آمار خوب سیتی در غیاب آگوئرو

آمار خوب سیتی در غیاب آگوئرو

به گزارش "ورزش سه"، سرجیو آگوئرو، بهترین گلزن سه فصل از پنج فصل اخیر لیگ برتر، به دلیل ضربه غیر ورزشی که به حریف وارد کرده بود، 3 بازی از همراهی سیتی محروم شد. غیبت این مهاجم آرژانتینی که در 211 بازی برای سیتی، 142 گل به ثمر رسانده، به نظر می‌تواند برای سیتی دردسرساز شود ولی آمار چیز دیگری می‌گوید.

مهاجم سابق اتلتیکو 153 بازی در لیگ برای سیتی انجام داده و در 40 بازی نیز غایب بوده است. با وجود این تاثیرگذاری فوق العاده، آمار سیتی بدون حضور او نیز آمار بدی محسوب نمی‌شود. سیتی در 99 بازی از بازی‌هایی که آگوئرو در آن حاضر بوده پیروز شده که این یعنی آمار 64 درصد پیروزی با حضور او ولی در غیاب او نیز سیتیزن ها آمار 62.5 درصد پیروزی را به ثبت رسانده اند. آمار گلزنی نیز به همین شکل است. با حضور آگوئرو سیتی دره ر بازی 2.2 گل زده و 0.9 گل دریافت کرده است و در غیاب او، 2.1 گل زده و به صورت میانگین 1 گل در هر بازی دریافت کرده است.

در دربی ها نیز با وجود اینکه آگوئرو در بیشتر آنها حضور داشته شرایط به همین شکل است. با حضور آگوئرو سیتی در 8 بازی 5 پیروزی کسب کرده، 18 گل به ثمر رسانده و 11 گل دریافت کرده است. آنها به طور میانگین در این 8 بازی 1.9 امتیاز کسب کرده اند. اما در 2 دیداری که آگوئرو حضور نداشته، سیتی ک پیروزی کسب کرده، 3 گل زده و گلی دریافت نکرده است که میانگین 2 امتیاز را برای آنها به ثبت می‌رساند. بدین ترتیب یونایتد نباید روی غیبت آگوئرو حساب ویژه ای باز کند زیرا سیتی ثابت کرده بدون او نیز تیم قدرتمند و پیروزی است.