پیش بازی سوانسی سیتی-چلسی؛ یاران کونته در تکاپوی صدرنشینی

پیش بازی سوانسی سیتی-چلسی؛ یاران کونته در تکاپوی صدرنشینی

وبسایت رسمی برنامه نود - ادامه هفته چهارم رقابت های لیگ برتر انگلیس با برگزاری یک بازی در خاک ولز پیگیری خواهد شد و شاگردان آنتونیو کونته به میهمانی سوانسی سیتی می روند.

به گزارش وبسایت نود، تیم چلسی پس از شروعی کوبنده در 3 هفته نخست لیگ برتر، اکنون به دنبال کب چهارمین پیروزی متوالی در فصل جدید و حفظ رکورد 100 درصد برد است. آبی های لندن با 9 امتیاز فعلاً در رده دوم جدول رده بندی لیگ برتر حضور دارند و تنها در صورتی جایگزین منچستر سیتی در صدر جدول خواهند شد که با تفاضل 3 گل مقابل میزبان خویش یعنی سوانسی سیتی پیروز شوند. دیدار تیم های سوانسی سیتی و چلسی در روز یکشنبه 21 شهریور، ساعت 19.30 به وقت تهران و با قضاوت آندره مارینر برگزار خواهد شد.

جالب این که هر دو تیم از یک سرمربی ایتالیایی استفاده می کنند و شاید تقابل اندیشه های آنتونیو کونته به عنوان نماینده نسلی جدید از مربیان ایتالیایی با فرانچسکو گیدولین به عنوان یک مربی بسیار با تجربه برای اغلب علاقه مندهای به فوتبال، جالب توجه باشد. گیدولین که فصل گذشته علیرغم درگیری با بیماری، توانست نتایجی قابل قبول را به همراه سوانسی سیتی در لیگ برتر کسب کرده و مانع سقوط قوهای سپید شود، اکنون شروعی چندان قاطعانه را به همراه یاران خویش نداشته و کسب حداقل امتیاز از این بازی دشوار برای سوانسی بسیار حائز اهمیت خواهد بود. تنها باشگاه ولزی حاضر در لیگ برتر انگلیس پس از برد هفته نخست مقابل برنلی تازه وارد، طی دو هفته بعد متحمل دو باخت شد.

نکات آماری بازی:

آخرین تقابل این دو تیم با پیروزی 1-0 سوانسی سیتی خاتمه یافت و قوها برای اولین بار پس از سال 1981، با ثبت یک کلین شیت مقابل چلسی پیروز شدند. البته اوضاع چلسی در مقایسه با سال گذشته بسیار متفاوت است.

8 بازی از 9 مسابقه خانگی سوانسی در لیگ برتر، کمتر از 3 گل داشته است.

چلسی بیش از هر تیمی در لیگ برتر به سوانسی گل زده و جالب این که دیگو کاستا نیز بیش از هر تیمی، متخصص گشودن دروازه حریف ولزی است. مهاجم اسپانیایی چلسی که بسیار آماده تر از گذشته نشان می دهد، طی 5 بازی اخیر آبی ها در لیگ برتر، توانسته گل بزند و یا حداقل این که پاس گل بدهد. دیگو کاستا طی 3 رویارویی با سوانسی، 5 گل به ثمر رسانده است.

هر 4 قهرمانی اخیر چلسی در لیگ برتر طی دو دهه اخیر در شرایطی رقم خورده که آنها 4 بازی نخست را با پیروزی به پایان رسانده اند. از لحاظ نمادین، کسب چهارمین برد در هفته چهارم بیانگر قدرت چلسی و داعیه قهرمانی یاران کونته خواهد بود. چلسی در 3 بازی نخست فصل جدید لیگ برتر، حداقل 2 گل در هر بازی زده است.

سوانسی سیتی نیز در دوران مربیگری گیدولین، هرگز 3 باخت متوالی را در لیگ برتر تجربه نکرده است.

بورخا باستون اسپانیایی که گران ترین خرید تاریخ باشگاه سوانسی محسوب می شود، پس از پایان دوره مصدومیت، اکنون شرایط لازم برای حضور در زمین را دارد.

بازگشت داوید لوئیز به استمفورد بریج یکی از تصمیمات جالب سرمربی چلسی بود. احتمال می رود که مدافع برزیلی سابق پاریسن ژرمن، برای اولین بار پس از سال 2014 مجدداً پیراهن چلسی را بر تن کند. با این که داوید لوئیز از شانس بالایی برای حضور در ترکیب اصلی چلسی در ورزشگاه لیبرتی برخوردار است اما مارکوس آلونسو بازیکن اسپانیایی و جدید آبی ها، احتمالاً از روی نیمکت شاهد سوت آغاز مسابقه خواهد بود. حضور سسک فابرگاس در ترکیب اصلی چلسی نیز در هاله ای از ابهام قرار دارد.

ترکیب احتمالی دو تیم از نگاه وبسایت هو اسکورد:

پیش بینی نتیجه بازی از نگاه وبسایت هو اسکورد:

4464