پیش بازی منچستریونایتد - منچسترسیتی؛ رویارویی دوباره ژوزه مورینیو و پپ گواردیولا

پیش بازی منچستریونایتد - منچسترسیتی؛ رویارویی دوباره ژوزه مورینیو و پپ گواردیولا

وبسایت رسمی برنامه نود - منچستریونایتد شنبه در اولین بازی از هفته چهارم لیگ برتر انگلیس میزبان منچسترسیتی خواهد بود.

به گزارش وبسایت نود، در اولین بازی از هفته چهارم لیگ برتر انگلیس، شنبه بعدازظهر از ساعت 16 به وقت تهران، منچستریونایتد در الدترافورد میزبان منچسترسیتی خواهد بود. قضاوت داربی شهر منچستر برعهده کلاتنبرگ است. کلاتنبرگ ۴۱ ساله در دو فصل گذشته نیز در الدترافورد داور دیدار داربی شهر منچستر بوده است. دو فصل قبل یونایتد در الدترافورد سیتی را با نتیجه ۴-۲ شکست داد و بازی دو تیم در فصل گذشته در الدترافورد ۰-۰ مساوی شد. مایک دین نیز داور چهارم این مسابقه خواهد بود.

اخبار بازیکنان و فرم تیم

منچستریونایتد بدون مصدوم به مصاف سیتیزن ها می رود. مخیتاریان مشکل خاصی برای این دیدار ندارد و طبق گفته مورینیو می تواند دقایقی به میدان برود. همچنین شاو و فلینی هم می توانند از ابتدا برای شیاطین سرخ به میدان بروند.

در سمت مقابل، پپ گواردیولا، آگوئرو را به دلیل محرومیت در اختیار ندارد، مهاجم آرژانتینی سیتی که در سه بازی ابتدایی این فصل سه گل زده است، مهمترین غایب دیدار داربی شهر منچستر است. پپ گواردیولا تایید کرد که سانه و گوندوغان از بند مصدومیت رهایی پیدا کرده اند و آماده حضور در مسابقه هستند، اما شرایط کمپانی هنوز خیلی آماده بازی نیست.

هر دو تیم شهر منچستر در سه بازی ابتدایی خود به سه برد رسیده اند ولی در نهایت این رکورد در هفته چهارم، برای یکی از دو تیم یا هر دو، از بین خواهد رفت. منچسترسیتی در 5 بازی رسمی گذشته خود موفق به کسب 5 برد شده است، یونایتد هم از 4 بازی رسمی قبلی خود، 4 برد کسب کرده است.

سال گذشته بازی دو تیم در این ورزشگاه با تساوی 0-0 پایان یافت. در بازی برگشت در اتحاد، یونایتد با گل رشفورد به پیروزی رسید. در فصل 2014-2015 نیز یونایتد در الدترافورد، با نتیجه سنگین 4-2 سیتی را شکست داد. در مجموع در 5 بازی قبلی دو تیم، سهم برد هر تیم دو برد بوده است و یک مسابقه هم به تساوی انجامیده است.

ترکیب احتمالی دو تیم

اطلاعات و آمار خواندنی از مسابقه

بعد از تحمل 4 شکست پیاپی در داربی در لیگ برتر، یونایتد در سه مسابقه قبلی در داربی، شکست ناپذیر بوده است. دو برد و یک تساوی.

منچسترسیتی فصل گذشته در داربی شهر منچستر موفق به گلزنی نشد. از اکتبر 1995 اتفاق نیفتاده که منچسترسیتی در سه بازی پیاپی در داربی شهر منچستر، گلزنی نکرد.

یونایتد سه بازی از 5 مسابقه قبلیش را مقابل رقیب آبی پوش در لیگ برتر در الدترافورد با شکست پشت سر گذاشته است، این در حالی است که در 29 بازی پیش از آن، آنها فقط دو بار مقابل سیتی در خانه در لیگ برتر شکست خورده بودند.

یونایتد در اولین داربی شهر منچستر در الدترافورد در لیگ برتر، موفق شد سیتیزن ها را با نتیجه ۲-۱ شکست دهد، آن برد به لطف گل های هیوز و اینس به ثمر نشست.

