لینکر: در آینده ای نزدیک، باشگاه‌های انگلیسی همانند بارسلونا و رئال مادرید خواهند درخشید

لینکر: در آینده ای نزدیک، باشگاه‌های انگلیسی همانند بارسلونا و رئال مادرید خواهند درخشید

وبسایت رسمی برنامه نود - بازیکن سابق اورتون انگلیس اعلام کرد که باشگاه‌های انگلیسی، در آینده ای نزدیک موفقیت‌های بارسا و رئال را در رقابت‌های اروپایی تکرار خواهند کرد.

به گزارش وبسایت نود، از سال‌های 2005 تا 2012، همواره باشگاه‌های انگلیسی در نیمه نهایی یا فینال لگ قهرمانان اروپا حضور داشتند، اما قدرت تیم‌های اسپانیایی و بایرن مونیخ باعث شده است تا باشگاه‌های انگلیسی در سایه این تیم‌ها قرار بگیرند. با اینکه منچستر سیتی آخرین تیم انگلیسی بود ه نوانست در فصل گذشته در نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا حاضر شود، اما باید قبول کرد که باشگاه‌های انگلیسی  رقابت را به باشگاه‌های بارسلونا، رئال مادرید و اتلتیکو مادرید باخته اند. با این حال گری لینکر اعلام کرد که به زودی باشگاه‌های انگلیسی خواهند توانست در رقابت های اروپایی، پا به پای رئال مادرید و بارسلونا رقابت کنند. لینکر در مصاحبه با‌ daily mail اعلام کرد:

در حال حاضر، فوتبال اسپانیا فوق العاده پر قدرت است، ما هم زمانی قدرت خودمان را بر اروپا نشان داده‌ایم، همانطور که باشگاه‌های المانی و ایتالیایی این کار را کرده بودند. فکر می‌کنم در آغاز بازگشت به روزهای اوج باشگاه‌های انگلیسی هستیم چرا که اگر به نقل و انتقالات آتی بنگریم، متوجه خواهیم شد که هیچ  بازیکن بزرگی از باشگاه‌های انگلیسی به بارسلونا، رئال مادرید و یا بایرن مونیخ منتقل نشده است. همچنین با حضور بزرگترین مربیان دنیا در لیگ برتر انگلیس احسای می‌کنم که در آینده نیز بازیکنان بزرگی به لیگ برتر خواهند آمد. باشگاه‌های انگلیسی از نظر منابع مالی شرایط بسیار خوبی دارند و می‌توانند بازیکنانی نظیر مسی و رونالدو را در اختیار بگیرند، هرچند که برای به خدمت گرفتن این دو بازیکن اندکی دیر است اما مطمئنا ستاره های آینده فوتبال به لیگ انگلیس جذب خواهند شد.

در حال حاضر 4 تیم انگلیسی در لیگ قهرمانان اروپا حضور دارند که لستر سیتی و تاتنهام برای اولین بار حضور در این مسابقات را تجربه میکنند، همچنین آرسنال و سیتی نیز دیگر تیم های انگلیسی موجود در لیگ قهرمانان اروپا هستند، با این تفاسیر مجموعا این چهار تیم تنها یکبار در فینال این مسابقات حضور داشته اند.

لیورپول در بین تیم‌های انگلیسی، با 5 بار قهرمانی در این مسابقات پر افتخارترین تیم انگلیسی در این رقابت‌ها به شمار می رود.

1899