مدیر تیم ملی تکواندو: اگر رفتن من منطقی باشد با آن موافقم

مدیر تیم ملی تکواندو: اگر رفتن من منطقی باشد با آن موافقم

وبسایت رسمی برنامه نود - مدیر سازمان تیم‌های ملی تکواندو گفت: من با هرگونه تصمیم منطقی حتی اگر منجر به تغییرات خودم و دیگران باشد موافق هستم. در راستای پیشرفت تکواندو بنده هیچ ابایی از تغییرات ندارم.

به گزارش سایت نود، غلامحسین ذوالقدر در گفتگو با نسیم آنلاین، در خصوص ناکامی تیم ملی تکواندو مردان ایران در المپیک ریو اظهار داشت: متاسفانه ما نتوانستیم توقعات به حق جامعه ورزش و مردم را پس از سال‌ها افتخار آفرینی، جامع عمل بپوشانیم و در این راستا واقعا شرمنده هموطنان عزیر و علاقمندان ورزش شدیم.

وی ادامه داد: خود ما نیز در شوک این عدم نتیجه قرار داریم و برای منی که سالیان سال در کنار تیم ملی و کادرهای فنی بودم، نتیجه ریو واقعا شوک‌آور بود. بر اساس همین امر نمی‌توانیم به سرعت علت واقعی این حادثه و اتفاق ناگوار را مشخص کنیم. تکواندو طی 5 دوره گذشته المپیک از 1992 بارسلون تا 2012 لندن، با دو ورزشکار همیشه موفق شده بود دست پر به کشور بازگردد اما متاسفانه این بار با 3 ورزشکار در بخش مرداننتیجه‌ای کسب نکرد.

مدیر سازمان تیم‌های ملی تکواندو در خصوص مدال کیمیا علیزاده عنوان کرد: نباید مدال برنز کیمیا علیزاده که اولین مدال بانوان ورزشکار کشورمان در المپیک بود، باتوجه به نتایج مردان کمرنگ جلوه داده شود. این مدال بسیار برای جامعه ورزش و بانوان حائز اهمیت است و یک کار بزرگ توسط علیزاده صورت گرفت.

ذوالقدر در خصوص اقدامات فدراسیون بعد از ناکامی تیم ملی تکواندو گفت: فدراسیون جلساتی را با حضور کادرفنی و خبرگان تشکیل داده است تا بتواند به خوبی علت این واقع را ارزیابی و پیدا کند. ما امیدواریم با بررسی‌های جامع و پیدا کردن دلایل این شکت، راهگشای آینده تکواندو کشور باشیم.

وی ادامه داد: در این بین متاسفانه شاهد سخن‌پراکنی‌های مغرضانه‌ای بودیم که انگاری بعضی‌ها منتظر این روزها بودند تا به کادرفنی، بنده و فدراسیون بتازند و تمامی افتخارات گذشته را نادیده و عقده‌های شخصی خود را خالی کردند. من واقعا بابت این مسائل متاسف هستم. منتظر هستیم تا در این فرصتی که در حال کاواش هستیم به بهترین نتیجه از عدم دستیابی به مدال در المپیک ریو برسیم و راهکاری برای آینده داشته باشیم.

مدیر سازمان تیم‌های ملی در خصوص اختلافاتی که میان اعضای تیم ملی و کادرفنی شنیده می‌شود، گفت: این بچه‌ها هنوز در شوک قرار دارند و ما نیز نتوانستیم با این بچه‌ها نشستی داشته باشیم تا به نتایج اصلی برسیم. اجازه بدهید پیش‌داوری نکنیم و ما نیز صادقانه تلاش می‌کنیم تا به علت این موضوع پی ببریم.

وی ادامه داد: ما برای کسب حداکثر سهمیه المپیک در 26 ماه در 22 رقابت شرکت کردیم که برای ما یک تجربه جدید بود. ما به دنبال این بودیم تا علاوه بر کسب سهمیه المپیک، در رنکینگ بالانشین باشیم تا در رقابت‌های مقدماتی المپیک، مقابل رقبای آسان قرار بگیریم. روانشناسی و بحث علمی در ورزش می‌گوید ما در اینجا اشتباه و خیلی شتابزده عمل کردیم و به نوعی دچار فرسودگی شدیم که البته این نظر شخصی من است.