یکی از بهترین دیدارهای دو تیم در چند دهه اخیر، پیروزی ۴-۳ منچستریونایتد در داربی الدترافورد در سال ۲۰۰۹ بود، یونایتد در آن مسابقه سه بار جلو افتاد ولی هر سه بار سیتی بازی را به تساوی کشاند تا این که اوون در دقیقه ۹۶ کار حریف را تمام کرد. دو پیروزی پر گل نیز برای دو تیم در سالهای اخیر ثبت شده است. سیتی در فصل ۲۰۱۱-۲۰۱۲ در الدترافورد یونایتد ده نفره را ۶-۱ شکست داد. شیاطین سرخ نیز نوامبر ۱۹۹۴ موفق شدند سیتزین های شوربخت را با حساب ۵-۰ شکست دهند.

سیتی با پیروزی در دیدار مقابل یونایتد می تواند به پنجاهمین برد در داربی شهر منچستر برسد. رکورد بردهای یونایتد 70 پیروزی است.

ژوزه مورینیو از شانزده مسابقه مقابل پپ گواردیولا، فقط سه برد کسب کرده است.

بازیکنان یونایتد در سالیان اخیر در الدترافورد، سه بار با کارت قرمز از سوی داوران جریمه شده است. روی کین، آلن اسمیت و ایوانز سه بازیکن اخراجی یونایتد در الدترافورد در داربی منچستر بوده اند.

آخرین باری که هر دو تیم مربیان جدیدی روی نیمکت خود داشتند، منچسترسیتی داربی را با برد پشت سر گذاشت.

بهترین گلزنان داربی در الدترافورد در لیگ برتر برای منچستریونایتد، وین رونی، اسکولز، کانتونا و کانچیلسکیس هستند که هریک سه گل را به ثمر رسانده اند.

این تنها برای دومین بار در تاریخ است که هر دو تیم شهر منچستر در سه بازی ابتدایی خود در لیگ برتر، سه برد را کسب می کنند. اولین بار آن، در فصل 2011-2012 رقم خورد که در نهایت سیتی در آن فصل، قهرمان لیگ برتر شد.

در مجموع این سالها، حدود ۱۲۵۲۲۵۲ نفر بازی یونایتد و سیتی را در الدترافورد در لیگ برتر از نزدیک تماشا کرده اند.

رکورد دو تیم در الدترافورد در لیگ برتر:19 بازی، ده برد برای یونایتد، پنج تساوی و چهار برد برای سیتی

پپ گواردیولا 4 بازی ابتداییش را در لیگ، در بارسا ب، بارسلونا و بایرن مونیخ با برد پشت سر نگذاشت. باید دید این بار هم چنین اتفاقی می افتد؟

صحبت های مربیان

مورینیو در کنفرانس خبری خود گفت:

همه آماده بازی هستند، من جمله مخیتارین، فلینی و شاو. نمی گویم که میکی می تواند ۹۰ دقیقه در زمین حاضر باشد، اما او قادر است برای این بازی کمک حال تیم باشد. همه از اردوهای تیم ملی بدون مصدومیت بازگشته اند، و حداقل یک جلسه تمرینی در کنار سایر بازیکنان برگزار کرده اند. همه آماده بازی هستند و البته که می خواهند به زمین بروند.

والنسیا توانست با یک پرواز مستقیم راهی مادرید شود و سپس به لندن برود و از آنجا به منچستر بیاید. روخو و رومرو نیز بالاخره توانستند بعد از سفری طولانی، به منچستر بازگردند. همه آماده بازی و منتظر شروع نبرد هستند.

این یک بازی همچون مسابقات دیگر است، هم برای من و هم برای تیم. ما بازی می کنیم که پیروز شویم و به قهرمانی برسیم، این هدف نهایی ما است. میدانم که داربی برای مردم و هواداران چقدر اهمیت دارد. من داربی های زیادی را تجربه کرده ام، در کشورهای مختلف و شهرهای متفاوت. این بار مقابل یک رقیب خیلی خوب قرار می گیریم و برای پیروزی در این مسابقه باید کیفیت بالایی را از خودمان نشان دهیم.

از زمان حضور مالکین جدید در منچسترسیتی، آنها به یک تیم خوب بدل شده اند که بازیکنان و مربیان خوبی را به خود دیده اند و اکنون نیز مربی و بازیکنان خوبی را در تیم خود دارند. آنها مدعی عنوان قهرمانی هستند و باید به سیتی احترام گذاشت.

