سفرین، رئیس جدید یوفا: رقابت مسی و رونالدو برای فوتبال خوب است

سفرین، رئیس جدید یوفا: رقابت مسی و رونالدو برای فوتبال خوب است

وبسایت رسمی برنامه نود - السکاندر سفرین اسلوونیایی جانشین میشل پلاتینی در رأس یوفا شد و کار خود را به زودی در دفتر نیون آغاز خواهد کرد.

به گزارش وب سایت رسمی برنامه نود، سفرین 48 ساله با کسب 42 رأی میشل فن پراگ، رئیس فدراسیون فوتبال هلند را مغلوب کرد و در حال حاضر این وکیل بلاتکلیف بزرگترین شغل در فوتبال اروپا را به دست آورد. MARCA گفتگویی با رئیس جدید یوفا انجام داده است.

چرا می خواستید که رئیس یوفا شوید؟

فکر می کنم می توانم کار های مهمی برای فوتبال انجام دهم. برای انقلاب کردن اینجا نیستم، حتی به آن فکر هم نمی کنم، اما فکر می کنم فوتبال به یک تحول نیاز دارد. وقتی برخی از رئسای فدراسیون ها به من گفتند که فوتبال نیاز به یک تغییر دارد، گمان کردم که زمان کمک به فوتبال رسیده است. می توانم این کار را انجام دهم.

نظر شما در مورد میشل پلاتینی چیست؟

او رئیس خوبی بود و کار های خوب زیادی مثل ایجاد همبستگی و آوردن فوتبال به همه کشور ها انجام داد. من یک وکیل هستم و نمی خواهم در مورد موضوع تعلیق و محرومیت او صحبت کنم. او رئیس بسیار کاریزماتیکی بود.

نظر شما در مورد آنخل ماریا ویار، که تا هفته آخر انتخابات رقیب شما بود، چیست؟

من به ویار احترام می گذارم، کسی که سال ها برای فوتبال جنگیده است. او ریاست یوفا را در دوره سختی به عهده گرفت [ایفای نقش ریاست] و خوب کار کرد. وقتی او می خواست بماند من هرگز او را تحقیر و مورد انتقاد قرار ندادم.

تحولات شما چگونه شکل خواهد گرفت؟

یوفا فدراسیون ها را با هم متحد خواهد کرد، و آنها باید نقش مهم تری ایفا کنند. ما باید اختیارات را محدود کنیم؛ برای مثال 24 تیم در جام ملت های اروپا خوب است اما سپردن میزبانی رقابت ها به بیش از یک کشور منجر به سفر های غیر ضروری خواهد شد. این هیچ معنی ندارد بنابراین از سال 2024 این قانون را عوض خواهم کرد. دوست ندارم که کشور های کوچک تر کار سختی برای رسیدن به لیگ قهرمانان اروپا داشته باشند، این عادلانه نیست. و در مورد این تغییرات مکاتبه های کمی صورت گرفته است.

تعجب نمی کنید که اسلوونی تیم های کمتری به فوتبال اروپا روانه می کند؟

ما کشور کوچکی هستیم اما می توانیم نتیجه بگیریم. با هیچکس مشکلی نداریم و جایگاه خوبی داریم.

تیم شما کدام است؟

تیم ملی اسلوونی. وقتی اسلوونی تحت سلطه یوگوسلاوی بود، من طرفدار تیم هایدوک اشپلیت بودم، اما حالا آنها جزو کرواسی هستند. من بیشتر به بازیکنان علاقه دارم تا تیم ها.

برای مثال؟

رونالدو نازاریو. او بهترین است، وحشتناک بود.

و امروز، به نظر شما رونالدو بهتر است یا مسی؟

هر دوی آنها برای فوتبال خوب هستند و هر کدام خصوصیات خاص خود را دارند که بهتر از دیگری است. رونالدو قدرت خالص است و اراده دارد، در حالیکه مسی بیشتر یک هنرمند است. کدامیک بهتر است؟ مثل این است که بپرسید رئال مادرید بهتر است یا بارسلونا؟ هر دوی آنها برای دنیای فوتبال خوب هستند.

به نظر شما فوتبال اسپانیا هنوز بر اروپا سلطه دارد؟

زمانی که اتلتیکو و دروازه بان اسلوونیایی آنها [یان اوبلاک] قهرمان نمی شوند، اذیت می شوم. اگر شما بهتر باشید، پس برنده خواهید شد.

1771