وی تصریح کرد: بچه‌ها، کادرفنی و خود بنده در راستای کسب امتیاز تلاش بسیاری کردیم و در این راه ما در مسابقات قهرمانی جهان با بهترین نتیجه به مقام قهرمانی رسیدیم. برای اینکه امتیازات بیشتری کسب کنیم در فینال بازی‌های آسیایی موفق بودیم و به 80 امتیاز دست یافتیم. ما 120 امتیاز از مسابقات جهانی گرفتیم و امتیازات فینال گرندپری و تورنمنت‌های مختلف را نیز به دست آوردیم که یک تجربه‌ برای ما بود.

ذوالقدر خاطر نشان کرد: تمام نفرات یک و دو رنکینگ که پیش‌بینی می‌شد در مسابقات المپیک به مدال دست یابند، موفق به این مهم نشدند و این مسئله یک تجربه جدید برای همه ما بود. این اتفاق را ما برای اولین بار تجربه کردیم و این نوع کسب سهمیه برای ما بسیار بسیار سنگین تمام شد . بچه‌های ما برای کسب سهمیه و صدرنشینی رنکینگ تمام توان خود را گذاشتند و همه جوره آنالیز شدند و شاید در 6 ماه آخر به دلیل این فرسودگی از نظر جسمی و روانی به اوج آمادگی نرسیدیم. این نظر شخصی من است اما بازهم باید کار کارشناسی در این خصوص صورت گیرد و حتی اگر نیاز است بچه‌ها صحبت‌های خود را انجام بدهند.

مدیرسازمان تیم‌های ملی تکواندو در پاسخ به این سوال که اگر با بررسی کار کارشناسی نیاز به تغییرات در کادرفنی و مدیریت سازمان تیم‌های ملی باشد با این قضیه کنار خواهد آمد، گفت: من با هرگونه تصمیم منطقی حتی اگر منجر به تغییرات خودم و دیگران باشد موافق هستم. در راستای پیشرفت تکواندو بنده هیچ ابایی از تغییرات ندارم، حتی اگر از خودم باشد و هر تصمیمی که گرفته شود به شرطی که منطقی باشد، من کاملا می‌پذیرم و هیچ مشکلی با این قضیه ندارم.

وی ادامه داد: بنده سالیان سال افتخار این را داشتم در خدمت تیم ملی باشم و به عنوان سرمربی تیم ملی نیز بهترین افتخارم در المپیک آتن با دو ورزشکار بود که یک مدال طلا و یک مدال برنز کسب کردم. هر جا که لازم باشد و هر تصمیم که منجر به پیشرفت تکواندو باشد را اقدام خواهم کرد و هیچ ابایی هم از تصمیمات که گرفته خواهد شد، ندارم. به نظر من باید تصمیم در این مورد گرفته شود اما اصولی و منطقی باشد.

ذوالقدر در خصوص صحبت‌های پولادگر در مورد مهماندوست عنوان کرد: واقعا شرایط پولادگر در آن موقعیت بسیار خاص بود . تجربه که ما در آنجا به دست آوردیم را در هیچ جای دیگری پشت سر نگذاشته بودیم. اتفاقی که افتاد بسیار سخت و سنگین بود و در آن لحظه وقتی از مسئولی که در ناراحتی شدید روحی به سر می‌برد مصاحبه‌ای گرفته می‌شود و ما شاهد جملاتی هستیم که در شان آن مسئول نیست. من با سابقه‌ای که از پولادگر دارم تا به حال نشنیدیم سخنی خلاف ادب گفته باشد و حسن کلام ایشان همیشه مشخص یوده است. آن زمان، زمان مصاحبه نبود و جمله‌ای به کار برده شد که نباید گفته می‌شد.

39046