گفت‌وگوی ویژه نود با وحید شمسایی؛ امسال صعود نکنیم دیگر به نیمه نهایی نمی‌رسیم

گفت‌وگوی ویژه نود با وحید شمسایی؛ امسال صعود نکنیم دیگر به نیمه نهایی نمی‌رسیم

وبسایت رسمی برنامه نود - کاپیتان اسبق تیم ملی فوتسال اعتقاد دارد اگر تیم فعلی ایران در جام جهانی 2016 موفق نشود به جمع 4 تیم پایانی صعود کند، تا سالیان طولانی دیگر نمی‌توانیم به این هدف برسیم.

تیم ملی فوتسال ایران، بامداد پنجشنبه برای حضور در مسابقات جام جهانی 2016، عازم کلمبیا خواهد شد.

وحید شمسایی، کاپیتان اسبق تیم ملی و اسطوره فوتسال ایران در گفت‌وگو با خبرنگار وبسایت نود درخصوص ارزیابی خود از تیم ملی پیش از اعزام به کلمبیا گفت: در ابتدا باید بگویم جام جهانی همیشه و در هر شرایطی بسیار سخت است. مخصوصاً برای رشته‌هایی مانند فوتسال که در المپیک نیستند، جام جهانی در بالاترین سطح برگزار می‌شود. اما با این وجود از نظر من تیم ملی در شرایط خوبی برای جام جهانی قرار دارد. قصد ندارم با این حرف توقع مردم را نسبت به تیم بالا ببرم، اما برداشت شخصی من این است که در حال حاضر بهترین تیم تاریخ فوتسال کشورمان را در اختیار داریم. از نظر تجربه بازیکنان تیم ملی در سطح بالایی قرار دارند و به غیر از چند نفر بقیه تجربه بازی در جام جهانی را دارند و بازی‌های بین المللی زیادی انجام داده‌اند. همه ما به این تیم خیلی امید داریم و امیدوارم که شرایط در مسابقات هم به شکلی پیش برود که تیم ملی بتواند با بهترین نتیجه ممکن به ایران بازگردد.

او در مورد تحلیل خود از گروه ایران در مرحله اول مسابقات و همچنین حریفان احتمالی ایران در مراحل بعدی جام جهانی نیز اظهار داشت: در مرحله گروهی با قرعه خوبی روبرو شده‌ایم. اسپانیا که بهترین تیم دنیا است و برای همه ما شناخته شده است، رقیب اصلی و جدی ما در این گروه است. دو تیم دیگر هم با اینکه حریفان سختی خواهند بود، اما در حدی نیستند که برای ما مشکل‌ساز شوند. آذربایجان که سرمایه‌گذاری زیادی در فوتسال داشته است و چند بازیکن برزیلی دارد، تیمی ناشناخته است، مراکش هم تیم بدی نیست اما کلاً تیم‌های آفریقایی هیچ وقت حرفی برای گفتن مقابل ما نخواهند داشت. به امید خدا اگر از گروه حتی به عنوان تیم دوم صعود کنیم، برای رفتن به مراحل بالاتر مسابقات کار زیاد سختی نداریم. در دور دوم تایلند یا کوبا حریف ما خواهند بود که هر دو تیم را می‌توانیم شکست بدهیم و بعد از دور دوم تازه کا اصلی ما در جام جهانی برای رسیدن به نیمه‌نهایی شروع خواهد شد.

شمسایی ادامه داد: در مرحله سوم احتمالاً باید با یکی از دو تیم پرتغال و یا کلمبیا بازی کنیم که هر دو تیم خوشبختانه برای ما ناشناخته نیستند. در مسابقات زیادی هم که روبری آنها داشته‌ایم، بارها هر دو تیم را مغلوب کرده‌ایم و قطعاً می‌توانیم در جام جهانی هم این دو تیم را از پیش رو بردایم.

کاپیتان اسبق تیم ملی فوتسال در ادامه صحبت‌های خود با اشاره به شرایط خوب تیم ملی تصریح کرد: من دیشب خودم در مراسم بدرقه تیم ملی، بین بازیکنان بودم و دیدم که شرایط روحی تیم چقدر خوب است. از حالا به بعد دیگر نباید به گذشته و کمبودهایی که در راه آماده‌سازی تیم بوده است فکر کرد و فقط باید به فکر موفقیت در جام جهانی بود. همه چیز برای موفقیت تیم ملی آماده است و من شک ندارم که اگر در طول مسابقات از نظر روحی و روانی به مشکل نخوریم، می‌توانیم نتیجه بسیار خوبی در این دوره بگیریم. همانطور که گفتم این تیم بهترین تیمی است که ما در طول تاریخ حضور در جام جهانی فوتسال داشته‌ایم و اگر نتوانیم با این تیم به جمع 4 تیم پایانی برسیم، دیگر تا سال‌ها نمی‌توانیم به نیمه نهایی جام جهانی صعود کنیم.

وحید شمسایی در پایان گفت: من در فوتسال به تمام افتخارات ممکن رسیدم و تنها چیزی که به آن نرسیدم رفتن به نیمه‌نهایی جام جهانی به همراه تیم ملی بود. ولی امیدوارم محمد کشاورز به عنوان کاپیتان تیم ملی در کلمبیا این افتخار را کسب کند.

6017