زلاتان یک بازیکن فوق العاده است. او کسی نبود که به پول های چینی ها یا دلارهای آمریکایی پاسخ مثبت دهد، زلاتان به دنبال حضور در سخت ترین مکان و چالشی دشوار بود، او می خواهد پیروز شود و نیازی به انگیزش از سوی ما ندارد. انگیزه در روح او وجود دارد.

در غیبت آگوئرو، پپ می تواند با استرلینگ یا ایهیناچو در خط حمله بازی کند، شاید هم تصمیم بگیرد که سیلوا نقش شماره نه کاذب را بازی کند. مشخص است که گزینه های زیادی پیش روی سیتی وجود دارد، آنها ترکیب خوبی در اختیار دارند و می توانند تصمیم لازم را بگیرند.

پپ گواردیولا هم در نشست خبری خود گفت:

احترام زیادی برای مورینیو قائل هستم. همیشه سعی می کنم از همه همکارانم چیز یاد بگیرم و از مورینیو هم چیزهایی یاد گرفتم. رسانه ها این بحث رقابت را درست کردند و ما نمی توانیم کاری در این مورد بکنیم. او در زمان حضور سر بابی رابسون در بارسلونا مربی من بود. بله دوران حضور روی نیمکت رئال و بارسا برای هر دو ما آسان نبود اما سه هفته پیش در جلسه مربیان لیگ برتر یکدیگر را دیدیم. صحبت خوبی با رونالد کومان و تونی پولیس داشتیم. البته که دعوت مورینیو برای صرف نوشیدنی پس از پایان بازی را قبول می کنم.

براوو مشکلی برای بازی ندارد. پایش درد می کرد اما در دو روز گذشته تمرین کرده و در بازی فردا در درون دروازه قرار می گیرد. کمپانی هم در تمرینات شرکت کرده اما منتظر نتایج آزمایش خونش هستیم و در مورد او ریسک نمی کنیم. سانه و گوندوغان هم در تمرینات شرکت کردند و وضعیت بهتری دارند.

من سه بازی یونایتد در لیگ را دیدم و مثل ما بازی به بازی بهتر شدند. مارسیال خیلی سریع است و ماتا در بین خطوط حریف خطرناک است. در مورد کیفیت رونی و ابراهیموویچ هم که شکی نیست. آن ها بازیکنان قد بلند زیادی دارند و کنترل شان دشوار است. آن ها مثل تیم های گذشته منچستر یونایتد قدرتمند هستند.

ما می دانیم در بازی فردا چگونه می خواهیم مقابل یک تیم بسیار خوب بازی کنیم. می خواهیم بازی را کنترل کنیم و دوست ندارم فرصت ضد حمله به حریف بدهیم. دوست دارم عملکردی مثل ۵ بازی گذشته داشته باشیم. مقابل استوا بخارست در رومانی و همچنین نیمه نخست بازی مقابل وستهام خوب کار کردیم. در خانه استوک سیتی متوجه شدم لیگ برتر چقدر دشوار است. ما به زمان نیاز داریم. ژوه هم به زمان نیاز دارید اما دنیا به ما این زمان را نمی دهد. دربی به اینکه ما چگونه بازی کنیم بستگی دارد. تا روز آخر دوران مربیگریم به اینکه برای کسب پیروزی باید خوب بازی کنید باور خواهم داشت.

ابتدا اجازه دهید این دربی را تجربه کنم تا بعد بتوانم آن را با دربی اسپانیا و مونیخ مقایسه کنم. همه این دربی ها برای رسانه ها یکسان است. به نکات خوب و بد زیادی پرداخته می شود و ساعت ها صرف آنالیز تیم ها می شود. خوشحالم که حضور در لیگ انگلیس و دربی منچستر را تجربه می کنم. دیشب به رستورانی در منچستر رفتم و رفتار مردم مودبانه بود. هواداران یونایتد به من سلام کردند و هواداران سیتی مرا بغل کردند.

احترام زیادی برای زلاتان و کاری که برای فوتبال انجام داده قائل هستم. او یکی از بهترین بازیکنان دنیا است. بهترین بازیکنان دنیا هنگام ورود به یک باشگاه با استعدادشان همه را تحت تاثیر قرار می دهند. برای عده ای طول می کشد تا با تیم و محیط جدید تطبیق یابند اما بهترین بازیکنان خیلی سریع خودشان را تطبیق می دهند و زلاتان یکی از بهترین ها است.

2021