اصفهانیان: مشکلی با خونه به خونه ندارم

اصفهانیان: مشکلی با خونه به خونه ندارم

به گزارش "ورزش سه" و به نقل از فارس، فریدون اصفهانیان، در مورد نحوه قضاوت داور سریلانکایی در بازی ایران و قطر گفت: واقعا نمی‌دانم این داور قبل از بازی ایران چه مسابقات دیگری را قضاوت کرده است متاسفانه این داور در کنترل بازی آن طور که باید و شاید عمل نکرد و جو ورزشگاه روی او تاثیر گذاشته این داور می‌خواست با اتلاف وقت قطری‌ها مقابله کند اما خودش باعث اتلاف وقت بازی می‌شد. او تمرکز و اعتماد به نفس لازم را برای قضاوت در این بازی نداشت. شاید از نظر دوندگی در زمین خوب بود اما در جای گیری‌ها گاهی اوقات اشتباه داشت و با کمک‌هایش هم برای تکمیل اشتباهات کاملا هماهنگ بود و وقتی قرار نبود خطایی اعلام شود کمک‌های او هم این خطا را اعلام نمی‌کردند. در کنترل نیمکت هر دو تیم هم ضعیف عمل کردو داور چهارم هم نتوانست به وظایفش خوب عمل کند.

وی در مورد اتفاقات پایان بازی گفت: ما گل پیروزی را زده بودیم و مشکلی هم نداشتیم تیم ایران مربی بزرگ و بازیکنان به نامی دارد ما سرآمد فوتبال آسیا هستیم بنابراین نیمکت نشینان ما باید حرفه‌ای تر و به دور از احساسات عمل کنند. نیمکت تیم ایران باید سعه صدرش را بالا ببرد. وقتی به هر تصمیم داور اعتراض می‌کنم ناخوداگاه این استرس از نیمکت به تیم ملی و بازیکنان درون زمین منتقل می شود و آنها را تحت تاثیر قرار می‌دهد. نباید در اطراف زمین شلوغ کاری کنیم این رفتارها به دور از حرفه‌ای گری است. ما نباید احساساتی عمل کنیم.

اصفهانیان در مورد اعتراض برخی تیم های لیگ یک به قضاوت‌ها در هفته پنجم گفت: طبق گزارش ناظران داوری که به دست ما رسیده در چهار بازی مشکلی نداشته‌ایم به هر حال ما باید گزارش کامل ناظران و فیلم بازی‌ها به دستمان برسد و پس از آن اظهارنظر کنیم. فقط در یک مورد سرمربی تیم خونه به خونه با من تماس گرفت و مدعی شد که داور به او اهانت کرده که در این مورد باید با داور صحبت کنم و ببینم ایا چنین رفتاری داشته است یا نه؟ 

رئیس کمیته داوران در مورد اینکه مدیرعامل باشگاه خونه به خونه مدعی شده به خاطر مشکلات داوری از لیگ کنار می‌کشد و همچنین شما با او مشکل دارید گفت: من به مصاحبه دیگران کاری ندارم فقط یک مثال را به شما می‌گویم زمانی که من داوری می کردم محمود خوردبین سرپرست پرسپولیس اعلام کرد اگر اصفهانیان تصمیمش درست بوده باشد از فوتبال می‌رود و اگر اشتباه کرده او باید داوری را کنار بگذارد. پس از آن طبق نظر کارشناسان حق با من بود اما می‌بینید که محمود خوردبین هنوز در فوتبال است. 

وی ادامه داد من با مصاحبه عزیزان کاری ندارم اینکه می خواهند از لیگ کنار بکشند یا نه در اختیار خودشان است اما کسانی که عاشقانه در فوتبال حضور دارند و باعث رشد و توسعه آن می‌شوند را دوست دارم زیرا باعث می‌شوند که کشور ما رشد کند من با هیچ کس هم مشکلی ندارم نباید به هر قیمتی بخواهیم برخی مسائل را مطرح کنیم. ایشان  اسم من را آورده اما من به او احترام می گذارم و حرفی نمی‌زنم. مشکلی هم با کسی ندارم اگر آنها می گویند مشکلی است خودشان آن را بیان کنند. 

عضو هیات رئیسه فدراسیون فوتبال در مورد انتقادهایی که از شیوه بازی تیم ملی در بازی با قطر می‌شود گفت: ورزشگاه آزادی کامل لبریز از تماشاگر بود بازیکنان می‌خواستند در دیدار خانگی پیروز شوند و دل مردم را شاد کنند و فشار زیادی را تحمل کردند در این شرایط گاهی اوقات یک بازیکن برای زدن یک بغل پای ساده هم دچار مشکل می‌شود. حاشیه هایی که پیش آمد هم ناشی از این استرس است. باید در چنین سطحی بازی کرده باشی تا بتوانی شرایط آنها را درک کنی. به هر حال با وجود همه این مسائل می‌گویم نباید احساساتی برخورد کنیم.