ساکت:تیم ملی کمترین تدارک را دیده بود/افکار عمومی علیه ویلیامز است

ساکت:تیم ملی کمترین تدارک را دیده بود/افکار عمومی علیه ویلیامز است

رییس سازمان تیم‌های ملی گفت:پیش‌بینی می‌شود پیش از بازی با ازبکستان حتما اردویی داشته باشیم تا زمینه آماده‌سازی برای تیم ملی فراهم شود.

به گزارش کاپ،محمدرضا ساکت در مراسم بدرقه تیم نوجوانان ایران اظهار داشت: بالغ بر 20 ماه برای تیم ملی نوجوانان اردو در نظر گرفته شده است. 33 بازی خارجی برای این تیم برگزار شده است. هر کدام از این بازیکنان 33 بازی خارجی را تجربه کرده‌اند. تلاش بسیار گسترده‌ای برای این تیم شده است. کادر سابق و کادر فعلی زحمات زیادی برای این تیم کشیده‌اند. همه این  عزیزان با کمک کمیته جوانان شرایط خوبی را برای تیم ملی رقم زده‌اند. به نظر می‌رسد این تیم از برازندگی مناسبی برخوردار است. همه تدارک مناسب برای این تیم پیش‌بینی شده و ان‌شاءالله امروز عازم هستند و با تیم‌هایی مانند هند، امارات و عربستان هم‌گروه هستند. مسابقه‌ها سخت است. ان‌شاءالله این تیم در این مسابقه‌ها موفق می‌شود. توجه به تیم‌های پایه یکی از اهداف فدراسیون فوتبال فعلی است.

وی درباره وضعیت تیم ملی فوتبال ایران برای دیدار با تیم‌های ازبکستان و کره جنوبی در مرحله انتخابی جام جهانی 2018 روسیه گفت: مهم‌ترین و حساس‌ترین مرحله برای تیم ملی فوتبال ایران فرا رسیده است و ما با تیم‌های ازبکستان و کره بازی داریم. باید همه ظرفیت‌ها دست به دست هم دهند تا این تیم با آمادگی کاملی کارش را انجام دهد. بلافاصله بعد از بازی با چین تمرکز آقای کی‌روش و کادر فنی بر روی این دو دیدار بوده است.

ساکت افزود:برنامه‌ریزی‌های بسیار منظمی صورت گرفته و بازی‌های لیگ به طور کامل زیر نظر کادر فنی قرار گرفته است. پیش‌بینی می‌شود پیش از بازی با ازبکستان حتما اردویی داشته باشیم تا زمینه آماده‌سازی برای تیم ملی فراهم شود.

مدیر سازمان تیم های ملی خاطرنشان کرد: تیم ملی فوتبال بزرگسالان ما در کنار رقبایش کمترین بازی‌های تدارکاتی را داشته است و کوتاه‌ترین دوران آماده‌سازی را داشته‌ایم. تلاش کادر فنی تیم ملی این بوده که لیگ برتر کمتر متوقف شود. برنامه لیگ برتر یک سال قبل در اختیار باشگاه‌ها قرار گرفته است. برنامه با سازمان لیگ هماهنگ شده و تمام توقف‌ها از قبل با باشگاه‌ها ابلاغ شده و همه باشگاه‌ها در جریان این اردوها هستند.

ساکت درباره همزمانی دیدار بازی ایران و کره با روز تاسوعا و درخواست فدراسیون فوتبال برای تغییر زمان بازی گفت: از دو ماه گذشته فدراسیون فوتبال  تلاش خودش را برای حل این موضوع انجام داده است. سازمان تیم‌های ملی پیگیری‌های مجدانه‌ای را در این موضوع داشته است. روابط بین‌الملل فدراسیون فوتبال هم مکاتبات زیادی را انجام داده است و جلسات حضوری در فیفا داشته‌ایم تا زمان این بازی را تغییر دهیم. توسط شخص رییس فدراسیون فوتبال در AFC در این باره صحبت و گفت‌وگو صورت گرفته است.

وی ادامه داد:بازی ایران و کره بازی در زمان فیفا دی برگزار می‌شود و اگر بخواهیم تاریخ آن را تغییر دهیم، عملا بازی در روزهایی برگزار می‌شود که تیم‌ها ملی‌پوشان و لژیونرهای خود را در اختیار ندارند. ما با یک معضل بزرگی روبه‌رو هستیم به جهت اینکه بالاخره حرمت تاسوعا و عاشورا مهم‌ترین اصل است. واقعیت این است که این را باید به یک پروژه تبدیل کنیم که در سال‌های آینده با این مشکل روبه‌رو نشویم. در حال حاضر این موضوع به عنوان یک دستور کار در اختیار فدراسیون فوتبال قرار گرفته است و باید این را به نتیجه برسانیم و در AFC و فیفا در تقویم ورزشی ایران چند روز خاصی را مانند تاسوعا و عاشورا ، 28 صفر و... کاملا فاقد برنامه ورزشی باشد.

مدیر سازمان تیم های ملی درباره شکایت مسئولان حامی پوشاک تیم ملی از تغییر البسه تیم ملی بیان داشت: به هرحال در این موضوع کمیته بازرگانی جواب آن‌ها را می‌دهد و قرار نیست ما پاسخ‌هایمان را رسانه‌ای کنیم. ما مستندات کافی  را در این باره داده‌ایم.

رییس سازمان تیم‌های ملی در باره اعتراض کادر فنی تیم ملی ایران به انتخاب بنجامین ویلیامز به عنوان داور دیدار ایران و ازبکستان گفت: دیدگاه کارلوس کی‌روش این بود که باید در چینش داوران دقت شود. ضمن احترام به فیفا وAFC معتقد هستیم که افکار عمومی ایران علیه بنجامین ویلیامز است و مردم خاطره خوشی از او ندارند. امیدوار هستیم که این داور دقت در قوانین داشته باشد و ناظر ویژه‌ای برای این موضوع در نظر گرفته شود. بحث این است که حساسیت‌ها به گوش فیفا و AFC برسد و فکر نمی‌کنیم تغییری در این موضوع صورت بگیرد

ساکت درباره اینکه آیا کارلوس کی‌روش از البسه تیم ملی فوتبال ایران رضایت دارد گفت: بهترین برندی که می‌توانستیم در مدت زمان فعلی فراهم کنیم این البسه بودو این البسه استاندارد و مطبوع هستند که تیم ملی از آن‌ها استفاده می‌کند.