انتخابات ریاست یوفا امروز برگزار می شود؛ رئیس فدراسیون اسلوونی بخت اصلی

انتخابات ریاست یوفا امروز برگزار می شود؛ رئیس فدراسیون اسلوونی بخت اصلی

وبسایت رسمی برنامه نود - الکساندر سفرین بخت اصلی پیروزی در انتخابات امروز یوفا در آتن است. رئیس 48 ساله فدراسیون فوتبال اسلوونی امیدوار است که میشل فن پراک، رئیس 68 ساله اسبق باشگاه آژاکس را شکست دهد.

به گزارش وبسایت نود، پلاتینی، رئیس سابق یوفا به علت تخلفات مالی از هر گونه فعالیت مرتبط با فوتبال محروم شده است. سفرین در برنامه های خود اعلام کرده که قصد دارد تعداد اعضای کمیته اجرایی را کاهش دهد و کنترل بیشتری در زمینه انتخاب مقر فینال مسابقات بزرگ و یورو داشته باشد.

فن پراگ در برنامه های خود به به افزایش درآمدهای یوفا اشاره کرده و بسیاری از مخارج را غیرضروری خوانده است، مثل سفرهای گرانقیمت مدیران. وی همچنین اعلام کرده که درآمد فیفا به شکل درست تری بین کشورهای کوچک تقسیم خواهد شد.

نکته دیگر این است که هم فن پراگ هم سفرین با تغییر فرمت لیگ قهرمانان اروپا و تاسیس سوپرلیگ اروپا مخالف هستند. رئیس فدراسیون اسلوونی با تغییر سهمیه چهار لیگ معتبر (اسپانیا، ایتالیا، آلمان و انگلیس) به چهار تیم از سال 2018 مخالف است چرا که اعتقاد دارد که به توسعه فوتبال در کشورهای کوچک ضربه خواهد زد.

سفرین اعلام کرده که 55 فدراسیون اروپایی حامی او هستند و به همین خاطر به سادگی در انتخابات پیروز خواهد شد. روسیه، آلمان و فرانسه جدی ترین حامیان او هستند. فن پراگ روی حمایت انگلیس و کشورهای اسکاندیناوی حساب می کند.

1140