سالگرد یک اتفاق عجیب؛ گرامیداشت روز «دستگاه فکس» توسط هوادارهای منچستر یونایتد!

سالگرد یک اتفاق عجیب؛ گرامیداشت روز «دستگاه فکس» توسط هوادارهای منچستر یونایتد!

وبسایت رسمی برنامه نود - هوادارهای منچستر یونایتد پس از حوادث عجیب روز آخر نقل و انتقالات تابستانی سال 2015 پیرامون جدایی نافرجام داوید ده خیا از این تیم و پیوستن به رئال مادرید، نام آن روز را «روز دستگاه فکس!» گذاشته و سالگرد آن روز که منجر به ادامه حضور دروازه بان اسپانیایی در اولدترافورد شد را گرامی داشتند!

به گزارش وبسایت نود، بازار نقل و انتقالات امسال برای هوادارهای منچستر یونایتد بسیار راضی کننده بود. به نقل از روزنامه مترو، خرید ستاره هایی همچون اریک بایلی، زلاتان ابراهیموویچ، هنریک مخیتاریان و پل پوگبا خود به خود برای هر یک از طرفدارهای یونایتد خوشحال کننده است اما آنها می توانند دلیل دیگری برای خوشحالی در روز 31 آگوست داشته باشند. دقیقاً یک سال قبل در چنین روزی، همگان منتظر جدایی داوید ده خیا دروازه بان اسپانیایی منچستر یونایتد و بازگشت او به وطن خویش بودند و حتی توافقات نهایی بین دو باشگاه نیز به پایان رسید اما یک اتفاق عجیب در عصر تکنولوژی، نه تنها باعث عدم حضور ده خیا در سانتیاگو برنابئو شد بلکه تا مدت ها سوژه ای برای خنده و طنز اهالی فوتبال گردید. خرابی 11 ساعته دستگاه فکس باعث تأخیر در ارسال مدارک لازم برای انتقال ده خیا به رئال مادرید بود و این تأخیر به قدری زیاد شد که از زمان ضرب الاجل قانونی نقل و انتقالات عبور کرده و در نتیجه مطابق قوانین حاکم، این انتقال کأن لم یکن شد.

رئال مادرید به طور رسمی اعلام کرد که تأخیر مسئولان مربوطه در باشگاه منچستر یونایتد بابت ارسال مدارک باعث شد که انتقال 29.3 میلیون پوندی ده خیا به اسپانیا به علاوه کلیور ناواس به انگلیس منتفی شود. بدین ترتیب داوید ده خیا در منچستر یونایتد باقی ماند و برای سومین فصل متوالی به عنوان بازیکن برتر فصل این باشگاه انتخاب شد و قرارداد خود را با شیاطین سرخ به مدت 4 سال دیگر تمدید کرد. هوادارهای منچستر یونایتد که در آن روزها به شدت بابت فروش وی نگران بودند، از خرابی دستگاه فکس و عدم جدایی دروازه بان ارزشمند اسپانیایی خود بسیار خشنود شده و به مزاح، از آن روز به نام «روز دستگاه فکس» یاد می کنند!

4464