ونزوئلا 2-2 آرژانتین؛ نجات یاران بائوزا از مهلکه ونزوئلا

ونزوئلا 2-2 آرژانتین؛ نجات یاران بائوزا از مهلکه ونزوئلا

وبسایت رسمی برنامه نود - تیم ملی فوتبال آرژانتین پس از مصدومیت مسی و کسب 3 امتیاز شیرین خانگی مقابل اروگوئه، با هدف ادامه صدرنشینی به مریدا ونزوئلا سفر کرد تا به میهمانی تیم ملی ونزوئلا برود.

به گزارش وبسایت نود، آرژانتین با 14 امتیاز صدرنشین مسابقات مقدماتی جام جهانی 2018 در منطقه آمریکای لاتین تا پیش از بازی های امشب بود ولی ونزوئلا با کسب فقط یک امتیاز عملاً شانس چندانی برای رسیدن به جام جهانی ندارد. ونزوئلا با سیستم 2-4-4 و آرژانتین با سیستم 1-3-2-4 به میدان رفتند. ترکیب اصلی دو تیم به شرح ذیل بود:

ونزوئلا: دنی هزناندز، اوسوالدو ویزکاروندو، خوزه ولاسکز، میکل ویانووا، الکساندر گونزالز، خوانپی، توماس رینکون، آدالبرتو پنیاراندا، آرلس فلورس، جوزف مارتینز، ماریو روندون

آرژانتین: سرخیو رومرو، پابلو زابالتا، نیکولاس اوتامندی، رامیرو فونس موری، مارکوس روخو، لوکاس بیلیا، خاویر ماسکرانو، اریک لاملا، اور بانگا، انخل دی ماریا، لوکاس پراتو

تیم ملی آرژانتین در غیاب لیونل مسی و پائولو دیبالا از طراوت همیشگی برخوردار نبود و این امر به وضوح در جریان بازی آلبی سلسته به چشم می خورد. از طرفی ونزوئلا با هدایت آلفرد دودامل تبدیل به تیمی احترام برانگیز شده است. آنها به کم چند بازیکن کلیدی خود از جمله روندون، مارتینز، پنیاراندا و خوانبپی بازی بسیار بهتری را در نیمه اول در مقایسه با حریف مطرح خود ارائه دادند. حملات ونزوئلا بسیار جدی تر و خطرناک تر از آرژانتین به نظر می رسید. پس از فشار اندک دقایق نخست ونزوئلا، تیم میهمان چند بار روی دروازه خطرساز شد از جمله توپ ارسالی مارکوس روخو و ضربه سر دی ماریا یا شوت محکم لوکاس بیلیا که با اختلاف کمی به بیرون رفت. پراتو نیز در دقیقه 32 یک فرصت عالی را با ضربه سر از دست داد ولی پس از آن، بازی بهتری را از ونزوئلا شاهد بودیم. در دقیقه 35 توپ ارسالی روندون توسط مدافعان آرژانتین برگشت داده شد تا در کنج محوطه جریمه به خوان پابلو آنور ملقب به خوانپی رسیده و او با شوتی سهمگین توپ را در کنج دروازه آرژانتین قرار بدهد. یک گل بسیار زیبا از بازیکنی که بسیار فعال بود و برتری 1-0 ونزوئلا مقابل شاگردهای ادگاردو بائوزا در نیمه اول رقم خورد.

ونزوئلا در نیمه دوم نیز با برتری محسوسی در مقایسه با آرژانتین بازی می کرد. آنها در دقیقه 53 به گل دوم دست یافتند. توپی که در محوطه جریمه آرژانتین توسط روندون برای جوزف مارتینز فرستاده شد و در غفلت مدافعان آرژانتینی تبدیل به گل دوم ونزوئلا گردید. نتیجه ای عجیب تا دقیقه 55 رقم خورده است.

آرژانتین فقط 5 دقیقه پس از دریافت گل دوم اختلاف را به حداقل رساند. لوکاس پراتو مهاجم نوک آلبی سلسته در میان غفلت مدافعان ونزوئلا و تماشای آنها، توپی را که در محوطه جریمه به وی رسید با فرصت طلبی تبدیل به گل اول یاران ادگاردو بائوزا کرد.

بائوزا دو تعویض متوالی را پس از گل اول آرژانتین انجام داد و انخل کوریارا به همراه لوکاس آلاریو به زمین فرستاد.

آرژانتین که به دنبال جبران نتیجه بود، چند توپ خطرناک را روی دروازه ونزوئلا ارسال کرد و در دقیقه 83 صاحب یک ضربه کرنر شد. کرنر ارسالی دی ماریا در محوطه شش قدم و درست در زیر پای نیکولاس اوتامندی فرود آمد تا او با یک تک ضربه سرعتی، نتیجه را به تساوی 2-2 بکشاند.

پس از تساوی 2-2 بازی بسیار زیباتر شد و ونزوئلا چند موقعیت بسیار خوب را از دست داد و یک بار هم در دقیقه 88 توپ را به تیر دروازه آرژانتین زد.ضربه آزاد خطرناک روندون برای ونزوئلا و شوت محکم دی ماریا برای آرژانتین که توسط دروازه بان حریف دفع شدند، آخرین فرصت های این بازی بودند. این بازی در نهایت با تساوی 2-2 خاتمه پذیرفت.

4464