داستان جالب دوگاری از ماجرای جدایی اش از بارسلونا

داستان جالب دوگاری از ماجرای جدایی اش از بارسلونا

وبسایت رسمی برنامه نود - مهاجم سابق تیم ملی فرانسه فاش کرد برای آنکه رضایت لوئیس فان خال سرمربی وقت بارسلونا را جلب کند، در حضور این مربی هلندی گریه کرده و البته اقرار می کند گریه اش واقعی نبود و فقط وانمود به گریه کرد.

به گزارش وب سایت نود، کریستف دوگاری در سال 1997 از میلان ایتالیا به بارسلونا پیوست، با این امید که بتواند در ترکیب تیم ملی فرانسه برای رقابت های جام جهانی 1998 فرانسه حضور داشته باشد.

اما حضور در بارسلونا بیش از آنکه به حضورش در جام جهانی کمک کند، بلکه تهدیدی برای دوگاری بود که امکان داشت برای او به قیمت از دست دادن جام جهانی 1998 تمام شود. اصل داستان این بود که لوئیس فان خال هلندی سرمربی وقت بارسلونا از کریستف دوگاری با افکار تهاجمی، در یک نقش دفاعی استفاده می کرد. دوگاری در این باره با SFR Sport گفتگو کرد:

وقتی در رختکن تیم بودیم، فان خال برگه کاغذی را از جیبش بیرون آورد و همه توپ های از دست رفته توسط بازیکنان را روی آن نوشته بود. مثلاً می گفت دقیقه 23 یک بار توپ را از دست دادی، دقیقه 42 یکبار دیگر و .... من هم مجبور بودم جواب او را بدهم.

وی در مورد ادامه کارش در این تیم هم اینگونه توضیح داد:

شش ماه گذشت و مدام با خودم کلنجار می رفتم که چرا به بارسلونا آمده ام و چرا در این تیم در یک پست دفاعی بازی می کنم. بالاخره تصمیم به جدایی از بارسا را گرفتم.

دوگاری در ادامه از چگونگی متقاعد کردن لوئیس فان خال هلندی گفت:

به فان خال گفتم به هر قیمتی باید از بارسلونا بروم، مسئله دیگر اینکه ایمه ژاکه سرمربی فرانسه به همه بازیکنان هشدار داده که اگر در ترکیب اصلی تیم های باشگاهی حضور نداشته باشند، در تیم ملی هم جایی نخواهد داشت. بهر ترتیبی که شده باید در اولین روز سال 1998 بازیکن ثابت تیم باشگاهی مان باشیم. دیگر نمی توانم در بارسا بمانم باید بروم. و پس از گفتن این حرفها به گونه ای وانمود کردم که انگار گریه می کنم.

دوگاری در ادامه گفت:

فان خال نگاهی به من کرد و گفت نه، نمی توانی از بارسا بروی. من واقعاً به تو اعتقاد دارم. در این لحظه با تعجب گفتم چی؟ تو به من اعتقاد داری و شش ماه است مرا در پست هافبک دفاعی به میدان می فرستی. در این شش ماه واقعاً زجر کشیدم.

سرانجام دوگاری در دسامبر 1997 به مارسی پیوست، و همراه با تیم ملی کشورش برای نخستین بار فاتح جام جهانی شد. تیم افسانه ای 98 در ادامه موفقیت های خود، قهرمان یورو 2000 هم شد.

2081