اروگوئه 4-0 پاراگوئه؛ درخشش مجدد کاوانی و سوارز و صدرنشینی اروگوئه

اروگوئه 4-0 پاراگوئه؛ درخشش مجدد کاوانی و سوارز و صدرنشینی اروگوئه

وبسایت رسمی برنامه نود - تیم ملی فوتبال اروگوئه در ادامه مسابقات مقدماتی جام جهانی در منطق آمریکای لاتین به مصاف پاراگوئه رفت. این بازی به میزبانی اروگوئه برگزار و در نهایت با برتری شاگردهای اسکار تابارز خاتمه یافت.

به گزارش وبسایت نود، تیم 13 امتیازی اروگوئه در شرایطی به مصاف پاراگوئه 12 امتیازی می رفت که پیروزی در این بازی به معنای صدرنشینی اروگوئه ولو به طور موقت بود. هر دو تیم اروگوئه و پاراگوئه با سیستم 2-4-4 به میدان رفتند.

اروگوئه: فرناندو موسلرا، دیگو گودین، خوزه خیمنز، ماتیاس کوروخو، گاستون سیلوا، کریستین رودریگز، اگیدیو آروالو، کارلوس سانچز، گاستون رامیرز، ادینسون کاوانی، لوئیز سوارز

پاراگوئه: دیگو بارتو، پائولو داسیلوا، پابلو آگیلار، خورخه موریرا، سالوستیانو کاندیا، ویکتور آیالا، نستور اورتیگوزا، کریستین ریوه روس، اسکار رومرو، داریو لزکانو، انخل رومرو

اروگوئه از همان ابتدا برتری خود را حریف خود دیکته کرده و مزد این برتری را در دقیقه 18 با گل ادینسون کاوانی گرفت. پس از به ثمر رسیدن گل نسبتاً زودهنگام برای اروگوئه، باز هم یاران اسکار تابارز سرمربی تیم ملی اروگوئه به حملات پر دامنه خود در نیمه اول ادامه دادند تا این که سانتر جناح راست با ضربه سر کریستین رودریگز تبدیل به گل دوم اروگوئه در دقیقه 42 شد. پاراگوئه که پس از خوردن این گل کاملاً تمرکز خویش را از دست داده بود، در آخرین ثانیه های نیمه اول، یک خطای پنالتی بی موقع را روی لوئیز سوارز در محوطه جریمه انجام دادند تا مهاجم بارسلونا پشت توپ ایستاده و گل سوم تیمش را از روی نقطه پنالتی به ثمر برساند. بدین ترتیب اروگوئه با برتری 3-0 در نیمه اول به رختکن رفت.

نیمه دوم نیز با برتری فنی اروگوئه آغاز شد و این تیم به یک گل زودهنگام روی حرکت پا به توپ فوق العاده لوئیز سوارز دست یافت. حرکت انفرادی سوارز از سمت چپ و ارسال او در دهانه دروازه خالی با ضربه سر ادینسون کاوانی تبدیل به گل چهارم اروگوئه در دقیقه 55 شد. اشتهای اروگوئه پس از گل چهارم نیز کم نشد و این تیم همچنان توپ های زیادی را روی دروازه تیم میهمان فرستاد. تابارز که پیروزی تیمش را قطعی می دید، در ادامه بازی ترجیح داد تا کاوانی و سوارز را از بازی بیرون بکشد. بازی در دقایق پایانی بسیار آرام شد و در نهایت با برتری 4-0 اروگوئه به پایان رسید.

4464