احتمال به تعبیق افتادن هفته سوم لالیگا به دلیل گرمای هوا

احتمال به تعبیق افتادن هفته سوم لالیگا به دلیل گرمای هوا

وبسایت رسمی برنامه نود - رییس فدراسیون اسپانیا، خاویر تباس اعلام کرد با توجه به گرمای شدید هوا در روزهای پایانی تابستان، ممکن است دیدارهای هفته سوم لالیگا به تعبیق بیافتند.

به گزارش وبسایت نود، با توجه به جبهه باد گرمی که از مناطق ایبرین سولا ایجاد شده است، رییس فدراسیون اسپانیا اعلام کرد که در صورتی که دمای هوا از مرز خطر عبور کند احتمال تغییر تاریخ بازی‌ها وجود دارد. تباس در گفتگو با کادنا کوپه و وبسایت ESPN اعلام کرد:

اگر دمای هوا از 40 درجه عبور کند، باید بازی‌هایی که در مناطق گرم برگزار می شوند را به تعبیق بیاندازیم تا خطری سلامت بازیکنان را تهدید نکند. بازی کردن در دمای 36، 37، 38 و 39 درجه بسیار سخت است اما بازی در دمای بالاتر از این مقدار می‌تواند باعث صدمه زدن به سلامت بازیکنان شود.

با توجه به افزایش عجیب دمای هوا در بخش‌هایی از کشور اسپانیا، رییس فدراسیون این کشور اعلام کرد که سلامت بازیکنان از هر چیزی مهمتر است. او در این مورد ادامه داد:

بحث‌های زیادی برای شرایط برگزاری هفته دوم و هفته سوم لالیگا انجام دادیم و بیش از همه سلامت بازیکنان را مد نظر قرار دادیم. رئال مادرید در آخرین دیدار خود در حالی به میدان رفت که دمای هوا 32 درجه سانتی گراد بود و این شرایط را برای بازیکنان سخت خواهد کرد.

پس از وقفه ای که در مسابقات لالیگا ایجاد شد، پس از بازی‌های ملی، مسابقات لالیگا در هفته جاری ادامه خواهد داشت و رئال سوسیه داد باید در اولین دیدار از این هفته روز جمعه به مصاف اسپانیول برود، اما تباس شرایط برگزاری این دیدار را بسیار سخت توصیف کرد. او در این مورد افزود:

مسئله ای که باعث نگرانی ما شده است این است که پس از غروب آفتاب نیز دمای هوا کاهش پیدا نخواهد کرد و این مسئله را برای برگزاری مسابقات سخت خواهد کرد، باید با داورها و کمیته برگزاری مسابقات هماهنگی های لازم را انجام دهیم تا مطمئن شویم که بازیکنان می‌توانند به مقدار کافی آب و نوشیدنی استفاده کنند تا سلامت آن‌ها به خطر نیوفتد.

با توجه به هوای گرمی که در روزهای پایانی تابستان به کشور اسپانیا وارد شده است، به نظر می رسد شرایط سختی بر لالیگای اسپانیا حاکم خواهد بود.

1899