از گابریل ژسوس و کریستین پولیسیچ تا سردار آزمون، 10 بازیکنی که در جام جهانی 2018 خواهند درخشید

از گابریل ژسوس و کریستین پولیسیچ تا سردار آزمون، 10 بازیکنی که در جام جهانی 2018 خواهند درخشید

وبسایت رسمی برنامه نود - در حالیکه مسابقات انتخابی جام جهانی 2018 در نقاط مختلف دنیا در حال برگزاری است، نیک آمس از وبسایت ESPN نگاهی داشته است به بزرگترین استعدادهایی که احتمالا در مسابقات جام جهانی آینده درخشش قابل توجهی خواهند داشت.

به گزارش وبسایت نود، مسابقات انتخابی جام جهانی 2018 در روسیه برگزار خواهد شد و با توجه به حضور استعداد های درخشان در نقاط مختلف دنیا، به نظر می‌رسد این بازیکنان در این مسابقات درخشش قابل توجهی خواهند داشت.

کریستین پولیسیچ: دورتموند – تیم ملی آمریکا

هیچ کس به سطح بالای توانایی‌های پولیسیچ شک ندارد، او در ماه‌ آینده تنها وارد 18 سالگی می‌شود و این در حالی است که چشم امید بسیاری از فوتبال دوستان آمریکایی به آینده این بازیکن است. بازیکن جوان پنسیلوانیایی یکی از بازیکنان جهانی تیم ملی آمریکا است و در دیدار جمعه این تیم مقابل سنت ویسنت گرنادینس که با برتری 6-0 آمریکا به پایان رسید موفق شد 2 گل به ثمر برساند. همچنین برتری مقابل ترینیداد و توباگویی که به مرحله پنجم کونکاکاف صعود کرده است، پیشرفت بازیکنان یورگن کلینزمن را نشان می‌دهد. به نظر می‌رسد پولیسیچ به زودی به عنوان یکی از مهمترین بازیکنان تیم ملی آمریکا تبدیل خواهد شد.

گابریل ژسوس: منچستر سیتی – تیم ملی برزیل

اگر هنوز کسی وجود داشته باشد که 27 میلیون پوندی که منچستر سیتی برای این بازیکن پرداخت کرده است را، رقمی بالا  برای خرید بازیکنی جوان تلقی کند، با عملکرد درخشان او در دیدار تیم ملی برزیل مقابل اکوادور متقاعد خواهد شد که سیتی خرید بسیار خوبی انجام داده است. ژسوس برای تیم ملی برزیل در مسابقات المپیک 3 گل به ثمر رساند و در اولین دیدار رسمی اش در لباس تیم ملی برزیل نیز موفق شد دوبار دروازه اکوادور را باز کند تا بیش از پیش چشم‌ها را به سوی خود خیره کند. 2 گل و یک پاس گل در اولین دیدار رسمی این بازیکن 19 ساله در لباس برزیل، به بهترین نحو نشان دهنده کیفیت بالای بازی او است. برزیل برای این مسابقات بازیکنان بزرگی در اختیار خواهد داشت که می‌توانند امیدهای این تیم را برای حضور درخشان در این مسابقات تضمین کنند، ژسوس که در هنگام برگزاری مسابقات 21 سال خواهد داشت، در کنار نیمار مهمترین امیدهای هواداران تیم ملی برزیل برای فتح جام جهانی 2018 خواهند بود.

عمر عبدالرحمان: العین امارات – تیم ملی امارات متحده عربی

تنها حضور امارات متحده عربی در جام جهانی مربوط به جام جهانی 1990 می‌شود که هر 3 دیدار خود را در مرحله گروهی با شکست پشت سر گذاشتند، اما برتری 2-1 این تیم مقابل تیم ملی ژاپن در روز پنجشنبه توجه ها را به این تیم افزایش داد، اگر امارات بتواند در دیدار سه شنبه خود استرالیا را نیز شکست بدهد، این دو غول بزرگ آسیا با دردسرهای بزرگی روبرو خواهند شد. نقطه اتکای امارات در این دیدارها عمر عبدالرحمانی است که به اسم اموری شناخته می‌شود. بازیساز 24 ساله با آرایش مویی شبیه به مروان فلینی توانایی بالایی در ارسال پاس‌های حساس در زمین بازی دارد. این بازیکن آینده دار در عربستان متولد شد اما بعد از اینکه از 14 سالگی در لباس العین امارات به میدان رفت، برای تیم ملی امارات به میدان می‌رود. این بازیکن خلاق برای انتقال به تیم‌های بزرگ اروپایی، با آن‌ها ارتباط داشته است، اما اگر بتواند تیم ملی امارات را به رقابت های جام جهانی برساند، به نظر می‌رسد انتقالش به تیم‌های اروپایی به وقوع بپیوندد.

