مدافع سابق توپچی ها: موستافی باید رهبری خط دفاعی آرسنال را برعهده بگیرد

مدافع سابق توپچی ها: موستافی باید رهبری خط دفاعی آرسنال را برعهده بگیرد

وبسایت رسمی برنامه نود - درحالی‌که در طول تاریخ تنها دو مدافع گران‌تر از شکودران موستافی، خرید جدید آرسنال بوده‌اند، مارتین کیون بازیکن سابق توپچی‌ها معتقد است این مدافع باید یک ویژگی مهم را به تیم اضافه کند.

به گزارش وب‌سایت رسمی برنامه نود و به نقل از FourFourtwo، قدرت رهبری در خط دفاعی چیزی است که در دوران حضور کیون در قلب خط دفاعی این تیم هرگز دیده نمی‌شد، اما از آخرین فصل حضور این بازیکن در آرسنال و البته آخرین قهرمانی شاگردان ونگر در لیگ جزیره، این موضوع همیشه مسئله‌ساز بوده است. حالا مارتین کیون معتقد است، ونگر نیاز دارد که خرید جدیدش قدرت رهبری را به خط دفاعی تیمش اضافه کند. وی در این باره گفت:

مهم این است که شما ترکیب مناسبی در قلب خط دفاع پیدا کنید. موستافی در اولین بازی یورو برای آلمان به میدان رفت و نمایش خیلی خوبی داشت و حتی موفق به گلزنی شد. او با رزومه خوبی به آرسنال می‌آید و امیدوارم بتواند قدرت رهبری را به خط دفاعی آرسنال اضافه کند. اگر وی قرار است در کنار کوشیلنی زوج موفقی تشکیل دهد، نیاز دارد که چنین قابلیتی را با خود داشته باشد.

وی ادامه داد:

"هرچند کوشیلنی پیشرفت خیلی زیادی داشته است، اما مرته ساکر همواره رهبر خط دفاعی آرسنال محسوب می‌شده است، بنابراین موستافی باید چنین قابلیتی را هم داشته باشد. به علت اهمیت بالای زوج خط دفاعی، شما نیازمند بازیکنانی باتجربه در آن پست‌ها هستید. از موستافی انتظار می‌رود خیلی زود بازی‌های خوبش را برای آرسنال شروع کند.

اگر موستافی بتواند در اولین بازی پس از تعطیلات ملی برای آرسنال به میدان برود، به معنی خط خوردن راب هولدینگ، مدافع جوان آرسنال از ترکیب تیم خواهد بود. کیون در مورد عملکرد این بازیکن سابق بولتون گفت:

هولدینگ خرید خوبی محسوب می‌شود چراکه تنها 2.5 میلیون پوند هزینه داشته است و به نظر مدافع خوبی می‌آید. اما احساس می‌کنم اهمیت این پست مانند پست دروازه‌بان خیلی بالاست. معمولا شما از دروازه‌بانان جوان در تیم‌های بزرگ استفاده نمی‌کنید، چراکه به‌محض این‌که یک اشتباه کنند فشار زیادی رویشان خواهد بود. هولدینگ شرایطش را تا اینجا به‌خوبی مدیریت کرده است، درحالی‌که انتظار می‌رفت چمبرز از او وضعیت بهتری داشته باشد. شاید به همین دلیل چمبرز به میدلزبورو قرض داده شد، چراکه به نظر می‌رسید وی نیاز به پیشرفت بیشتری دارد.

گفتنی است آرسنالی‌ها در هفته چهارم لیگ جزیره میزبان ساوتهمپتون خواهند بود.

1405