BEST ELEVENهفته پنجم لیگ برتر/ترینهادرقرق تبریزیها؛پسرکی روش اول شد

BEST ELEVENهفته پنجم لیگ برتر/ترینهادرقرق تبریزیها؛پسرکی روش اول شد

ترین های هفته پنجم لیگ برتر ایران مشخص شدند.

به گزارش کاپ، هفته پنج رقابت های لیگ برتربه اتمام رسید و تغییر خاصی در صدر و قعر جدول به وجود نیامد. در این هفته از رقابت ها 6 بازی برنده نداشت و فقط تیمهای نفت تهران و سیاه جامگان موفق شدند رقبای خود را از پیش رو بردارند.

دروازه بان:

مانوئل فرناندز: در این هفته سه گلر، خیلی عملکرد قابل قبولی داشتند. رحمان احمدی، علیرضا بیرانوند و مانو فرناندز. در این بین دروازه بان اسپانیایی ماشین سازی درخشان تر از بقیه ظاهر شد. این دروازه بان از لالیگا آمده، در برابر استقلال ستاره تیمش بود و توانست با گرفتن چند تک به تک و موقعیت های ایده آل، تیمش را در بازی نگه دارد. رسول خطیبی، یک امتیاز شیرین آزادی را به این دروازه بان اسپانیایی مدیون است.

مدافعان:

ایگور پراهیچ: در خط دفاعی نفت تهران به خوبی جا افتاده است. مدافع پیشین تیمهای سیاه جامگان و پدیده در قلب خط دفاعی تیم دایی رهبری می کند. او ضمن انجام دادن ماموریت های دفاعی خود در فاز هجومی هم تاثیرگذار عمل کرد و گل اول تیمش را وارد دروازه حسن هوری کرد.

محمد انصاری: با اینکه همراه تیم ملی بود و سفر سختی را به چین داشت اما در برابر تراکتورسازی نشان داد به پت جدیدش کاملا عادت کرده است و می تواند بازهم برانکو را رو سفید کند. انصاری در کنار سید جلال حسینی زوج فوق العاده ای را در خط دفاعی سرخپوشان تهرانی تشکیل داده اند.

دانیال ماهینی: بازگشت خوبی به خط دفاعی استقلال خوزستان داشت. مدافع مورد علاقه کارلوس کی روش که با یک مصدومیت شدید در سوپرجام، چند هفته ای را از دست داده بود در برابر پدیده شروع بسیار خوبی داشت.

رضا شربتی: فصل گذشته در سیاه جامگان به فوتبال ما معرفی شد و در این فصل هم بسیار پخته تر کار می کند. شربتی در برابر گسترش یکی از بازیکنانی بود که در خط دفاعی نمایش خوبی داشت و اجازه نفوذهای گاه و بیگاه را به تیم حریف نداد.

هافبک ها:

کاخبر کاها شویلی:

هافبک گرجستانی ماشین سازی نشان داد تعریف هایی که از او می شود بیراه نیست. این بازیکن در برابر استقلال در دو پست مختلف به بازی گرفته شد و نمایش بسیار خوبی داشت. او در نیمه اول هافبک وسط بود و در 45 دقیقه دوم به عنوان یک هافبک کناری به بازی گرفته شد و یک پاس گل هم داد.

فرشید اسماعیلی:

بدون شک، بهترین بازیکن 60 دقیقه اول استقلال در کنار خسرو حیدری این جوان با استعداد بود. فرشید اسماعیلی همه کار کرد. او با استفاده از تکنیک بالایش بارها آندو و بقیه بازیکنان ماشین را از پیش رو برداشت. با پاس های پشت مدافعانش استقلالی ها را در آستانه گلزنی قرار داد و خودش هم می توانست با دقتی بیشتر گل بزند اما اینطور نشد.

محمد صادق بارانی:

در عین جوانی کاپیتان پیکان شد و حالا علی رغم از دست دادن بازوبند؛ هنوز یکی از مهمترین بازیکنان تیمش است. بارانی در برابر سپاهان کلاس بالای بازی خود را نشان داد. او با یک پاس بیرون پای فوق العاده، زمینه ساز تک گل تیمش بود. در کارهای دفاعی هم با بازی خوانی خوبش، بازی خوبش را تکمیل کرد.