سردار آزمون: روستوف – تیم ملی ایران

سردار با تیم باشگاهی‌اش، روستوف در رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا به میدان خواهد رفت و به نظر می‌رسد در جام جهانی 2018 یکی از امیدهای اصلی تیم ملی ایران خواهد بود. مهاجم 21 ساله روستوف عملکرد خارق‌العاده ای در فصل گذشته داشت و باعث شد تا تیمش در رده دوم فوتبال باشگاهی روسیه قرار بگیرد، علاوه بر آن او برای تیم ملی ایران نیز عملکرد خیره کننده‌ای از خود به جای گذاشته است. 15 گل زده در 19 دیداری که برای تیم ملی ایران به میدان رفته است به خوبی نشان دهنده عملکرد درخشان او خواهد بود. او توانایی بالایی در گلزنی دارد و گاها با گل‌های زیبایش، لحظات جادویی را ایجاد می‌کند. سرعت و دید بالای او مهمترین عواملی هستند که باعث شوند که باشگاه‌های بزرگ اروپایی علاقه زیادی به عقد قرارداد با او داشته باشند. لقب مسی ایرانی که برای سردار انتخاب شده است ممکن است فشار زیادی برای او ایجاد کند، اما به نظر می رسد سردار به خوبی با شرایط موجود کنار آمده است و در مسیر درست قدم بر می‌دارد.

برسانت سلینا: منچستر سیتی – کوزوو

هیچ کس به خوبی از قدرت کوزوو اطلاع ندارد، اما اولین دیدار این تیم در انتخابی جام جهانی مقابل فنلاند می تواند سنگ محک مناسبی برای این تیم باشد. در حالیکه بسیاری از بازیکنان کوزوو شناخته شده نیستند، هواداران این تیم چشم امید به درخشش بازیکن جوان خود خواهند داشت که در منچستر سیتی بازی می‌کند. بازیکن 19 ساله‌ای که این فصل را به صورت قرضی در توئنته هلند به میدان خواهد رفت، نقش مهمی در تیم آلبرت بونجاکی خواهد داشت. تکنیک بالای او و توانایی بالایش در ارسال پاس های مناسب در فضاهای محدود مهمترین تواناییهای او به شمار می‌روند. بازی‌های انتخابی جام جهانی بیش از همیشه به او کمک خواهد کرد تا توانایی‌ها خود و کشورش را به نمایش بگذارد.

امره مور: دورتموند – تیم ملی ترکیه

شاید در اروپا، کمتر بتوان باشگاهی مانند باشگاه دورتموند یافت که از بازیکنان جوان و با استعداد بهره ببرد. در کنار پولیسیچ و عثمان دمبله، امره مور نیز یکی از بازکنان آینده داری است که برای زنبورها به میدان می‌رود. او در دیدار تیم ملی کشورش مقابل کرواسی نقش تعیین کننده ای داشت. مور در جولای گذشته 19 ساله شد و رشد سریع و چشمگیری از خود نشان داد، در حالیکه اکثر دیدارهای ترکیه در یورو 2016 فرانسه را از روی نیمکت آغاز کرد اما عملکرد خیره کننده ای مقابل کرواسی داشت. به نظر می‌رسد با پیشرفت چشمگیری که داشته است دی جام جهانی 2018 از ارکان مهم تیم ملی ترکیه خواهد بود. او فصل گذشته را در نوردسلند دانمارک گذراند و با انتقالش به دورتموند، به نظر می رسد در سال‌‌های آینده بیشتر از او خواهیم شنید.

