باشگاه‌های اروپایی به دنبال مذاکره با یوفا برای تعویق تاسیس سوپرلیگ تا سال 2024

باشگاه‌های اروپایی به دنبال مذاکره با یوفا برای تعویق تاسیس سوپرلیگ تا سال 2024

وبسایت رسمی برنامه نود - باشگاه های اروپایی قصد دارند بحث تاسیس سوپر لیگ اروپایی را حداقل تا سال 2024 به تعویق بیندازند.

به گزارش وبسایت نود، یوفا و اتحادیه باشگاه های اروپایی که دو هفته پیش بر سر سهمیه بندی جدید لیگ قهرمانان و توزیع حق پخش این رقابت ها تا سال 2021 به توافق رسیدند اعلام کردند به زودی مذاکرات خود برای دوره سه سالی بعدی از 2021 تا 2024 را آغاز خواهند کرد.

کارل هاینتس رومنیگه که ریاست اتحادیه باشگاه های اروپایی را بر عهده دارد در این مورد به نقل از آسوشیتد پرس گفته:

این به نوعی تضمین می کند که باشگاه ها زیر چتر یوفا متحد باقی باقی بمانند. ما به همکاری خودمان با یوفا در آینده ادامه می دهیم. شکی در این موضوع نیست.

رومنیگه این اظهارات را پس از دو روز جلسه که با حضور نمایندگان باشگاه های اروپایی برگزار شد و باشگاه های کوچک ناراحتی خود از توافق جدید با یوفا را اعلام کردند بر زبان آورد.

یوفا و اتحادیه باشگاه های اروپایی ماه گذشته پس از ماه ها بحث و جدل و فشار باشگاه های بزرگ مثل رئال مادرید و یوونتوس سرانجام به توافق رسیدند. باشگاه های ایتالیایی و اسپانیایی برندگان بزرگ تغییرات جدید لیگ قهرمانان بین سال های 2018 تا 2021 هستند.

ایتالیا که همراه با انگلیس، اسپانیا و آلمان در بین 4 لیگ برتر اروپا قرار دارد براساس توافق جدید 4 نماینده تضمین شده در بین 32 تیم حاضر در لیگ قهرمانان خواهد داشت. سری آ براساس مدل فعلی تنها 2 نماینده تضمین شده در بین 32 تیم دارد.

باشگاه های اسپانیایی هم در صورت تکرار روند موفق خودشان در لیگ قهرمانان براساس توافق جدید درآمد بیشتری کسب خواهند کرد. یوفا براساس مدل فعلی درآمد کسب شده از حق پخش تلویزیونی از هر کشور را بین نمایندگان همان کشور تقسیم می کند اما در توافق جدید این درآمد به باشگاه های موفق هر فصل تعلق می گیرد. مدل فعلی باعث شد منچستر سیتی باوجود حذف در نیمه نهایی فصل گذشته لیگ قهرمانان درآمد بیشتری نسبت به دیگر تیم ها کسب کند.

نایب رییس بایرن مونیخ همچنین در مورد درخواست شبکه های تلویزیونی آسیایی و آمریکایی برای برگزاری بازی های لیگ قهرمانان در ساعت های مناسب برای مردم این قاره ها گفت:

هدف ما در ابتدا این است که هواداران اروپایی را خوشحال کنیم و قصد برگزاری بازی ها در ساعت های عجیب و غریب را نداریم. ما هیچ وقت در مورد برگزاری بازی ها در ظهر برای خوشحال کردن دوستان آسیایی مان صحبت نکردیم.

2031