برای فولاد خوزستان؛ نا سلامتی قهرمان لیگ برتر بودید!

برای فولاد خوزستان؛ نا سلامتی قهرمان لیگ برتر بودید!

وب سایت رسمی برنامه نود- حال و روز فولاد خوزستان به هیچ وجه خوب نیست. قهرمان لیگ سیزدهم دوباره  در پایین جدول جا خوش کرده است تا خیلی زود هوادارانشان را به ناامیدی نزدیک کند.

به گزارش وب سایت نود، پس از چهار هفته تعطیلی یکی از تیم هایی که برای شروع مجدد بازی های لیگ برتر بی تابی می کرد تا اوضاع خود را در پایین جدول سروسامان ببخشد فولاد خوزستان است که با وضعیتی متفاوت تعطیلاتش را شروع کرد. آنها تا قبل از این تعطیلات هیچگاه طعم برد و سه امتیاز را نچشیدند.

قرمزپوشان خوزستانی جدا از بازی های بیرون از خانه که تنها 2 امتیاز اندوختند، در دو بازی خانگی که هواداران روی شش امتیاز آن حساب باز کرده بودند نتوانستند امتیازی کسب کنند و بدتر اینکه فولاد در هردو بازی به خصوص برابر ذوب آهن نمایشی قابل قبولی نشان نداد که دلگرمی برای روزهای آینده داشته باشد.

فولاد فصل را بسیار بد آغاز کرد. این تیم در همان گام اول در خانه مقابل ماشین سازی تبریز نتیجه را واگذار کرد تا معلوم شود شاگردان سعداوی با مشکلات زیادی روبرو هستند. فولاد در حالی شروع ضعیفی داشته که این تیم به صورت مداوم از سوی هواداران مورد انتقاد قرار می‌گیرد.

فولاد در بازی دومش روند رو به پیشرفتش را نشان داد و نسبت به بازی قبل به مراتب بهتر بازی کرد. بازی این تیم نظم بیشتری داشت و پیشرفت در این تیم کاملا محسوس بود. اما باید توجه داشت به بازی زیبا امتیاز نمی دهند و این تیم نیاز دارد که بیشتر گل بزند و کمتر گل بخورد. فولاد باید بازیهایش را ببرد تا امتیاز بگیرد.

در بازی سوم کاملا مشخص بود که اگر قرمزپوشان خوزستانی در بازی برابر ذوب آهن در اهواز به پیروزی نرسند به دردسرهای بزرگی مبتلا می شوند و برای همین بود که خیلی ها منتظر بودند نعیم سعداوی برای اجتناب از این دردسرها یک فولاد باطروات به زمین بفرستد، اما فولاد همانی بود که همه اهوازی ها از آن می ترسیدند!

یک فولاد بی حال و پر اشتباه که قابلیت درآوردن صدای همه را داشت و می توانست حرص همه را به بدترین شکل ممکن دربیاورد و به راحتی نتیجه را 2 بر صفر در خانه واگذار کند.

فولاد خوزستان پس از اینکه باخت پرحرف و حدیث برابر ذوب آهن  را تجربه کرد، در بازی هفته  چهارم خود  محکوم به کسب سه امتیاز در مشهد مقابل سیاه جامگان  بود. نعیم سعداوی به خوبی می دانست که تیم فولاد از هفته چهارم بازی ها باید حداقل اشتباه را داشته باشد و آنها پس از اینکه سه هفته ابتدایی را بدون پیروزی سپری کردند، برای اینکه در جمع تیم های پایین جدول آفتابی نشوند باید اولین پیروزی خود را کسب می کردند اما در پایان دیدار هفته چهارم فولاد در مشهد به تساوی یک بریک رضایت داد تا  از چهار بازی، دو امتیاز و شش گل خورده داشته باشد و بی آزارترین تیم لیگ برتر را شاهد باشیم.

تیمی که حریفانش را از مصاف به شدت خوشحال می کند. چهار هفته از بازی ها گذشته و نه بازیکنان با یکدیگر آشنا شدند و نه نعیم سعداوی تیمش را می شناسد. تیم زیبا بازی نمی کند و مشخص است با این شیوه در خانه هم مشکل دارد.  فولاد برای گلزنی شانس هم نمی آورد و از بد حادثه راحت گل می‌خورد و به راحتی موقعیت‌های گل خود را از دست می دهد و این موضوعی است که در هر چهار بازی فولاد موجب شد دست این تیم از گرفتن امتیازهای کامل بازی کوتاه بماند.

فولاد مطابق انتظارات هفته های اولیه را ناامید کننده شروع می کند و حالا در انتهای جدول قرار می گیرد تا بازهم در این هفته ها جزو کاندیداهای سقوط لقب بگیرد.

هرچند هواداران فولاد  عادت پیدا کرده اند که هفته های ابتدایی تیمشان در پایین جدول باشد و آخر فصل هم حسرت این امتیازهای از دست رفته را بخورند اما ترس آنها این است که فولاد نتواند مشکلاتش را حل کند.

فولاد خوزستان همانقدر که در خط دفاعی نقاط ضعفی داشته در خط حمله هم نتوانسته به توفیق چندانی دست یابد و این مساله می تواند برای مهاجمین فرصت طلب سایپا فرصت مناسبی باشد. نارنجی پوشان پایتخت در خط میانی از بازیکنان با تجربه ای بهره می برند که در چهار هفته ابتدایی برابر حریفانش به راحتی باج نداده اند.

فولاد خوزستان تیم نه چندان آماده این روزهای خوزستان در هفته پنجم باید به مصاف سایپای البرز برود که در چهار هفته ابتدایی توانسته پنج امتیاز بگیرد. فولادی‌ها حالا با در اختیار گرفتن ساسان انصاری، کمی به ترکیب شناخته شده خود بازگشته‌اند و این تیم می‌تواند در ادامه با تکیه به بازیکنان بازیسازش هر خط مستحکم دفاعی را از پیش روی بردارد.

فولاد برای امتیاز گرفتن از دیدار خانگی خود به چند فاکتور از جمله هماهنگ ی تیمی، در دست گرفتن میانه میدان و تمرکز مهاجمان خود نیاز دارد، البته این فاکتورها مستلزم نبود حواشی روی سکوهای ورزشگاه غدیر اهواز هم هست.

داود شمسی/ اهواز