مونتلا: از بازیکنانم راضی هستم؛ آث میلان در دوران گذار است

مونتلا: از بازیکنانم راضی هستم؛ آث میلان در دوران گذار است

وبسایت رسمی برنامه نود - وینچنزو مونتلا ضمن ابراز رضایت از نقل و انتقالات تابستانی آث میلان، در مورد سیستم انگیزه دادن خود به بازیکنان صحبت کرده است.

به گزارش وب‌سایت رسمی برنامه نود و به نقل از فوتبال ایتالیا، روسونری در مسیر فروش به مالکان چینی قرار دارد و این موضوع باعث شد این باشگاه فعالیت‌های نقل و انتقالاتی چندانی در بازار تابستانی نداشته باشد، چراکه منابع مالی کافی برایش فراهم نبوده است. وینچنزو مونتلا در مورد وضعیت تیمش گفت:

آیا من به گروه چینی اعتقاددارم؟ بله. صفتی که می‌توانم برای کارهایی که تابه‌حال انجام‌شده بکار ببرم، "راضی" خواهد بود. موارد زیادی برای پیشرفت وجود دارد اما پایه‌هایی هم برای شروع کار لازم است. قطعا این موضوع زمان‌بر خواهد بود. من به دنبال ایده آلی هستم که در فوتبال دنیا وجود ندارد. بنابراین پس از دو بازی باید بگویم از سبک بازی تیم راضی هستم، اما ما باید بهتر از این‌ها کارکنیم. مهم‌ترین مشکل، گل‌هایی است که ما دریافت کرده‌ایم. همچنین  کمبود ارتباط بین مدافعین ما وجود دارد. البته گوستاوو گومز تنها 10 روز در تیم ما بوده و این مسئله طبیعی است.

وی در مورد نظر برلوسکونی درباره شرایط میلان گفت:

 رئیس واقعاً نسبت به میلان تعصب دارد. به همین خاطر در همه شرایط، اعتمادبه‌نفس و روحیه خود را به تیم منتقل می‌کند. من چند بار با وی تلفنی صحبت کردم و قبل از بازی با ناپولی هم وی به رختکن تیم آمده بود.

وی در مورد انتقادات از ترکیب بازیکنان میلان ادامه داد:

من معتقدم این صحبت‌ها عادلانه نبوده و تصمیم گرفتم همه آن نقدها را پرینت کرده و در رختکن تیم بچسبانم. من باور دارم که بازیکنان میلان ارزشی بیش از این دارند و باید بیشتر به خود باور داشته باشند.

مونتلا در مورد اهداف نقل و انتقالاتی نافرجام باشگاه، نظیر کوادرادو، پیاتسا و موساچیو گفت:

من پیش‌ازاین تجربه دوران گذار از مالک قدیم به مالک جدید را در باشگاه رم داشته‌ام. به همین خاطر میدانم چه شرایط سختی برقرار است. برای گالیانی که 30 سال در این باشگاه حاضر بوده شرایط سختی ایجادشده بود؛ هرچند درنهایت ما خریدهایی هم داشتیم.

این بازیکن سابق باشگاه آس رم در مورد به خدمت گرفتن ماتی فرناندز در روز پایانی پنجره نقل و انتقالات، درحالی‌که این بازیکن در آستانه حضور در کالیاری بود، گفت:

می‌خواهم واضح بگویم که صحبت‌هایی که در مورد ماتی می‌شود، نه‌تنها حرفه‌ای نیست، بلکه شخصی شده است. شاید وی مرتبا با من تماس گرفته باشد و نه من با او. درنهایت من نسبت به جذب وی متقاعد شدم و وقتی این اتفاق افتاد، ماتی قراردادش را با ما امضا کرد. می‌خواهم باشگاه کالیاری بداند ما به‌هیچ‌وجه در کار آن‌ها اخلالی ایجاد نکرده‌ایم. او هافبکی خوب و پا به توپ است که در فضاهای اندک خوب کار می‌کند.

وی در مورد تاکتیک‌های خودش و احتمال ایجاد تغییرات در آن ادامه داد:

من درزمینهٔ تاکتیک مانند طالبان نیستم! بیشتر از سیستم بازی، به خود بازیکنان اهمیت می‌دهم و معمولاً زیاد به دنبال تغییرات نخواهم بود، چراکه در غیر این صورت، برای بازیکنان ابهام ایجاد خواهد شد. دوران بازی کارلوس باکا ارزش‌های وی را نشان می‌دهد. سوسو هنوز بهترین بازیش را ارائه نکرده و باید بیش از این ریسک کند. من به دوناروما اعتقاد‌دارم و او با آرامش خاصی در تیم ما و در سطح ملی بازی می‌کند.

درنهایت در مورد احتمال اینکه وی به‌جای ونتورا مربی تیم ملی می‌شد، مونتلا گفت:

من همواره معتقد بوده‌ام که آتزوری نیاز به فردی باتجربه دارد؛ بنابراین ونتورا گزینه مناسب است.

گفتنی است آث میلان با هدایت مونتلا در دو بازی ابتدایی فصل، یک پیروزی و یک شکست داشته است.

1405