پیش‌بازی منچستریونایتد- منچسترسیتی/ ورق «خاص» دفتر دشمنی

پیش‌بازی منچستریونایتد- منچسترسیتی/ ورق «خاص» دفتر دشمنی

سرانجام موعد اولین جدال بزرگ فصل جاری لیگ برتر انگلیس فرا رسید.

به گزارش کاپ، منچستریونایتد در حالی از ساعت 16 امروز در اولدترافورد در چارچوب هفته چهارم لیگ برتر انگلیس به مصاف منچسترسیتی، رقیب همشهری خواهد رفت که پپ گواردیولا،سرمربی آبی‌های میهمان، مهاجم نوک خط حمله خود یعنی سرخیو آگوئرو را در اختیار ندارد. آگوئرو به علت حرکت خشن در بازی مقابل وستهام از سوی اتحادیه انگلیس از حضور در 3 بازی محروم شد. 

آگوئرو پیش از این به علت مصدومیت کشیدگی ماهیچه ساق پا، بازی تیم ملی آرژانتین را از دست می داد. آبی ها همچنین لروی زانه(همسترینگ) و ایلیکای گوندوگان(زانو) را در اختیار ندارند. گوندوگان که خرید جدید باشگاه است هنوز نتوانسته برای تیمش به میدان برود. باکاری سانیا(همسترینگ) و وینست کمپانی(ران) دیگر مصدومان پپ گواردیولا هستند.جو هارت، ویلفرد بونی، سمیر نصری و الاکیم مانگالا همگی بازیکنانی هستند که به صورت قرضی به تیم های دیگر پیوسته اند؛ بنابراین باید منتظر دیدن چهره جدیدی از آبی ها باشیم.

مصائب منچستریونایتدبرای یونایتد، هنریک مخیتاریان به علت کشیدگی ماهیچه ران دچار مشکل شده و در توئیتر خود نوشت: هواداران عزیز، از اینکه نگران من هستید فوق العاده ممنونم. اکنون به منچستر بازگشتم تا درمان شوم. امیدوارم هر چه سریع تر آمادگی خود را به دست بیاورم.میخیتاریان در بازی برای تیم ملی ارمنستان مصدوم شده بود.مروانه فلینی در شکست بلژیک در بازی دوستانه مقابل اسپانیا حضور نداشت. سرمربی شیاطین سرخ، ژوزه مورینیو گفته بود که هافبک تیمش از ناحیه کمر مصدوم است. به نظر می رسد این مصدومیت در بازی مقابل هال سیتی در لیگ برتر رخ داده است.جسه لینگارد، یکی از هشت بازیکن ترکیب اصلی که در وقفه بازی های ملی در کمپ تمرینی باقی ماند، پس از بازی در جام خیریه انگلیس مقابل لسترسیتی برای تیمش به میدان نرفته است.هر دو مربی باید قبل از انتخاب ترکیب اصلی دربی برای بازگشت بازیکنان از بازی های ملی صبر کنند. مورینیو تایید کرده که بازیکنان آمریکای جنوبی یونایتد نظیر آنتونیو والنسیا، مارکوس روخو و سرجیو رومرو تا روز جمعه به تمرینات تیم اضافه نخواهند شد.او در این خصوص گفت: بعضی از بازیکنان روز دوشنبه قبل از بازی دربی باز می گردند، اما بعضی ها روز جمعه به تمرینات اضافه می شوند، یک روز پیش از دربی. این موضوع کار ما را کمی پیچیده کرده؛ این را می دانستیم که بازیکنان آمریکای جنوبی چنین شرایطی دارند. من دوست داشتم تمامی بازیکنان بروند زیرا این نشان می داد که همه آنها برای بازی در تیم های ملی انتخاب شده‌اند. 

نکات آماریدو تیم در لیگ برتر 154 بار به دیدار هم رفته اند که از این تعداد من سیتی 43 بار و یونایتد 61 بار پیروز بوده اند و دو طرف 50 بار هم به تساوی رضایت داده اند.وین رونی بازی زدن 11 گل در دربی منچستر، بیشترین آمار گلزنی در تاریخ تقابل 2 تیم را در اختیار دارد.