طاهر محمد: لاهاور – تیم ملی مصر

باب بردلی، مربی لاهاور فرانسه الماس مصری را در اختیار دارد و به نظر می‌رسد به خوبی از او حفاظت خواهد کرد تا به خوبی در مسیر پیشرفت گام بردارد. بازیکن 18 ساله که با قراردادی قرضی به تیم دسته دومی فرانسه پیوسته است، یکی از امیدهای تیم ملی مصر به شمار خواهد رفت تا در مسابقات انتخابی جام جهانی 2018، این تیم را به این مسابقات برساند، هرچند که آن‌ها در گروه دشواری قرار گرفته اند. محمد 80 دیدار در کشورش انجام داده است و باید دید تحت نظر باب بردلی تا چه حد پیشرفت خواهد داشت.

پاتریک توماسی: آستانه قزاقستان – تیم ملی غنا

توماسی برای اولین بار، ماه جون گذشته به تیم ملی غنا دعوت شد و به نظر می‌رسد که در دیدارهای انتخابی این تیم برای حضور در جام جهانی، نقش برجسته ای در این تیم خواهد داشت. بازیکن 22 ساله غنایی که در آستانه قزاقستان بازی می‌کند، فصل گذشته موفق شد در دو دیداری که در لیگ قهرمانان اروپا انجام داد برای تیمش مقابل بنفیکا و گالاتاسرای گلزنی کند. این مهاجم همه کاره توانایی بازی در همه پست‌های هجومی تیمش را دارد، همچنین توانایی بالایی در زنده کردن توپ‌های مرده دارد. به نظر می رسد او قبل از دیدارهای جام جهانی، برای باشگاه‌های بزرگتری به میدان برود تا بتواند در تیم آورام گرانت نقش تعیین کننده ای داشته باشد.

الکساندر زینچنکو: منچستر سیتی – تیم ملی اوکراین

زینچنکو پس از پیوستن به منچستر سیتی، یک فصل را برای پی اس وی به صورت قرضی بازی خواهد کرد و با توجه به عملکرد درخشان او در مسابقات یورو 2016 به نظر می‌رسد اگر اوکراین به جام جهانی صعود کند، زینچنکو در ان مسابقات درخشش خاصی خواهد داشت. او که فصل گذشته در باشگاه روسی یو اف آ بازی می کرد، علاقه پپ گواردیولا را به خود جلب کرد تا به منچستر سیتی بپیوندد. زینچنکو بازیکنی است که با سری بالا بازی می‌کند و توانایی ارسال پاس‌های تمام کننده را به خوبی دارد و علاوه بر آن زمانی که در محوطه جریمه حاضر می‌شود، بازیکنی زهر دار نشان داده است. اوکراین برای صعود به جام جهانی باید از پس حریفانی مانند کرواسی، ترکیه، ایسلند و کوزوو بگذرد. پس از عملکرد نه چندان مناسب اوکراین در یورو 2016، وجود بازیکنانی چون زینچنکو، نوید روزهای درخشانتری را برای فوتبال اوکراین می‌دهد.

مارکو پیاکا: یوونتوس – تیم ملی کرواسی

یکی از موارد آزار دهنده یورو 2016، حذف زودهنگام کرواسی مقابل پرتغال بود، در حالیکه بازیکنان این تیم در نیمه دوم وقت‌های اضافه کند تر از همیشه ظاهر شدند، نتیجه ای دور از انتظار به دست آمد تا کرواسی از گردونه مسابقات حذف شود. با این حال به نظر می رسد حضور بازیکن جوان و بلند قامت کروات در دیدارهای آینده این تیم بتواند باعث پویایی بیشتر این تیم در حملات شود. زینچنکوی 21 ساله جولای گذشته از دینامو زاگرب راهی یوونتوس شد. به نظر می رسد حضور او به عنوان بازیکن ثابت در ترکیب تیم ملی کشورش بسیار ساده تر از حضور در ترکیب یوونتوس باشد، هرچند که برای اولین بار با لباس یوونتوس، دقایق پایانی دیدار مقابل لاتزیو انجام داد. پیاکا آمیخته ای از سرعت و تفکر را در فوتبالش دارد و گل‌های مهم او در لحظات حساس می‌تواند یکی از نقاط قوت تیم ملی کرواسی برای رسیدن به جام جهانی 2018 باشد.

1899