مورینیو: برای بازگشت نیازی به معجزه نداریم

مورینیو: برای بازگشت نیازی به معجزه نداریم

وبسایت رسمی برنامه نود - تیم فوتبال منچستر یونایتد که در سه هفته ابتدایی لیگ برتر به سه پیروزی پیاپی دست یافته بود، با شکست در هفته اول لیگ اروپا مقابل فاینورد، دومین شکست خود با سرمربی پرتغالی را متحمل شد.

به گزارش وب سایت نود، ژوزه مورینیو که پس از بازی های هفته اول بیش از سایر مربیان در کانون توجه خبرنگاران و خبرگزاری های اروپایی قرار داشت، درباره شرایط تیمش و قدرت بالای تیم حریف به BT Sport گفت:

نباید فراموش کنیم که حریف ما تیم قدرتمندی است که از پنج بازی خود در لیگ هلند به پنج پیروزی دست یافته و این نشان از کیفیت بالای این تیم دارد. البته قصد توجیه شکست مان را ندارم، اما برخی از بازیکنان ما برای نخستین بار در این فصصل به میدان رفتند و برخی هم بازی های زیادی را برای تیم انجام نداده اند. فاینورد ترکیب ثابت خود را شناخته و در این دیدار با همان ترکیب همیشگی به مصاف تیم ما آمد که هر هفته برخی از بازیکنان را تغییر می دهیم تا به ترکیب ایده آل خود دست پیدا کنیم.

وی علت غیب برخی بازیکنان در ترکیب منچستر یونایتد را خستگی ناشی از دربی منچستر و بازی خارج از خانه هفته آینده برابر واتفورد اعلام کرد و درباره روند بازی هم گفت:

به آنتونیو والنسیا و لوک شاو استراحت دادیم تا برای دیدار برابر واتفورد آماده باشند. در تمام طول نود دقیقه بازی را در کنترل خود داشتیم؛ هدف ما برد بود و هدف آنها نباختن. سعی ما این بود که حریف را تحت فشار قرار دهیم و تا اندازه ای شیرازه تیمی آنها از هم پاشیده بود زیرا به لحاظ جسمانی کم آورده بودند؛ درست در همین لحظه که فکر کردیم کار آنها را تمام خواهیم کرد، بازی را واگذار کردیم.

مورینیو همچنین در مورد نتایج تیمش در چند بازی ابتدایی فصل هم گفت:

طبیعی است که همه از برد تیم محبوب شان خوشحال و از باخت آنها ناراحت باشند. به عنوان مربی تیم تمام تلاش خودم را خواهم کرد تا هواداران را شاد کنم و اجازه ندهم تا به خاطر نتایج ما افسرده و ناراحت باشند. نمی توانیم ادعا کنیم که در دو بازی که شکست خوردیم در تمام طول بازی خوب بازی کردیم، اما در هر دو بازی شایسته نتیجه بهتری بودیم.

وی در ادامه گفت:

وقتی در سوپرکاپ انگلیس لستر سیتی را شکست دادیم و به دنبال آن به سه پیروزی متوالی در لیگ دست یافتیم، اصلاً مغرور نشدیم و از خوشحالی بال در نیاورده بودیم. همان موقع به دوستان شما گفتم ما فقط یک شروع خوب داشته ایم و هیچ اتفاق خاصی نیفتاده که به خاطر آن سر از پا نشناسیم. فوتبال مثل یک برنامه کامپیوتری نیست که بخواهیم با فشار دادن یک کلید همه کارها را دقیق و حساب شده انجام دهیم. اما به همه هواداران قول می دهم که به شرایط عادی باز خواهیم گشت و این مسئله امری غیرممکن نیست که نیازی به معجزه داشته باشد. منچستر یونایتد به روزهای خوب باز خواهد گشت و این دو شکست مثل تلنگری به بازیکنان تیم بود و چه بهتر که در همین اوایل فصل آنها به خودشان بیایند و رقابتها را جدی بگیرند.

تیم فوتبال منچستر یونایتد پنج شنبه 29 سپتامبر (8 مهر) در ورزشگاه اولدترافورد میزبان اف سی زوریا اوکراین خواهد بود.

2081