بازگشت توپ طلا به خانه؛ توپ طلا از فیفا پس گرفته شد

بازگشت توپ طلا به خانه؛ توپ طلا از فیفا پس گرفته شد

وبسایت رسمی برنامه نود -  مراسم توپ طلا به شکل سابق خودش توسط مجله فرانس فوتبال برگزار خواهد شد.

به گزارش وبسایت نود، نشریه آس اسپانیا در گزارشی اعلام کرده جایزه توپ طلا فیفا که از سال 2010 به بهترین بازیکن سال جهان اهدا می شود پس از پایان قرارداد نشریه فرانس فوتبال فرانسه و فیفا و عدم توافق دو طرف برای تمدید آن به شکل سابق خودش باز خواهد گشت.

جایزه توپ طلا در سال 1956 توسط نشریه فرانس فوتبال ابداع شد و هر سال با رای ژورنالیست های اروپایی به بهترین بازیکن جهان تعلق می گرفت. فیفا هم از سال 1991 جایزه ای با رای سرمربیان و کاپیتان های تیم های ملی فوتبال جهان به بهترین بازیکن سال اهدا می کرد اما این سازمان در سال 2010 با پرداخت 15 میلیون یورو به نشریه فرانس فوتبال امتیاز اهدای توپ طلا به بهترین بازیکن سال را در اختیار گرفت. از آن سال برنده توپ طلا فیفا هر سال با رای ژورنالیست های منتخب، سرمربیان و کاپیتان های تیم های ملی فوتبال جهان انتخاب شده است.

حال با پایان یافتن این توافق و بازگشت توپ طلا به نشریه فرانس فوتبال باید دید فیفا چه تصمیمی خواهد گرفت و مثل سابق جایزه بازیکن سال با رای سرمربیان و کاپیتان ها را اهدا خواهد کرد و یا دیگر شاهد انتخاب بهترین بازیکن سال جهان از سوی فیفا نخواهیم بود.

در 6 سالی که توپ طلا فیفا اهدا شد لیونل مسی 4 بار و کریستیانو رونالدو 2 بار فاتح آن شدند.