیکن قرضی بورنموث را مشاهده کنند. ویلشر که در انتقالی عجیب از آرسنال به بورنموث قرض داده شد، از شانس کمی برای حضور در ترکیب اصلی گیلاس ها برخوردار است.

ترکیب احتمالی دو تیم از نگاه وبسایت هو اسکورد:

پیش بینی نتیجه بازی از نگاه وبسایت هو اسکورد:

4464