گزارش ویژه؛ پلیس برزیل چندین عملیات داعش را در جریان المپیک خنثی کرد

گزارش ویژه؛ پلیس برزیل چندین عملیات داعش را در جریان المپیک خنثی کرد

وبسایت رسمی برنامه نود - چند روز بعد از پایان رقابت‌های المپیک در برزیل، گزارش‌ها از تلاش گروه تروریستی داعش برای حمله به این رقابت‌ها حکایت دارد. 

به گزارش سایت نود، 12 نفر در رابطه با عملیات تروریستی در ریو دوژانیرو بازداشت شده‌اند. یک مقام بلندپایه ارتش برزیل به خبرگزاری NBC گفته تعدادی از این افراد در تلاش بوده‌اند تا آب‌های ریو را با مواد کشنده آلوده کنند.

منابع این خبرگزاری در ارتش برزیل گفته‌اند یک مرد که ماه گذشته در برزیل بازداشت شده، در جریان بازجویی‌ها اعتراف کرده که برای گروهی وابسته به داعش کار می‌کند. این مرد بسیاری از نقشه‌های تروریستی در جریان المپیک را لو داده است.

خبرگزاری NBC همچنین به مدارک دادگاهی در برزیل دست پیدا کرده که نشان می‌دهد مردی با مواد سمی بازداشت شده و اعتراف کرده که می‌خواسته آب‌ها شهر محل برگزاری رقابت‌های المپیک را آلوده کند.

براساس این گزارش مدارک دادگاه برزیل گزارشی درباره اسلحه یا مواد منفجره ندارد اما تایید می‌کند برخی افراد بیعت کرده با گروه تروریستی داعش در برزیل حضور داشته‌اند و توسط ارتش و پلیس این کشور بازداشت شده‌اند.

تعدادی از افراد بازداشت شده در لیست افراد تحت تعقیب FBI بوده‌اند. براساس گزارش‌های محرمانه FBI این افراد عضو گروه تروریستی بیعت کرده با داعش هستند. مدارک موجود در پرونده نشان می‌دهد این افراد در جریان حملات تروریستی مختلف در ماه‌های اخیر (مثل حمله تروریستی فرانسه در جریان دیدار دوستانه تیم ملی این کشور با آلمان) در شبکه‌های اجتماعی از تروریست‌ها دفاع و از کشته شدن افراد بی‌گناه ابراز خوشحالی کرده‌اند.

منابع خبرگزاری NBC در دادگاه عالی برزیل گفته‌اند همه 12 نفر بازداشت شده در جریان این پرونده در زندان‌های ویژه‌ای نگه‌داری می‌شوند و به زودی دادگاه آن‌ها برگزار خواهد شد.

39046