و اینک دربی83/ شانس آخر علی منصور در دوئل با پروفسور

و اینک دربی83/ شانس آخر علی منصور در دوئل با پروفسور

پرسپولیس و استقلال در چارچوب هفته ششم رقابت های لیگ برتر، هشتاد و سومین دربی پایتخت را برگزار می کنند.

به گزارش کاپ، سرانجام دربی 83 از راه رسید. باهمه حرف و حدیث ها و همه ماجراهایش. با همه کری خوانی ها و شور و حالش. پرسپولیس و استقلال در چارچوب هفته ششم رقابت های لیگ برتر روز جمعه از ساعت 17 در ورزشگاه آزادی به مصاف یکدیگر می روند.

موقعیت:

پرسپولیس و استقلال در شرایطی عجیب به مصاف هم می روند. استقلال بدون برد با سه امتیاز در رده چهاردهم جدول رده بندی جای دارد و پرسپولیس با 11 امتیاز و بدون باخت در صدر جدول رده بندی قرار دارد. فاصله دو تیم در پنج هفته به 8 امتیاز رسیده است. پرسپولیس با یک تساوی هم حتی با در نظر گرفتن شرایطی صدرنشین خواهد ماند اما استقلال اگر دوباره به برد پشت کند؛ شاید قعرنشین شود و البته که پیروزی آبی پوشان می تواند آنها را کمی از پایین جدول دور کند.

نیمکت:

شنیده می شود اگر او در این مسابقه شکست بخورد؛ جایگاهش در استقلال، نا امن تر از خودروهای داخلی می شود و حالا خیلی ها از تزلزل جایگاه منصوریان صحبت می کنند.در طرف مقابل برانکو خیالش آسوده است. او محبوب هواداران و بازیکنانش است و حتی اگر در این دربی نتیجه لازم را هم نگیرد جایگاهش به این راحتی ها اسیب نمی بیند. باید دید سومین جدال منصوریان و برانکو به چه نتیجه ای خواهد انجامید.

جایی که علی منصور خودش دربی اولی است و برانکو چهارمین دربی را تجربه می کند.

حاشیه:

*بلیط این بازی 4 روز قبل از شروع مسابقه به صورت اینترنتی تمام و کمال فروخته شد. با توجه به صندلی گذاری آزادی به نظر، کمتر از 70 هزار نفر در ورزشگاه آزادی برای بازی روز جمعه در ورزشگاه حاضر می شوند.

*وحید امیری مهمترین غایب پرسپولیس و شاید این دیدار خواهد بود. بازیکن ملی پوش پرسپولیس به دلیل مصدویتی که در بازی ایران و چین برایش حادث شد حالا  نمی تواند اولین دربی خود را تجربه کند.

*هر دو تیم از یکی دو روز قبل از مسابقه به اردو رفتند تا با تمرکز بالا مقابل یکدیگر قرار بگیرند.

*هیچ یک از دو تیم برای این دیدار محروم و مصدوم دیگری ندارند و با تمام قوا پا به میدان خواهند گذاشت. البته بازیکنانی چون روزبه چشمی و محمدحسین کنعانی زادگان مدتهاست نمی توانند استقلال را همراهی کنند و حتی از لیست این تیم هم خارج شده اند.

*این بازی سرخابی های تهران هم دربی اولی های زیادی دارد که بیشتر آنها در اردوی آبی ها حضور دارند. علیرضا بیرانوند و محسن ربیع خواه دربی اولی های پرسپولیس هستند که احتمالا از ابتدا به میدان می روند و در طرف مقابل هم مجید حسینی(پادوانی)، رابسون جانواریو، وریا غفوری، فرشید باقری، کاوه رضایی جزو مهمترین دربی اولی ها هستند.

*بازی روز جمعه در هوایی آفتابی برگزار می شود و دو تیم در شرایطی مناسب رو در روی هم قرار می گیرند.

*روز سه شنبه صورت رسمی اعلام شد که علیرضا فغانی به کمک سخندان و ابوالفضلی قضاوت کنندگان دربی هشتاد و سوم خواهند بود.

عددبازی:

*هشتاد و سومین دربی پایتخت در حالی به انجام می رسد که 24 برد از آن استقلال شده، 21 بار پرسپولیس برده و 38 دیدار هم برنده ای نداشته است.

*بهترین برد دربی متعلق به پرسپولیس است که با نتیجه 6-0 در شهریور 52 به برتری رسید.

*زودترین و دیرترین گل دربی توسط دو استقلالی یعنی علی سامره و اسماعیل شریفات زده شده است.

*4 سال و نه ماه از آخرین باخت پرسپولیس مقابل استقلال می گذرد. 1742 روز.

*141 روز پیش استقلال به آ[رین برد رسمی خود در لیگ دست پیدا کمرد و پرسپولیس هم آخرین باخت خود را در همین روز تجربه کرد.

*علیرضا فغانی برای سومین بار دربی پایتخت را قضاوت خواهد کرد. در دو مرتبه قبلی، یک بار بازی 0-0 شد و یک بار هم همان دربی معروف 3-2 ایمون زاید خلق شد.

* این دو تیم برای ششمین بار در شهریورماه مقابل هم قرار می گیرند. در 5 بار قبلی، یک برد برای هر کدام از دو تیم ثبت شد و سه تای دیگر با نتیجه مساوی به اتمام رسید.

* برای سومین بار این دو تیم در هفته ششم به مصاف هم می روند. دو بار در قبلی با نتیجه 0-0 بازی به اتمام رسید.

*برای اولین بار دربی پایتخت در 26امین روز ماه برگزار می شود.

*علیرضا منصوریان به عنوان سرمربی پیش از این 5 بار قرار گرفته است که دو برد، دو مساوی و یک باخت برای این مریب ثبت شده است.

*برانکو هم در سه تقابل با استقلال به دو برد و یک تساوی دست پیدا کرده است.

*در جدال رو در روی منصوریان و برانکو، سرمربی استقلال جلوتر است. این دو فصل گذشته دو بار به دیدار هم رفتند که یک برد و یک تساوی حاصل کار به سود منصوریان بود.

*در حالی که علیرضا بیرانوند با 4 کلین شیت در بین بهترین هاست رحمتی هنوز نتوانسته در چهار دیداری که برای تیمش درون دروازه ایستاده کلین شیت کند.

ستاره:

مهدی طارمی شاید ستاره بی چون چرای پرسپولیس در این دیدار هم باشد. امید اول گلزنی سرخپوشان بازیکنی است که در دربی قبل هم دو گل زد و از ارکان اصلی به ثبت رسیدن نتیجه 4-2 بود. حال طارمی باید از سد دفاع نه چندان قدرتمند استقلال عبور کند و مقابل سد محکمی چون رحمتی قرار بگیرد که برای اثبات خودش پا به میدان می گذارد.

در سمت مقابل شاید ستاره اصلی خسرو حیدری باشد. بازیکنی که در سمت راست استقلال همه کار می کند و مرد اول فاز جلوی این تیم است. اوست که باید بازیکنانی چون کاوه رضایی را تغذیه کند. خسرو در برابر مدافع جوانی چون ربیع خواه باید بازی کند و احتمالا کار چندان دشواری هم نخواهد داشت اما باید دید دفاع پرسپولیس که تا اینجا تنها یک گل دریافت کرده به این راحتی ها در برابر او وا خواهد داد یا خیر.