بوفون: من و یوونتوس رویای قهرمانی در اروپا را داریم

بوفون: من و یوونتوس رویای قهرمانی در اروپا را داریم

وبسایت رسمی برنامه نود - جیانلوئیجی بوفون، دروازه بان یوونتوس گفت که این تیم با دیدگاه متفاوتی در لیگ قهرمانان اروپا بازی می کند.

به گزارش وبسایت نود، کاپیتان یوونتوس در آستانه تقابل با سویا در لیگ قهرمانان اروپا گفت:

نقش کاپیتان در مقابل چنین تورنمنتی مثل نقش بقیه بازیکنان است چرا که این تیم چه خوب چه بد باید کاملا برای تجربه ای بین المللی متحد باشد. نیازی نیست که به اهمیت چنین بازیهایی گوشزد کنم یا روش مواجهه با آن را به بقیه یاد بدهم. یووه  تیم بسیار باتجربه ایست و به همین خاطر تنها نقش من مهار موقعیت های حریف است و امیدوارم از پس این وظیفه بر بیایم.

بوفون در مورد این که هرگز قهرمان لیگ قهرمانان اروپا نشده صحبت کرد:

باید تاکید کنم که این رویا متعلق به من نیست، متعلق به یوونتوس ، کل بازیکنان، باشگاه و دنیای یووه است. از زمانی که من فوتبالم را شروع کردم یوونتوس قهرمان اروپا نشده است.  در کل این زمان برای قهرمانی تلاش کردیم و می خواهیم که برای کسب این رویا تاجگذاری کنیم. آن قدر یوونتوس را دوست دارم که حتی اگر کس دیگری به جای من جام را بالای سر ببرد هم خوشحال می شوم. آیا به باختن در لیگ قهرمانان اروپا عادت کرده ام؟ این طور نیست. مسلما دوست دارم به جلو بروم و بیشتر تلاش کنم چرا که مسلما کاری که تا کنون انجام داده ام کافی نیست. هر ورزشکاری می تواند بهتر شود. می توانیم از نظر تیمی و فردی به جلو حرکت کنیم.نسبت به سالهای قبل،  به لطف حضور در فینال دو سال پیش و همچنین اتفاقات مرحله یک هشتم نهایی پارسال خودباوری بیشتری داریم اما حقیقت این است که فشار ما برای کشیده شدن بازی با بایرن مونیخ به وقت های اضافه نشان می دهد که چه تیم رقابت جویی هستیم.

دروازه بان باتجربه تیم ملی ایتالیا در مورد شرایط بیانکونری ها افزود:

حس می کنم که در این تابستان بهتر شدیم. اگر بخواهم با غرور صحبت کنم، یووه را مدعی لیگ قهرمانان اروپا می دانم. وقتی چنین تورنمنتی آغاز می شود فقط سه، چهار تیم را در حد خودت می بینی. در چنین شرایطی بخت و اتفاقات می توانند تاثیرگذار باشند.انگیزه و امید زیادی داریم اما خودمان را مدعی می دانیم. خود را تیم بسیار خوبی می دانیم که در مسیر صحیحی قرار دادیم و در فصل نقل و انتقالات تقویت شدیم. وقتی فوتبالدوستان یوونتوس را جزء مدعیان قهرمانی در اروپا می دانند حس خوبی دارد. از نظر من این دیدگاه حاصل عملکرد ما در دو سال اخیر و استراتژی نقل و انتقالات ما در این فصل است. مسلما فوتبالدوستان نمی توانند یووه را نادیده بگیرند. اگر صادقانه بخواهم حرف بزنم باید روند خودمان را حفظ کنیم و با تواضع و محکم ایستادگی کنیم چرا که کمتر تیمی می تواند با اعتماد به نفسی بالا در مسابقات حضور یابد. سطح رقابت آن قدر بالاست که یک اشتباه کوچک می تواند تو را کنار بزند. تجربه می گوید که آدرنالین و احساسات روی روندت تاثیر بسیار مهمی می گذارد. گاهی یک بازیکن جوان می تواند تاثیر بسیار مهمی روی روند تیم بگذارد.

1140