تعویض طلایی چینی‌ها در سئول(عکس)

تعویض طلایی چینی‌ها در سئول(عکس)

به گزارش "ورزش‌سه"،  جدال کره جنوبی با چین از آن جهت برای ایران حائز اهمیت بود که تیم ملی در دومین بازی خود باید روز سه شنبه 16 شهریورماه مقابل اژدهای سرخ آسیا در شهر شیانیانگ به میدان برود از همین رو شناخت بهتر و آنالیز چینی ها در دستور کار کی روش قرار گرفت و مارکار آقاجانیان برای تماشای این بازی به سئول رفت.

چین در حالی بازی اول را به کره جنوبی با نتیجه 3-2 واگذار کرد که تا دقیقه 70 بازی با 3 گل از میزبان پرآوازه خود عقب بود اما تعویض های جالب توجه سرمربی بومی چینی ها و ورود یک بازیکن باتجربه و نسبتا سرشناس به ترکیب چینی ها ورق را برگرداند تا جایی که اگر این دیدار چند دقیقه بیشتر از 90 دقیقه طول می کشید هیچ بعید نبود کره ای ها برتری را از دست بدهند.

سرمربی چین در آغاز نیمه دوم بازیکنی 29 ساله به نام هائوجین مین را وارد زمین کرد که با شماره 17 در میانه میدان شادابی خاصی به تیمش بخشید و هنرنمایی هایش از دقیقه 70 بازی به چشم آمد. هائو علاوه بر این که یک گل زد یک پاس گل هم داد و در بقیه صحنه ها نیز چندین بار مدافعان کره ای را به دردسر انداخت به خصوص در دقیقه 85 که ضربه این بازیکن با اختلافی اندک از کنار دروازه کره به بیرون رفت تا ورزشگاه به یکباره در سکوت فرو برود.

هائو جین مین سابقه حضور در بوندس لیگای آلمان با پیراهن شالکه را نیز دارد اما این بازیکن از سال 2011 به فوتبال کشورش بازگشت و با پوشیدن پیراهن باشگاه شاندونگ لنینگ به ستاره محبوب طرفداران این تیم تبدیل شد. در 56 بازی ملی 12 بار موفق به گلزنی برای چینی ها شده و با نمایشی که مقابل کره داشت قطعا در بازی روز سه شنبه از ابتدا با پیراهن شماره 17 تیمش به میدان خواهد رفت. بازیکنی که کی روش و ملی پوشان ایرانی باید حسابی مراقبش باشند.