پیش بازی اسپانیا- لیختن اشتاین؛ هجوم ماتادورها به سرزمین کوهستان های برفی

پیش بازی اسپانیا- لیختن اشتاین؛ هجوم ماتادورها به سرزمین کوهستان های برفی

وبسایت رسمی برنامه نود - تیم ملی فوتبال اسپانیا پس از ناکامی در یورو 2016 و پایان عصر ویسنته دل بوسکه، اکنون دوره جدیدی را با خولن لوپتگی آغاز کرده است. ماتادورها در اولین مسابقه خود از رقابت های انتخابی جام جهانی 2018 در قاره اروپا به مصاف لیختن اشتاین می روند. 

به گزارش وبسایت نود، تیم ملی فوتبال اسپانیا که پر افتخار ترین تیم ملی طی 10 سال اخیر بوده است، پس از پایان تلخ یورو 2016 و آغاز عصری جدید با خولن لوپتگی سرمربی جدید خود، باید دوشنبه شب ساعت 23:15 دقیقه در چارچوب مسابقات مقدماتی جام جهانی 2018 به مصاف لیختن اشتاین برود. این بازی در ورزشگاه «رینو» در شهر لئون اسپانیا به قضاوت سایمون لی اوانز داور ولزی برگزار خواهد شد.

 اسپانیایی ها برای کسب آمادگی بیشتر، یک مسابقه دوستانه را مقابل بلژیک برگزار کردند که با برتری 2-0 آنها خاتمه یافت. شاگردهای خولن لوپتگی سرمربی جدید اسپانیا در اولین حضور وی روی نیمکت ماتادورها و طی اولین بازی از مسابقات مقدماتی جام جهانی باید با یکی از ضعیف ترین تیم های قاره اروپا یعنی لیختن اشتاین دیدار کنند.

مربی سابق تیم رئال مادرید کاستیا (تیم دوم رئال مادرید) اگر چه کارنامه مربیگری چندان روشنی در بالاترین سطح فوتبال اروپا نداشته اما همه طرفدارهای اسپانیا انتظار دارند که تیم او با غلبه بر ایتالیا، آلبانی، رژیم اشغالگر قدس، مقدونیه و لیختن اشتاین در این گروه از مسابقات مقدماتی جام جهانی، بلیت سفر به روسیه را به دست آورد. لازم به ذکر است که لوپتگی در رده سنی پایه به همراه تیم های زیر 19 ساله و زیر 21 ساله اسپانیا به قهرمانی اروپا رسیده ولی کارنامه چندان موفقی به همراه پورتو در لیگ پرتغال نداشته است. تیم های نخست هر گروه به مرحله نهایی جام جهانی صعود می کنند ولی تیم های دوم باید در پلی آف حضور یابند.

ستاره های مسابقه:

هوادارهای اسپانیا پس از بازی درخشان این تیم مقابل بلژیک دوباره امیدوار شدند. خولن لوپتگی چند ستاره آماده همچون پاکو آلکاسر، دیگو کاستا، آلوارو موراتا و نولیتو را در اختیار داشته ولی نقطه قوت همیشگی اسپانیا یعنی خط هافبک که روزگاری با ژاوی هرناندس، سسک فابرگاس و آندرس اینیستا بی رقیب به نظر می رسید، اکنون از آن صلابت گذشته برخوردار نیست. لوپتگی تلاش می کند که رهبری میانه میدان را به سرخیو بوسکتس و کوکه بسپارد و احتمالاً  از سیستم 3-3-4 استفاده خواهد کرد. نقطه قوت اسپانیا در خط حمله است که سه مهاجم آماده یعنی نولیتو، دیگو کاستا و آلوارو موراتا را در اختیار دارد. موراتا که شاگرد لوپتگی در تیم زیر 21 ساله های اسپانیا بود، دوباره باید برای این مربی به میدان برود.

نکات آماری مسابقه:

لیختن اشتاین که در رتبه 182 رده بندی فیفا قرار داشته و طی 21 بازی اخیر طعم برد را نچشیده است، به احتمال قریب به یقین یک حریف دست و پاگیر برای اسپانیا نیست ولی شاگردهای لوپتگی باید یک تمرین بسیار جدی را مقابل این حریف انجام دهند. اسپانیا طی رویارویی های گذشته با لیختن اشتاین، 23 گل به این تیم زده و هرگز از این تیم گل نخورده و رکورد 100 درصد برد مقابل این حریف را حفظ کرده است. لیختن اشتاین چند بازیکن در اختیار دارد که سال های سال در ترکیب اصلی به میدان می روند از جمله مارتین بوخل، فرانتس برگمایر و پیتر یله که دروازه بان تیم ملی لیختن اشتاین طی سال های اخیر بوده است. شاید به جز مارسل بوخل (امپولی-بازیکن سابق یوونتوس) و ساندرو وایزر (ردینگ) نتوان هیچ بازیکن مطرح دیگری را در ترکیب لیختن اشتاین یافت.

ترکیب احتمالی دو تیم:

4464