توماس مولر: سیستم موفق اسپانیا عامل کمبود مهاجم در فوتبال آلمان

توماس مولر: سیستم موفق اسپانیا عامل کمبود مهاجم در فوتبال آلمان

وبسایت رسمی برنامه نود - با مصدومیت تنها مهاجم تیم ملی آلمان، یواخیم لوو برای دیدار با نروژ در چارچوب مرحله انتخابی جام جهانی 2018 روسیه با کمبود بازیکن در خط حمله تیمش مواجه است؛ در همین حال، توماس مولر می گوید نداشتن مهاجم ذخیره مشکلی اساسی و مهم در تیم آلمان می باشد.

به گزارش وب سایت نود، توماس مولر با تأکید بر این مسئله که آلمان نمی تواند فقط متکی به ماریو گومز باشد، اظهار داشت که تیم ملی کشورش نیاز مبرمی به بازیکنان جایگزین در خط حمله دارد. تیم ملی آلمان در طول تاریخ از مهاجمان و گلزنان برجسته ای نظیر گرد مولر، یورگن کلینزمن و میروسلا کلوزه بهره می گرفت، اما توماس مولر عقیده دارد که در حال حاضر آلمان با مشکل کمبود مهاجم روبروست. ماریو گومز تنها مهاجم کلاسیک آلمان در رقابت های یورو 2016 بود؛ اما گومز به دلیل مصدومیت نمی تواند در دیدار مرحله انتخابی جام جهانی 2018 برابر روسیه بازی کند. توماس مولر در گفتگو با بیلد اینگونه اظهار داشت

البته گزینه هایی برای پست مهاجم میانی یا مهاجم نوک داریم اما به طور کلی کمبود مهاجم در فوتبال آلمان به یک مسئله اساسی و بنیادی بدل شده است. ماریو گوتسه قبلاً عملکرد خوبی در خط حمله داشت. اما حالا فقط ماریو گومز را برای خط حمله تیم ملی داریم.  

مولر در ادامه به علل کاهش تعداد مهاجمین در فوتبال آلمان اشاره کرده و گفت

به نظر می رسد موفقیت تیم ملی اسپانیا با سیستمی بدون مهاجم کلاسیک می تواند یکی از عوامل اصلی این معضل باشد. در سال های اخیر عناصر تاکتیکی تیمها بیشتر به صورت تئوریکی طراحی و برنامه ریزی می شوند. در حال حاضر برای برخی پست های کلیدی هیچ ذخیره و پشتوانه کافی در اختیار نداریم. شاید اینگونه تصور می شود که ما هم باید همان مسیر تیم ملی اسپانیا را دنبال کنیم. شاید لازم باشد در محوطه جریمه گزینه های کاذب و متغیری برای مهاجم گلزن داشته باشیم.

2081