سوانسی سیتی-چلسی به روایت آمار و ارقام؛ دیگو کاستا قاتل همیشگی قوهای سپید

سوانسی سیتی-چلسی به روایت آمار و ارقام؛ دیگو کاستا قاتل همیشگی قوهای سپید

وبسایت رسمی برنامه نود - چلسی در هفته چهارم رقابت های لیگ برتر به مصاف سوانسی سیتی در ورزشگاه لیبرتی رفت و طی یک بازی پر فراز و نشیب و البته جذاب، به نتیجه ای بهتر از تساوی 2-2 دست پیدا نکرد. نگاهی متفاوت خواهیم داشت به این بازی از حیث آمار، اعداد و آمار

به گزارش وبسایت نود، در روزهایی که دیگو کاستا مهاجم اسپانیایی چلسی بسیار آماده نشان می دهد، آبی ها به ضیافت سوانسی در ولز رفته و در نهایت پس از 3 برد متوالی در لیگ برتر، برای اولین بار ترمز یاران آنتونیو کونته کشیده شد تا منچستر سیتی به تنهایی در صدر جدول قرار بگیرد. دیگو کاستا که در گشودن دروازه سوانسی تخصص ویژه ای دارد، باز هم 2 گل به این تیم زد. او قبل از این بازی نیز بیشتر از هر تیمی در لیگ برتر، به سوانسی گل زده بود. هم اکنون تعداد گل های زده دیگو کاستا به سوانسی سیتی معادل عدد 7 است. مهاجم سابق اتلتیکو مادرید طی 6 بازی اخیر چلسی در لیگ برتر، یا گل زده و یا پاس گل داده است. (5 گل و 2 پاس گل)

 به نظر می رسد که روزهای خوش وی در لیگ برتر آغاز شده و گل زیبای قیچی برگردانی که در آخرین دقایق بازی درون دروازه سوانسی قرار داد، بهترین گواه بر این مدعا خواهد بود. تعداد گل های زده دیگو کاستا در لیگ برتر طی 58 بازی به عدد 36 رسید. تنها بازیکن هایی که با تعداد بازی های کمتر از دیگو کاستا به این تعداد گل در لیگ برتر دست یافته اند، عبارتند از: اندی کول با 41 گل، آلن شیرر با 42 گل، فرناندو تورس با 52 گل، کوین فیلیپس با 52 گل و رود فان نیستلروی با 55 گل

آخرین دو گله دیگو کاستا در بازی های خارج از خانه لیگ برتر، به ژانویه 2015 مربوط می شود که وی توانست 2 گل را درون دروازه سوانسی قرار بدهد و جالب این که دوباره تاریخ تکرار شد.

چلسی در نیمه اول، 14 موقعیت را روی دروازه سوانسی ایجاد کرد که بیشترین تعداد خلق موقعیت روی دروازه تیم های حریف توسط چلسی از ژانویه 2015 بود. جالب این که در آن زمان هم، 14 خلق موقعیت چلسی در مقابل همین تیم سوانسی بوده است. تعداد شوت های انگولو کانته در نیمه اول بیشتر از تعداد کل شوت های سوانسی بود. کل تعداد شوت های چلسی، 28 در مقابل فقط 6 شوت سوانسی

جان تری و انگولو کانته به ترتیب 50 و 48 پاس با دقت 88 و 92 درصد فرستادند اما بیشترین تعداد دفع توپ در خط دفاعی توسط برانیسلاو ایوانوویچ صورت گرفت.

لوکاش فابیانسکی دروازه بان لهستانی سوانسی تاکنون 20 گل از چلسی خورده است. بیشترین تعداد گل های خورده فابیانسکی از همین چلسی بوده و تیم دومی که بیشترین تعداد گل را درون دروازه او قرار داده، 9 گل کمتر زده است.

بین گل های اول و دوم سوانسی در این بازی، فقط 130 ثانیه اختلاف زمانی وجود داشت. سوانسی تا لحظه گل دوم، فقط 2 شوت داخل چارچوب زد که هر دو تبدیل به گل شد.

چلسی بیش از هر تیمی در لیگ برتر به سوانسی گل زده است. آبی ها تاکنون 23 بار قفل دروازه قوهای سفید را باز کرده اند.

پس از آخرین برد سوانسی مقابل چلسی در آوریل گذشته با نتیجه 1-0، این تیم ولزی طی 9 بازی لیگ برتر فقط یک بار توانسته کلین شیت داشته باشد.

لروی فر هافبک هلندی سوانسی که در 11 بازی متوالی فصل گذشته، برای تیمش گلزنی نکرده بود، طی 3 بازی از 4 هفته نخست این فصل، در نقش گلزن ظاهر شده است. فر توانست گل دوم سوانسی را درون دروازه چلسی قرار بدهد. گیلفی سیگوردسون ایسلندی بهترین گلزن سوانسی در لیگ برتر با 26 گل زده است. او توانست از روی نقطه پنالتی دروازه چلسی را بگشاید.

چلسی که در فصل های 05-2004، 06-2005، 10-2009 و 15-2014 به مقام قهرمانی لیگ برتر دست یافته، همواره در 4 بازی نخست فصل به 4 برد متوالی رسیده بود اما توقف مقابل سوانسی در هفته چهارم فصل جدید، نه تنها نشانه خوبی برای هوادارهای باشگاه نبود بلکه برای آنتونیو کونته نیز ناگوار به نظر می رسد زیرا 3 سرمربی پیشین چلسی یعنی ژوزه مورینیو، گاس هیدینک و کارلو آنچلوتی در 4 بازی نخست خود در لیگ برتر به پیروزی دست یافته اند.

با توجه به کسب نتیجه تساوی برای سوانسی، همچنان این تیم طی دوران مربیگری فرانچسکو گیدولین از پذیرفتن 3 شکست متوالی مصون مانده است.

آنتونیو کونته ترجیح داد که در این بازی هم با سیستم دفاع خطی 4 نفره به میدان برود اما هم وطن او یعنی فرانچسکو گیدولین، سیستم خط دفاعی 3 نفره را برگزید. وین راتلج که بیشترین تعداد خلق شانس در 3 هفته نخست لیگ برتر را به نام خویش ثبت کرده بود، در این بازی حضور نداشت و سوانسی پس از فروش اشلی ویلیامز رهبر خط دفاعی اش به اورتون، خلأ بزرگی را در این ناحیه احساس می کند. نیل تیلور در این بازی وارد ترکیب اصلی سوانسی شد ولی در دقیقه 41 از زمین بیرون رفت.

آنتونیو کونته در 8 رویارویی با فرانچسکو گیدولین به عنوان مربی در سری آ و لیگ برتر، هرگز شکست نخورده است.

4464