مقدماتی جام‌جهانی 2018 / گروه‌های حساس

مقدماتی جام‌جهانی 2018 / گروه‌های حساس

امشب با برگزاری دیدارهای 3 گروه، دور اول رقابت‌های مقدماتی جام‌جهانی 2018 در قاره اروپا به پایان می‌رسد.

به گزارش کاپ، در ادامه دور اول رقابت‌های مقدماتی جام‌جهانی 2018 در قاره اروپا، امشب بازی‌های گروه اول، دوم و هشتم انجام می‌شود.

نبرد دشوار 

در گروه اول سوئد در شهر «سولنا» میزبان هلند است. لاله‌های نارنجی پس از ناکامی در راه رسیدن به یورو 2016، کماکان سیر سقوطی را طی می‌کند و حتی از برتری در بازی‌های دوستانه هم عاجز نشان می‌دهد، با این حال رقابتساعت 23:15 امشب برای قهرمان سابق اروپا در حکم شروعی دوباره است. به همین دلیل شاگردان دنی بلیند با انگیزه‌ای مصاف به میدان می‌روند. هر چقدر هلند پس از نرسیدن به یورو 2016 دست به تغییر و تحول در ترکیب تیمش زده، سوئد از زمان حذف ناامیدکننده در تورنمنت تابستانی امسال بدون تغییر مانده و تنها باشگاه زلاتان ابراهیموویچ تغییر کرده است! ستاره جدید منچستریونایتد تا قبل از خداحافظی در پایان یورو 2016 بی‌گمان مهره اصلی تیمش بود. بدون او، رسوخ به خط دفاع ضعیف هلند به عهده دیگر اعضای تهاجمی تیم سوم جام‌جهانی 1994 خواهد بود اما در سوی مقابل ضدحملات طراحی شده از سوی تیم بلیند، می‌تواند ورزشگاه سولنا را غرق در سکوت کند.تغییرات هلند در این بازی نسبت به رقابت دوستانه مقابل یونان، شامل حضور سیلسن در دروازه به جای «زوئت» و استفاده از بلیند یا بروما به جای فن‌دیک است. سوئد در اولین روزهای پس از دوران بازنشستگی زلاتان در رده ملی، امشب کیم کالستروم را هم در اختیار ندارد.

 رویارویی‌های قبلی 

 2 تیم از زمان اولین رویایی در سال 1903 تاکنون 18 بار با هم روبه‌رو شده‌اند که سهم هر تیم 7 پیروزی بوده است. آخرین رویارویی  هم با برتری 3 بر 2 سوئد در مقدماتی یورو 2012 به پایان رسید.

قهرمان وارد می‌شود

 در دیگر بازی مهم امشب، پرتغال در اولین بازی رسمی پس از قهرمانی در یورو 2016، نخستین بازی خود در گروه دوم رقابت‌های مقدماتی جام‌جهانی 2018 را مقابل میزبانش، سوئیس برگزار می‌کند.پرتغال غیر از کریس رونالدوی کماکان مصدوم همان ترکیب بازی فینال یورو 2016 را در اختیار دارد و فرناندو سانتوس بسیار امیدوار است تیم جوانش با اتکا به مهره‌هایی مانند ژائو ماریو در اولین گام موفق ظاهر شد. در این بین رناتو سانچس، پدیده پرتغالی یورو از ترکیب تیم خط خورده و سرانجام باید مشخص شود تیم بدون او و رونالدو توان برتری دارد یا نه. البته سانتوس تیمی بر محور بازی تیمی بسته و ستاره در برزیل اروپا معنایی ندارد. سوئیس پتکوویچ با بازی‌های درخشان در یورو 2016، هوادارانش را به آینده امیدوار است. بازیکنانی مانند ژردان شقیری به سرعت و تکنیک خوب خود توانایی باز کردن خط دفاع رقیب را دارند.

رویارویی‌های پیشین

سوئیس در 6 بازی خانگی مقابل پرتغال، 2 برد، 3 تساوی و یک باخت به دست آورده و امشب در ورزشگاه سنت‌یاکوب شهر بازل به دنبال قربانی کردن قهرمان اروپاست.

 سایر بازی‌ها 

گروه اول: بلاروس- فرانسه، بلغارستان- لوکزامبورگ

گروه دوم: آندورا- لتونی، جزایرفارو- مجارستان

گروه هشتم: بوسنی- استونی، قبرس- بلژیک، جبل‌الطارق- یونان