شهریاری: فوتبال ساحلی مورد حمایت رییس فدراسیون قرار دارد

شهریاری: فوتبال ساحلی مورد حمایت رییس فدراسیون قرار دارد

رییس دپارتمان فوتبال ساحلی گفت: برای نخستین بار است که به رده پنجم جهان صعود کرده ایم.

به گزارش کاپ، پریا شهریاری در ابتدا درخصوص قرارگرفتن تیم ملی فوتبال ساحلی کشورمان در رده پنجم جهان اظهار داشت: برای نخستین بار است که به رده پنجم جهان صعود کرده ایم که از چند جهت افتخار بسیار بزرگی برای فوتبال ساحلی ایران محسوب می شود.

وی ادامه داد: پس از اینکه ادامه همکاری با سرمربی برزیلی تیم ملی میسر نشد، با توجه به اینکه ملزم به استفاده از سرمربی ایرانی بودیم همه تمرکز خود را روی انتخاب مربی مورد نیاز تیم ملی قرار دادیم. بدون شک فاکتور فنی مربی تنها الویت ما نبود بلکه شرایط اخلاقی وی هم از اهمیت بالایی برایمان برخوردار بود.

شهریاری افزود: به همین منظور در جمع بندی های خود از سال گذشته محمدحسین میرشمسی را در راس تیم ملی گذاشتیم و عباس هاشمپور مربی توانای تیم ملی در کنار میرشمسی به کار خود ادامه داد. البته اخیرا علی نادری کاپیتان سابق تیم ملی را که در تیم ملی (ب) مشغول به مربیگری بود را به واسطه تجربه و مدارج طی شده در کلاس های سطح یک آسیا به کادرفنی تیم ملی اضافه کردیم و از این رو می توان با اعتمادکامل گفت که کادرفنی کم نقصی داریم.

وی ادامه داد: از الویت های کادرفنی تیم ملی جوانگرایی است و در رقابتهای جام قاره آسیا هم شاهد این اتفاق در ترکیب تیم بودیم. به هرحال معتقدم اردوهای مداوم و همینطور اعزام تیم به ایتالیا و بازی دوستانه با تایلند در ایران به آماده سازی تیم کمک شایانی کرد. نباید فراموش کرد که برترین لیگ فوتبال ساحلی در سطح جهان را داریم و حضور بازیکنان در کوران مسابقات هم از دیگر عوامل آماده بودن بازیکنان است.

رییس دپارتمان فوتبال ساحلی در ادامه تاکید کرد: حدود یکسال و نیم پیش در مصاحبه با سایت فدراسیون هم تاکید کرده بودم که در مسیر درستی درحال حرکت هستیم، چراکه برنامه ریزی های مدونی برای آینده داشتیم و بخش زیادی از آن را توانستیم عملیاتی کنیم. در واقع آینده ای که آن موقع از آن صحبت می کردیم را اکنون در اختیار داریم و ضمن کسب قهرمانی جام قاره آسیا، برای نخستین بار به رده پنجم جهان صعود کرده ایم. البته به هیچ عنوان سقفی برای آرزو هایمان قائل نیستیم و جایگاه ما بالاتر از این باید باشد. با پشتکار مسیر خود را ادامه می دهیم تا به مراتب بالاتر و جایگاه اصلی خود برسیم. ضمن اینکه از زحمات باشگاه ها، مربیان و بازیکنان حاضر در لیگ و همینطور ملی پوشان خوب کشورمان خالصانه تشکر می کنم.

وی درباره شرایط فوتبال ساحلی کشور گفت: در حال حاضر هفته های پایانی لیگ برتر را پشت سر می گذاریم و مسابقات لیگ دسته یک هم در نیم فصل خود قرار دارد. مرحله نخست رقابتهای لیگ نوجوانان و جوانان به پایان رسیده و تیم های صعود کننده به مرحله دوم مشخص شده اند و مرحله دوم لیگ جوانان و لیگ نوجوانان هم به زودی آغاز می شود. همچنین امسال فستیوال فوتبال ساحلی را بطور متمرکز در استان یزد برگزار کردیم که با حضور پرشور 12 تیم از سراسر کشور همراه بود. همچنین لیگ بانوان کشور هم به زودی در تاریخ اعلام شده قرعه کشی می شود و تیم های شرکت کننده حریفان خود را خواهند شناخت.

شهریاری در پایان گفت: رییس فدراسیون حمایت های بسیار خوبی از برنامه های ملی و باشگاهی ما دارد که جا دارد به نمایندگی از جامعه فوتبال ساحلی تشکر ویژه ای از وی داشته باشم، بطوری که اعزام تیم ملی به چین جهت حضور در جام قاره ای تا روز آخر در هاله ای از ابهام قرار داشت اما با پیگیری های وی به مسابقات اعزام شدیم. البته متاسفانه همین وضعیت برای شرکت تیم ملی در مسابقات المپیک ساحلی آسیا وجود دارد که امیدوارم زحمات و پیگیری های تاج بار دیگر موجب اعزام تیم به مسابقات شود تا ضمن کسب مقام درخور شان برای تیم اول آسیا و پنجم جهان، آمادگی خوبی برای حضور در رقابتهای جام بین قاره ای جهان که آبان ماه در امارات برگزار می شود، کسب کنیم.