 مهاجمان:

مهدی ترابی:

امسال، سال اثرگذاری مستقیم مهدی ترابی است. او که فصل گذشته بازی های خوبی را به نمایش می گذاشت اما تاثیر خیلی زیادی نداشت؛ امسال زیر نظر حسین فرکی حسابی می درخشد. ترابی که در تیم ملی این بار چندان فرصت خودنمایی نداشت در لباس سایپا و مقابل فولاد هم گل زد و هم پاس گل داد. اگر او نبود؛ شاید الان فولاد به اولین پیروزی فصل خود دست پیدا کرده بود.

سامان نریمان جهان:

شغلش گل زدن به استقلال است. حالا می خواهد در لباس ماشین سازی باشد یا تراکتور. در نیمه دوم با آزادی عملی که خطیبی به او داد؛ شد همان نریمان جهانی که خیلی ها دلشان برایش تنگ شده بود. هم گل زد و هم بارها مدافعین استقلال را آزار داد و خطا گرفت.

محمد قاضی:

حسابی راه افتاده است. سه گل در سه بازی اخیر نفت گواه بر همین قضیه است. او با ادامه این روند می تواند یکی از مدعیان جدی کسب عنوان آقای گلی باشد.

*************************************

مربی هفته: علی دایی

بردهای اخیر نفت تهران باعث شد تا این تیم با هدایت علی دایی در جدول رده بندی جهش خوبی داشته باشد و به رده سوم جدول رده بندی بیاید. آنها اولین شکست نفت آبادان را هم رقم زدند.

بازیکن هفته: مهدی ترابی

این هفته ستاره فوق العاده ای نداشت که بخواهیم تنها از او یاد کنیم اما مهدی ترابی با اثرگذاری بالای خود در تیم سایپا نسبت به سایرین بهتر کار کرد. ترابی 22 ساله هر هفته بهتر می شود و بدون شک می تواند در ادامه عصای دست حسین فرکی باشد.

ناکام هفته: علیرضا منصوریان

پنج هفته گذشت اما استقلال هنوز به بردی دست پیدا نکرده است. نکته جالب این است که در این پنج هفته، 4 هفته اش را تیم منصوریان در خانه بازی کرده است. حالا آنها با قرار گرفتن در رده چهاردهم باید به دیدار پرسپولیس در دربی 83 بروند.

پدیده هفته: نداشتیم

دراین هفته بازیکنانی چون ترابی، بارانی و اسماعیلی درخشیدند اما هیچ کدام پدیده نیستند و پیش از این به فوتبال ما معرفی شده اند.

مربی ناکام هفته: فراز کمالوند

سرمربی گسترش این روزها بسیار تحت فشار است. گسترش هریدهای خوبی در ابتدای فصل انجام داد و خیلی ها انتظار داشتند آنها جزو بالانشینان باشند. حتی هدف گذاری این تیم تبریز هم قرار گرفتن در بین 6 تیم بالای جدول بود اما حالا در عمل و فعلا اتفاق دیگری رخ داده است. گسترش در 5 هفته ابتدایی بردی کسب نکرده و با سه امتیاز در رده پانزدهم قرار دارد.

گل هفته:حسین پاپی

فقط با آن گل می شد رحمان احمدی را تسلیم کرد. پاپی که ابتدای فصل تا استانه جدایی پیش رفت روی پاس رسول نویدکیا و. از زاویه ای بسته با یک شوت سرکش، دروازه رحمان احمدی را باز کرد.

بازی هفته: فولاد - سایپا

دیدار شاگردان سعداوی و فرکی 4 گل داشت. بالا و پایین زیادی هم داشت. ابتا سایپا پیش افتاد. سپس فولاد به بازی برگشت و 2-1 جلو افتاد اما در دقیقه 97 دوباره بازی به تساوی کشیده شد. این بازی همه چیز را در دل خود داشت و همین به زیبایی اش افزود.

بازی کسل کننده هفته: پدیده – استقلال خوزستان

یکی از دو بازی بدون گل هفته بود که زیاد فرصت هم روی دروازه ها خلق نشد. زور مردان مهاجری و پورموسوی به یکدیگر نرسید و در نهایت حساب کار 0-0 شد.

پرتماشاگرترین بازی هفته: استقلال – ماشین سازی

دیدار تیمهای استقلال و ماشین سازی که آخرین یددار هفته هم بود حدود 15 هزار تماشاچی را به ورزشگاه آزادی فرستاد. اکثر تماشاگران استقلالی بودند و به امید برد تیمشان پیش از دربی به ورزشگاه آمده بودند که البته حاصلی نداشت.